iwadrian 11 Opublikowano 15 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 Pacjent to porysowany zderzak w bmw 3 (marka w tym wypadku nie ma znaczenia i myślę, że mnie nie zlinczujecie ) usuwamy porysowaną powłokę za pomocą szlifierki oscylacyjne. matujemy i przemywamy miejsce przed nałożeniem podkładu Po uprzednim oklejeniu nakładamy podkład po wyschnięciu matujemy element oklejamy ponowie do lakierowania i lakierujemy efekt końcowy Naprawa wykonana w warunkach warsztatowych ale równie dobrze materiały takie jak podkład, farba(baza) lakier bezbarwny można kupić w spraju i drobne rysy czy obtarcia naprawić we własnum zakresie.Ze względu na to,że zderzak na całej powierzchni miał dużo rysek i odbić polakierowałem go w całości ale przy punktowych uszkodzeniach można zastosować wpyłkę na fragmencie elementu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiterA4 5 Opublikowano 15 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 ladnie kolego napewno sie przyda a co to jest wpylka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iwadrian 11 Opublikowano 15 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 ladnie kolego napewno sie przyda a co to jest wpylka wpyłka to malowanie fragmentu elementu, np. pół zderzaka. Trzeba w taki sposób zakończyć aby można było zapolerować przejście z nowego lakieru w stary. Ja osobiście wolę pomalować bazą miejsce które było naprawiane a lakierem bezbarwnym cały element. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Voucher 5 Opublikowano 15 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 A czym najlepiej to zapolerować? Pasta TEMPO? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iwadrian 11 Opublikowano 15 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 A czym najlepiej to zapolerować? Pasta TEMPO? najpierw matujesz papierem 1500 a potem polerowanie. Tempo też da radę ( długo trzeba polerować)ale najlepsza pasta to 3M ewentualnie farecla G3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mech15 2 Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 tutaj odpadł bezbarwny, w jaki sposób to naprawić?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iwadrian 11 Opublikowano 16 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 tutaj odpadł bezbarwny, w jaki sposób to naprawić?? Ktoś kto poprzednio lakierował te drzwi przesuszył bazę przed położeniem lakieru bezbarwnego. Trzeba usunąć lakier bezbarwny, zapodkładować element i polakierować jeszcze raz.(działanie podobne jak na zderzaku powyżej z tą różnicą, że naprawiamy cały element.) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Inkognito 1 Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 Ktoś kto poprzednio lakierował te drzwi przesuszył bazę przed położeniem lakieru bezbarwnego. dlaczego przesuszył??? a może położył klar za szybko??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iwadrian 11 Opublikowano 16 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 Ktoś kto poprzednio lakierował te drzwi przesuszył bazę przed położeniem lakieru bezbarwnego. dlaczego przesuszył??? a może położył klar za szybko??? Jak położy się za szybko to może być plamy widać i po czasie może lakier popękać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domjenick 18 Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 myślisz,że do zderzaka taki aerozol byłby dobry? http://auto-paint.co.uk/carpaint/index.php?act=viewProd&productId=21 pod spodem w ofercie mają podkład,takiego używacie? Podajecie im kod lakieru i nie ma problemu z odcieniami? Pytam,bo wole wiedzieć,wiesz ,jak jest z kupnem czegoś przez nata... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iwadrian 11 Opublikowano 16 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 myślisz,że do zderzaka taki aerozol byłby dobry? http://auto-paint.co.uk/carpaint/index.php?act=viewProd&productId=21 pod spodem w ofercie mają podkład,takiego używacie? Podajecie im kod lakieru i nie ma problemu z odcieniami? Pytam,bo wole wiedzieć,wiesz ,jak jest z kupnem czegoś przez nata... podkład da radę ale ten w sprayu musi dobrze wyschnąć(przy matowaniu nie powinien papieru zapychać) przed lakierowaniem bo inaczej podnieść go może przy malowaniu bazą.Co do dobierania koloru to radzę podjechać samochodem do mieszalni lub zabrać ze sobą coś na wzór( klapka paliwa) bo niektórzy tak dorabiają, że robimy natrysk próbny i czasem wracamy do sklepu po dwa razy bo kolor się nie zgadza :gwizdanie: nigdy nie kupowałem farby przez internet i nie wiem jak uda im się wstrzelić w kolor.[br]Dopisany: 17 Maj 2010, 00:04_________________________________________________ nigdy nie kupowałem farby przez internet i nie wiem jak uda im się wstrzelić w kolor. właśnie tego się obawiam,nawet,jak im kod koloru podam-to gwarancji żadnej nie ma...[br]Dopisany: 17 Maj 2010, 00:08_________________________________________________już znalazłem -mają oddział w NCastle lepiej jechać i osobiście sprawdzić odcień. Przed malowaniem prysnąć coś małego(w sklepach mają specjalne arkusze do robienia próbki) kupioną farbą pokryć lakierem i porównać odcieniem na aucie i w razie różnicy pojechać do sklepu aby podbarwili trochę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tw182 1 Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 Adrian robilem tak jak pokazałes kawałek klapy w clio, z tym ze malowałem sprayem i miejsce łączenia starego lakieru z nowym bylo widoczne, nie mogłem zapolerowac :/ czy to wina spraya? czy cos zle zrobilem? Czy masz moze jakis patent na naprawę odprysków od kamieni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domjenick 18 Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 chodzi mi o dolną część zderzaka,zaznaczoną kółkiem-pozostałość po sporych rozmiarów kamienia i kontakt z nim,podczas parkowania :gwizdanie: i łączenia,a raczej obrzeża-tam najbardziej widać- odcień ,jeśli nie będzie się bardzo różnił-nie będzie widać,bo odbija się od asfaltu-nie będzie widać,jeśli odcień będzie ciemniejszy,czy jaśniejszy o jeden stopień ...[br]Dopisany: 17 Maj 2010, 00:41_________________________________________________ Adrian robilem tak jak pokazałes kawałek klapy w clio, z tym ze malowałem sprayem i miejsce łączenia starego lakieru z nowym bylo widoczne, nie mogłem zapolerowac :/ czy to wina spraya? czy cos zle zrobilem? ja myślę,że tak -najlepiej jest polakierować cały element-efekt jest o niebo lepszy niż "wpyłka" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomato 0 Opublikowano 17 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2010 A ja mam pytanie ile może kosztować malowanie całego A4 B5 ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iwadrian 11 Opublikowano 17 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2010 A ja mam pytanie ile może kosztować malowanie całego A4 B5 ??? Malowanie a malowanie to różnica. Zależy ile elementów do naprawy a ile tylko do odświeżenia. Bez wcześniejszego obejrzenia i oceny zakresu prac ciężko jednoznacznie powiedzieć. W U.k to w okolicach 700-1000 funtów.[br]Dopisany: 17 Maj 2010, 18:53_________________________________________________ Adrian robilem tak jak pokazałes kawałek klapy w clio, z tym ze malowałem sprayem i miejsce łączenia starego lakieru z nowym bylo widoczne, nie mogłem zapolerowac :/ czy to wina spraya? czy cos zle zrobilem? Czy masz moze jakis patent na naprawę odprysków od kamieni? mogłeś mieć źle przygotowane podłoże pod przejście, może robiłeś przejście za blisko wpylenia bazy a może farba słabej jakości była. Możliwe,że słabo przematowałeś przed polerowaniem. Przyczyn może być wiele, dlatego tak jak napisał Domjenick najlepiej lakierować cały element, wtedy mniejsze ryzyko jakichś niespodzianek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxfly69 0 Opublikowano 11 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2010 Witam! Jaki jest odstęp czasu pomiędzy nakładaniem bazy i bezbarwnego?? Czy baza musi wyschnąć przed nałożeniem bezbarwnego?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iwadrian 11 Opublikowano 11 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2010 Ja staram się nakładać lakier w gdy baza jest już matowa i na tyle sucha ,że daje się dotykać. Mówią, że powinno się położyć w czasie do 2h max. Jak położysz za wcześnie to mogą plamy zostać lub lakier może rozcieńczyć nie doschniętą bazę i mogą się zacieki porobić. w przypadku gdy bazę przesuszysz to po czasie lakier może płatami odchodzić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domjenick 18 Opublikowano 11 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2010 Ja staram się nakładać lakier w gdy baza jest już matowa i na tyle sucha ,że daje się dotykać. Mówią, że powinno się położyć w czasie do 2h max. Jak położysz za wcześnie to mogą plamy zostać lub lakier może rozcieńczyć nie doschniętą bazę i mogą się zacieki porobić. w przypadku gdy bazę przesuszysz to po czasie lakier może płatami odchodzić dokładnie jak piszesz-dwa razy te same błędy zrobiłem ,podczas malowania felg-pierwszy-za szybko i lakier rozpuścił bazę-efekt-zacieków nie było,ale widac było,że w tym miejscu jest inny odcień-kicha więc ponowne malowanie i na tym samym kole-po ponownym malowaniu-przesuszenie i lakier mi tylko z jednej odchodzi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iwadrian 11 Opublikowano 11 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2010 Ja ostatnio w swojej a4 maskę lakierowałem bo wcześniej jakiś fachman przesuszył i na myjni chłopaki ciśnieniówką mi lakier zerwali :kox Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domjenick 18 Opublikowano 11 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2010 Ja ostatnio w swojej a4 maskę lakierowałem bo wcześniej jakiś fachman przesuszył i na myjni chłopaki ciśnieniówką mi lakier zerwali :kox ja po lakierowaniu od razu wiedziałem,że coś nie tak jest z powłoką,bo miała jakby ciemniejszy odcień lakieru,ale tłumaczyłem sobie,że może inny lakier-niestety też na myjni pod ciśnieniem się okazało co i jak... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się