Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Wykręcenie silniczka klapy centralnej fotostory


mozilla

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich userów :a4fan:

Tydzień temu kupiłem A4 avant 1,9 TDI

Po sprawdzeniu przez VAG-a komp stwierdził iż nastąpiła blokada silniczka klapy centralnej.

Kody Klimatronika potwierdziły Vag-owskie bolączki Klimy.

Pojawił się kod :

11.5 Klapa centralna, ciągła blokada

oraz

11.7 Klapa centralna, czasem blokowana :gwizdanie:

poszukałem na forum i stwierdziłem trzeba rozkręcać, ale by było łatwiej dla innych postanowiłem kliknąć kilka fotek i opisać naprawę.

Zaczynamy :mysli:

Najpierw odkręcamy schowek (było gdzieś na forum)

5 śrubek i rozpinamy oświetlenie schowka 3

już widzimy nasz cel 2

przed wykręcaniem silniczka wypinamy jego wtyk 1

1.jpg

zaczynamy wykręcać śrubki które trzymają silniczek jest ich trzy5 6 4

3.jpg

najwięcej nerwów i emocji jest przy odkręcaniu śruby 4 bo dostęp jest niesamowicie utrudniony :kwasny: płaskim kluczem po 1/78 obrotu powoli się da odkręcić, z zakręcaniem największy problem wystąpi przy zaczęciu wkręcania trudny dostęp ale da się bo wkręciłem.

2.jpg

wyjmujemy ostrożnie silniczek i pamiętamy o rozpięciu dźwigienki 11która porusza klapą 7.

I mamy silniczek już gotowy do diagnozy.

7.jpg

wypinamy z chwytaka który trzyma wiązkę kabli i rozkręcamy

8.jpg

tu widzimy numer bosch silniczka 0 132 801 028 i jak okaże się że silniczek padł kompletnie to po tym numerze szukamy zamiennika. (ja znalazłem używkę na allegro wycenioną na 200PLN :shocked:) więc warto próbować reanimować silniczek.

Zasilany jest przez 7V o tym należy pamiętać :drool:

widok z boku

6.jpg

dekielek od dołu

4.jpg

i mamy mechanizm napędzający. :naughty:

By wyjąć bezpiecznie silniczek wyjmujemy tryby i delikatnie śrubokrętem podważamy 8 i silniczek wyskoczy. U mnie okazało się po podaniu zasilania pojawił się dymek w 9 psikk psikk WD jes złe PSIK KONTAKT (specjalny czysty alkohol)i dokładne oczyszczenie w tym miejscu okazało się zbawienne dla silniczka :th:.

składamy i sprawdzamy czy oś silnika 10 wskoczyła na swoje miejsce wtedy smarujemy smarem i skręcamy całość.

Robimy testy czy kręci, jeżeli wszystko OK zaczynamy montaż w aucie.

5.jpg

DIAGNOZA:

Okazało się w moim przykładzie iż użytkownik :a4fan: mało kiedy włączał manualnie klimę nonstop AUTO :disgust:

silniczek klapy centralnej był mało używany przez co się zastał.

Przeczyszczenie okazało się dla niego zbawienne :dance: i dla mojej kieszeni :>.

Testy klimatronika

11.3 Potencjometr silnika klapy centralnej, czasem przerwa

pojawiło się dlatego bo silniczek był wypięty kiedy go wiozłem na warsztat

następnego dnia kiedy odpaliłem auto i wykonałem test

00.0 brak błędów

Mam nadzieje że moje fotostory przyda się :th:

W razie błędnego opisu proszę o konstruktywną krytykę moich poczynań :mysli:

EDIT:

Zmieniłem adres serwera by się fotki pojawiły ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie odkrecilem ten silniczek i mam pytanko czy to cieglo niebieskie da rade przesunac reka w druga strone?Czy tylko mozna to zrobic podlaczaja pod zasilanie.U mnie znajduje sie przy ograniczniku i jest zablokowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hey :th:

Tylko pod napięciem działa to ramię (Bez napięcia ramie jest tak jakby zablokowane ponieważ przełożenie jest duże na trybach)

włącz napięcie ustaw nawiew na górę/dół nawiew na klimatroniku to ramię powoli będzie się przesuwało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie, wyskoczyl mi blad silniczka v68 i v71, v68 znikł po czasie i został v71, i nie leci zimne powietrze z klimy,czy to jest ten silniczek ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hey

To co ja opisałem to dotyczy silniczka odpowiedzialnego za kierowanie nawiewem na szybe,krate,nogi. A silniczek za ceple/zimne powietrze musi byc gdzies obok. Ale nie wiem gdzie sie znajduje. Z tego co stwierdzilem to jest ich kilka i roznia sie kontem raminienia.(mechanizm jest taki sam) u mnie zacinal sie to go przeczyscilem ale to pomoglo na jakis czas. Kupilem o innym numerku Bosh i wymienilem tylko silniczek i teraz smiga. te kody co podajesz są mi nie znane bo są Vag`a. Ja to stwierdziłem na klimatronicu. (kody podane masz tu http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/topic,70.0.html masz opisane jak sprawdzic)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hey :th:

Czy uszkodzenie klapy centralnej powodowało brak nawiewu na przednią szybę? Mam problem z nawiewem na przednią szybą i nie wiem co robić ???????

:rant:

uszkodzenie klapy centralnej spowoduje brak nawiewu na szybę, to zależy w jakim położeniu zatrzyma się klapa.

Opisz problem bardziej :mysli: bo może to nie uszkodzenie klapy :disgust: a silniczek. Włącz zapłon i włącz nawiew na min i ustaw na szybę i słuchaj następnie ustaw na kratę i słuchaj. Jak zmieniasz kierunek nawiewu to słychać jak silniczek pracuje jak jest cicho. jak nic nie słychać to można diagnozować problemy z silniczkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

toche do sprostowania :

silniczek "niebieski" to nawiew na twarz, nie ma nic wspolnego z nawieiem na szybe czy nogi

silniczek z końcówka czarna a ramieniem białym odpowiada za sterowanie cieplo/zimno

silniczki raczej sie nie psuja w sposób trwały, trzeba tylko rozebrac silniczek i wyczyscic grafit zalegającyna komutatorze ! przeczyscic szczotki i koniec dziala napewno, pamiętajcie to 7v, gdyż jest bezposrednio

zasilany z panela klimatronika !!!!!

rezystor jest tylko do przeczyszcznia.

wiem bo gdyż robiłem to u siebie i pięknie działają oba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czaki22 powiedzmi gdzie znajduje sie ten silniczek CIEPłO-ZMINO,bo mi tylko ciepłe leci,VAGpokazoje jako błąd V68,niewiem gdzie on sie znajdoje,masz jakies foty tego wlasnie silniczka,i jak sie dostac do niego

musisz odkrecic schowek i z boku schowka czyli po lewej stronie masz 2 silniczki jeden z nich to jest cieplo zimno a drugi to nawiew na szybe lub kratki . jeden posiada takie ciegielko koloru niebieskiego a drugi juz nie pamietam :) dostep i rozkrecenie ich to masakra ale dasz rady. Ja dalem -rozkrecisz to zobaczysz :tongue4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotostory super.

Do odkręcenia silniczka zdecydowanie pomoże wymotowanie tunelu środkowego. Szczególnie przyda się przy przykręcaniu silnika po naprawie. Ja ten temat ćwiczyłem ostatnio, silnik przeciściłem i zamontowałem. I tu pojawił się problem. Silnik ustawia się w pozycji krańcowej i nie chce przesunąć się z powrotem. Niestety jest to pozycja nawiewu na kratki czyli brak nawiewu na szybę (parowanie). Co ciekawe podpiąłem inny klimatronik i silniczek przestawił się w pozycje na szybę ale po dwóch dniach wrócił w pozycję na kratki. Byłem na diagnostyce i zostały wykasowane błędy. Pozostał błąd 11.5 (zczytany z klimatronika) . Zamiana paneli powoduje zmianę położenia nawiewu ale tylko do kilku uruchomień samochodu; pozniej wszystko wraca do początku (nawiew na kratki). W opisie błędów kod 11.5 opisany jest jako zapętlenie silnika i trzeba usunąć usterkę programowo.

I tu wreszcie pytanie. Czy takie zachowanie wskazuje na uszkodzenie silniczka, czy też jest możliwe usunięcie usterki przez przeprogramowanie sterownika? I tu prośba do kolegów z Czewy i okolic o kontakt do kogoś kto dobrze zna się na rzeczy.

Dodam że po włączeniu zapłonu słychać takie dżwięki jakby klimatronik diagnozował silniczek (krótka cykliczna praca - coś w rodzaju cykania) trwa to chwilę i zanika. Dalej już nic sie nie dzieje. Przy czyszczeniu silniczka wszystko sprawdziłem i silniczek działa na 100 %, potencjometr też jest ok (był mierzony)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no w koncu sie udalo to rozepnac psiknol w silniczek WD 40 i bardzo powoli sie przekreca i puszcza dymnki chyba musze szukac nowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dymki bo ma zwarcie, nie lej go wd40 !! rozbiez, i wyczysc z resztek grafitu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xxxWIELKIxxx [/b] próbowałeś ręcznie pchnąć te dźwigienki

Recznie nie masz szans za duze przelozenie. :)

tam jest zastosowana przekładnia ślimakowa i gwint samohamowny nie pozwoli na ręczne przestawianie tych dzwigni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna uwaga, wykręcenie śruby nr 4 jest dużo prostsze jeżeli robi się to przez otwór w którym znajduje się radio:):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to tak , mi się też udało wyjąć ten silniczek. Potrzebowałam klucze tj.ósemka płaska i piątka płaska. ósemka nasadkowa .

Wyjęłam go jak powinnam teraz czas na odnowę biologiczną hehe.

Życzę chłopaki powodzenia :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey :good:

Koledzy do psikania nie polecam WD jak na początku pisałem. Już edytowałem fotostory.

Musiałem rozkręcać jeszcze raz.

Popsikałem tym

sprey.png

Jest to czysty alkohol można użyć też spreya tp; KONTAKT do styków.

Rozebrałem mini szczoteczki na wirniku po popsikaniu poczekałem aż wywietrzeje przeczyściłem szczoteczką do zębów delikatnie i teraz jest OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam komutator i szczotki najpierw spryskalem sprayem do czyszczenia i regeneracji potencjometrow(bo on ma wlasciwosci odsiarczajace i czyszczace styki)(OCZYWISCIE PLYN DO STYOW NAWET LEPIEJ SIE NADAJE) a nastepie w celu odtluszczenia przemylem alkocholm etylowym.

W Audi A4 sasiada padly V70 i v85-mialy mase syfu na szczotkach i on robil zwarcie-przez co klimatronik nie pusczal na dany silnik napiecia.Zeby za jakis czas ekstra auta nie rozkrecac to 3 silnik profilaktycznie tez wyczyscilem.Bylo w nim sporo grafitu (ze szczotek) i miedzi startej z komutatora wiec niebawem tez by robil zwarcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie masakra z tymi silniczkami odkrecilem schowek odkrecilem silniczek ale nie umialem go wypiac :(

mam moze ktos jakies fotostory jak latwiej sie do nich dostac np demontaz konsoli srodkowej???

albo zna jakiegos speca ze slaska kto to zrobi???:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego rozumiem ze nie umiesz wypiac tej wajchy co idzie od sterowania nawiewamin?? on ma tam taki zabek przyjrzyj sie na zdjeciach nr.11 ja tez mialem wlasnie duzy problem z tym ale wkoncu jakos srubokretem go tam podwazylem i w odpowiednim nastawienu wyszedl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy pomocy. Co się dzieje silniczek mi strasznie buczy na maxie a do tego słychać przeraźliwy gwizd. Na wolnym też jest bardzo głośny. W pewnym momencie nawiew przestał w ogóle pracować zapadła cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...