Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Sprzęgło wysoko bierze - czy to standard ?


Gość msh

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie sprzęgło również wysoko bierze i póki tutaj nie zajrzałem, to zastawiałem się nawet czy nie będę musiał go niedługo wymieniać.

Jednak widzę, że to nie tylko mój problem. Widocznie tak w tych autach jest, że po jakimś czasie sprzęgło zaczyna brać wysoko. W każdym razie przyzwyczajam się i póki nie będzie się nic działo ze sprzęgłem, to będę jeździł. A że poza wysokim braniem nie dzieje się absolutnie nic typu hałas po wciśnięciu, ciężka praca czy ślizganie, to pewnie pojeżdżę jeszcze długo. I tego Wam również życzę. :drunk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tak samo bierze wysoko .

Autko kupione od Niemca , więc raczej gdyby było sprzęgło do wymiany to by to zrobił.

Z resztą miało nowe opony , tarcze i klocki , więc Niemiec będzie tak jak my z forum.

Od siebie dodam , że przy redukcji i puszczaniu pedału ,sprzęgło zaczyna brać powyżej połowy , a 100% bez ślizgnięcia osiąga tak jak przy ruszaniu czyli na samej górze.

Autkiem często ciągnę tonowy domek na kółkach i jak na razie ani razu nie ślizgało , a naprawdę bierze wysoko. :>

Przebieg 250 ktys ,a czy ori czy już było wymieniane tego nikt nie wie.

Ciekawi mnie tylko czy nie da się jakoś zobaczyć stanu okładzin bez demontażu. :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Od pewnego czasu zaówarzyłem że pada mi już sprzęgło. Początkowo objawiało się to np na oblodzonej drodze. Ruszałem z poślizgiem 1,2, wrzucałem 3 i nagle mobroty rosną a prędkość spada.

Wczoraj jak jechałem przy wyprzedzaniu sprzegło zaczeło się slizgać na 4 biegu. Sprzegło do wymiany, ale nie wiem jakiej firmy kupić i co dokładnie, docisk, tarcza łozysko wystarczy? Czy może jeszcze koło zamachowe? Doradzcie co najlepiej kupić i jakiej firmy, myślę o sprzęgle SASCH, ale nie wiem czy do mojego quattro musze kupić jakieś inne czy takie samo jak w napedzie na jedną oś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LUK chyba najlepsza firma, klada do wielu aut na pierwszy montaz

przy wymianie sprzegla mechanik moze Ci zobaczyc w jakim stanie jest kolo zamachowe, a masz jedno mas czy dwu masa??

bo koszt samego kola dwumasowego to ok 1200 -1400 zł plus sprzeglo plus robota = 2k pln

a jesli same sprzeglo z robota to w 1000 zł sie zamkniesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie terz mam problem tylo umnie jest tak biegi wchodza bdobrze sprzegło bierze tak jak powinno ale jak jade na 5 lub 3 biegu i wciskam gaz do dechy to wtedy widac na obrotomierzu jak obroty skacza silnik wyje i brak przyspieszenia...sprzeglo do wymiany czy cos jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi sprzęgło brało bardzo wysoko i szarpało dlatego postanowiłem wymienić. Wymieniłem na sachsa. Po wymianie bierze mi z centymetr od dołu. Nie wiem czy już tak zostanie czy będzie się regulować, ale nie prawdą według mnie jest, że po wymianie bierze też u góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

serko, jaki koszt? na jakich czesciach robiles?

---------- Post dopisany at 17:29 ---------- Poprzedni post napisany at 17:26 ----------

jezdzilem juz dwoma ADRami oprócz mojego, jednym AEB i jednym AFNem i wszedzie w kazdym jednym bez wyjatku sprzeglo bralo od gory.

mialem przyjemnosc jechac tez A4 1,6 nie pamietam jakie oznaczenie silnika i tu juz sprzeglo ladnie chodzilo od dolu... wiec zalezy pewnie tez od tego jaka motorownia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi sprzęgło brało bardzo wysoko i szarpało dlatego postanowiłem wymienić. Wymieniłem na sachsa. Po wymianie bierze mi z centymetr od dołu. Nie wiem czy już tak zostanie czy będzie się regulować, ale nie prawdą według mnie jest, że po wymianie bierze też u góry.

Potwierdzam, u mnie też bierze nisko po wymianie i tak z 4 razy lżej:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za sprzęgło kompletne Sachs dałem 450zł i 300zł robocizna. Stare miałem Luka. Na tarczy brakowało może 0,2 mm do nitów. Poza tym miała już luzy na sprężynach i minimalnie była zwichrowana. Po wymianie od razu biegi lepiej wchodzą. Nie muszę już 3 razy wciskać sprzęgła żeby wbić jedynkę. Pedał chodzi leciutko i przestał dobiegać dźwięk skrzypienia przy wciskaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,wiec tak jak ruszam i wrzucę drugi bieg z małą ilością gazu to czuje takie poszarpywanie,czasem też lekko drży pedał(wina pewnie łożyska)

Sprawdzałem dwumase na dwa znane mi sposoby tzn 5 bieg 50 km/h i pedał w podłogę-autko zbiera sie dobrze bez poszarpywania,nastepny sposób to zaciągam ręczny i próbuje ruszyć bez gazu zero zgrzytów z okolicy skrzyni także domniemam ze z dwumasem jest ok.

Pytanie czy wymieniać przy okazji zmiany sprzegła dwumasę(słyszłem że dwumas i tak nie przeżyje drugiego sprzegła)czy pakować tylko nowe kompletne sprzegło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(słyszłem że dwumas i tak nie przeżyje drugiego sprzegła)

Skąd masz taką informację, jak prawda to ja przy zbliżającej się wymianie sprzęgła ładuje jednomasa z 1Z, który leży na półce po 80-tce. Autko ma 270k, sprzęgło pewnie od początku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzies to wyczytałem tylko nie pamiętam gdzie...

logicznie myśląc to dwa sprzegła wytrzymają może z700tyś a dwumas wątpię żeby tyle pociągnął.jeżeli wytrzyma to ok a jak nie to znów płacić za wymianę to dodatkowe koszty.(około 30 procent wartości dwumasa)

Masz pewnie dwumasa to poczytaj dobrze czy taka zmiana Ci będzie odpowiadać(inna charakterystyka pracy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy czy jest jeszcze jakas inna metoda by sprzeglo tak wysoko nie brało??

Mam rozebranego audika a4 z silnikiem 1.6 ADP skrzynia sciagnieta i sprzegło wyglada dobrze a mimo to bierze strasznie wysoko??

Mozna to jakos wyregulowac....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam taki problem z swoją audi chciałem ruszyć ostro i nagle było słychać jak bo coś wyskoczyło i już ruszyć nie mogłem biegi mogłem biegi przełączać na włączonym silniku bez wciskania sprzęgła może ktoś wie co dokładnie się popsuło? i szukam mechanika do zrobienia tego jestem z warszawy Z góry Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja również mam problem z bardzo wysoko biorącym sprzęgle i mam pewien pomysł ,a dokładniej zamienić docisk na samonastawny,i tu moje pytanie czy ktoś z was robił taką modyfikacje?

Audi a4 b5 afn

 

Edytowane przez Szczepan89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...