Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Cieknący olej i zawór wysokiego ciśnienia


.:Andy:.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Szukałem na forum ale nie ma dokładnej odpowiedzi albo rad/szczegółów także mam nadzieje,że mi pomożecie! Niedawno kupiłem sobie 2.0 ALT i wszystko było ok. Ale Drugiego dnia zauważyłem,ze cieknie mi olej i okazało się,ze cieknie z okolic tak zwanego "zaworu wysokiego ciśnienia" (na poniższym rysunku nr 15) i jakby jeden cylinder nie pracował. Udałem się do mechanika i okazało się,że tam nie było uszczelki jak na rysunku (nr 16).

rys2a.jpg

Zanim załatwiłem nowa uszczelkę mechanik powiedział,że użył jakiegoś "super kleju" co normalnie używają do uszczelniania i powinno być ok (byłe sceptyczny ale uwierzyłem). Złożył i zaczął się problem: na wolnych obrotach jak uruchomił silnik niby zaczął pracować na wszystkich cylindrach ale znów plunęło olejem (pewnie nie wyrobił "super klej" i puściło) ale zaczęły zawory klekotać (wiec szybko wyłączyliśmy aby w ogóle się nie rozwalił silnik - a ma tylko przejechane 101tys na bank). Mam nową uszczelkę i chce aby mi ja założył i jeszcze raz złożył wszystko tylko tym razem dobrze (dodam, że zawór jest tam normalnie z walkiem). Dlatego moje pytanie jest takie :czy tam nie ma jakiegoś myku z tym zaworem? Jak się go zakłada to trzeba coś zalać/ odpowietrzyć czy coś - jest na to jakiś specjalny sposób? Czy po prostu się go wciska,przykręca z uszczelka (nr 16) na trzy śruby i tyle? Czy klekoczące zawory mogły być spowodowane złym założeniem zaworu albo,ze coś zostało pominięte?

Mechanik nigdy nie robił takiego silnika (teraz się dowiedziałem) wiec sam się głowi a ja jestem w kropce :disgust: Ostatnie co chciałbym zrobić to na lawetę i do dealera ale jak nie będzie innej opcji to cóż... :wallbash:

Mam nadzieję, że ktoś z was mi pomoże. Dzięki za wszelką pomoc!

p.s. dodam,ze rozrząd mam wymieniony na nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey - pytanie, czy jak kupowałeś - nie czułeś że na jeden gar nie pali ? Kiedy wymieniłeś rozrząd ?

czesc

Palil na wszystkie, dopiero jak plunal olejem to zaczal na jeden. Zanim oddalem go do mechanika podpialem pod vaga i mialem takie bledy (ladowalem tez aku wczesniej):

17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation

P1340 - 002 - Lower Limit Exceeded

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

16688 - Cylinder 4: Misfire Detected

P0304 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low

P1602 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

....wykasowalem bledy i po uszczelnieniu juz wszystko bylo ok - zapalil na wszystkie.

Rozrzad wymieniony byl niedawno z 1-2 dni przed tym jak plunal olejem - czyli jakies tydzien temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Ja miałem wyciek z tego samego miejsca, mechanik tez wymieniał i dawał chyba silikon, nic nie pomogło, dopiero jak kupiłem ori uszczelkę o. a5 zl w ASO, problem juz nie powrócił...a jezeli chodzi o ten trzpien to smaruje sie go olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Ja miałem wyciek z tego samego miejsca, mechanik tez wymieniał i dawał chyba silikon, nic nie pomogło, dopiero jak kupiłem ori uszczelkę o. a5 zl w ASO, problem juz nie powrócił...a jezeli chodzi o ten trzpien to smaruje sie go olejem.

Czesc,

Ori zalatwilo sprawe i smiegasz? A pamietasz moze czy tam jest jedna ori uszczelka - bo na rysunku nie widac- czy moze dwie? A ten trzpien to tak posmarowac aby "gladko wszedl" czy porzadnie zanurzyc (zatopic) w oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

błędy 16684 i 16688 dotyczą zapłonu-świece,cewki,lub przewody do sprawdzenia-to może być przyczyną pracy bez jednego cylindra :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

błędy 16684 i 16688 dotyczą zapłonu-świece,cewki,lub przewody do sprawdzenia-to może być przyczyną pracy bez jednego cylindra :wink4:

zgadza sie...sprawdzilem to wszystko ok swiece itd, wykasowalem bledy i wszystko smiga....

ale apropo powyzej, na zdjetym zaworze siedzi walek. Wyjac sie dalo ale ciezko tak wszystko teraz zlozyc (zalozyc zawor). Czy ktos wie jak rozebrac ten walek? (zdjac z obudowy zaworu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , jestem tu nowy i mam podobny problem z uszczelką nr.16 wyżej na rysunku, również cieknie mi olej z tego miejsca. Próbowałem już ja wymienić odkręciłem 3 śruby mocujące zawór wysokiego ciśnienia , ale ten zawór tylko lekko się rusza i nie chce wyjść. Moje pytanie jest czy ktoś wymieniał już tę uszczelkę i co trzeba zrobić żeby ten zawór zeszedł z wałka? Nie wiem jak on tam jest mocowany i boję się żebym czegoś nie urwał.

:no: Nikt nic nie wie o tym zaworze :confused4:[br]Dopisany: 19 Styczeń 2011, 18:10_________________________________________________Witam :hi:, ponownie chciałbym się zapytać na temat demontażu tego zaworu wysokiego ciśnienia , czy ktoś działał z tym , miał do czynienia , wie jak to zrobić czy wystarczy tylko ten zawór odkręcić czy trzeba demontować cały wałek ssacy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam koledzy. ja wymienialem ta uszczelke i poprostu sila go wyciagnolem a przy wkladniu trzeba uwazac na piersciaki uszczelniajace na nim i wciskac go ostroznie. jak ostatnio patrzylem to olej nie ciekl. mi tez kiedys klekotal podczas jazdy. musze wariator kiedys obejzec, mi sie wydaje ze jakies uszczelniacze tam puszczaja albo cos sie pezytyka i jest za wysokie cisnienie w tym miejscu ukladu i poprostu sie rozszczelnia cos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam może ktoś rzucić foto dokładnie gdzie ten zawór wysokiego ciśnienia się znajduje dokładnie i czy można w nim wymienić jakąś uszczelkę bo mam cały silnik zarzygany olejem i szukam przyczyny, bo miska uszczelniona podstawa filtra oleju również, odma wymieniona wraz z czwórnikiem i rurą powietrza i wyczerpały mi się pomysły skąd to może się sączyć:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.06.2017 o 18:49, fronek22 napisał:

Witam może ktoś rzucić foto dokładnie gdzie ten zawór wysokiego ciśnienia się znajduje dokładnie i czy można w nim wymienić jakąś uszczelkę bo mam cały silnik zarzygany olejem i szukam przyczyny, bo miska uszczelniona podstawa filtra oleju również, odma wymieniona wraz z czwórnikiem i rurą powietrza i wyczerpały mi się pomysły skąd to może się sączyć:(

Witam.

Mam problem z uszczelnianiem tego zaworu. Dwa razy go montowałem i żyga olejem!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...