Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Nowe hamulce - Audi się trzęsie ??????


daibelekmati

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Przepraszam, że tak szybko zakładam nowy post ale przeglądam forum od dwóch godzin i nic nie znalazłem. Jutro muszę wyjechać do holandii a audi stwarza mi problemy ... Otóż ... Wymienione zostały tarcze (febi) i kolcki (breck czy jakoś tak) z TYŁU. Podczas wymiany okazało się że jeden tłoczek nie pracuje więc kupiliśmy na szrocie używany ale działający i w dodatku prowadnice od zacisków były zapieczone ale udało się je rozruszać i nasmarować. Po przejechaniu kilku kilometrów czyje delikatne pulsowanie w pedale hamulca i samochód nierówno hamuję ( ABS ok dobry elektryk ustawiał ). Dopiero po jakichś 200 km rozpędziłem się do mniej więcej 150 km/h i po naciśnięciu pedału całe auto drga do jakichś 100 km/h potem te drgania są słabsze. Co może być przyczyną ??? Proszę o pomoc ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość -makaveli-

Problemem mogą być wady piast. Są to pozostałości np. po uderzeniu w krawężnik. Idealna tarcza po założeniu na odkształconą piastę będzie generować drgania. Receptą jest wymiana lub naprawa uszkodzonej piasty lub... przetaczanie tarcz zamontowanych na piastach (bez demontażu ich z auta)

Drgania mogą występować też na skutek zużycia elementów zawieszenia przedniego. Nierówności nawierzchni sprawiają, że podczas hamowania koła mogą wpadać w drgania, co oczywiście przenosi się na kierownicę.Kiepski stan zawieszenia sprawia, że nawet nieznaczne odkształcenia tarcz mogą być odczuwalne wyraźnie przy hamowaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem mogą być wady piast. Są to pozostałości np. po uderzeniu w krawężnik. Idealna tarcza po założeniu na odkształconą piastę będzie generować drgania. Receptą jest wymiana lub naprawa uszkodzonej piasty lub... przetaczanie tarcz zamontowanych na piastach (bez demontażu ich z auta)

Drgania mogą występować też na skutek zużycia elementów zawieszenia przedniego. Nierówności nawierzchni sprawiają, że podczas hamowania koła mogą wpadać w drgania, co oczywiście przenosi się na kierownicę.Kiepski stan zawieszenia sprawia, że nawet nieznaczne odkształcenia tarcz mogą być odczuwalne wyraźnie przy hamowaniu

U mnie trzęsło z tyłu, więc wymieniłem tarcze i klocki a teraz trzęsie z przodu przy hamowaniu z dużych prędkości choć tarcze też są prawie nówki i klocki też. Wydaje mi się że to wina wahaczy i końcówek drążków, które już jeżdża w aucie i czekają na wymianę :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinam się pod temat aby nie zakładać nowego. Mam podobnie jak poprzednik, wyczuwalne jest drganie na tylnym lewym kole przy hamowaniu z prędkości pow. 100km/h. Tarcze i klocki (tył auta quattro ) są nowe, problemem był zacisk, który się zapiekł, po regeneracji zacisku i wymianie tarcz i klocków dalej to samo, pomimo, iż wycierają się identycznie i nie ma ostrego hamowania aby dobrze się dotarły. Czy jest sens wymieniać zacisk czy poczekać aby wszytko się dotarło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak. Wujaszkowi w trasie skonczyly sie klocki :polew: ( zapomnial wymienic przed wyjazdem)

i w prawym kole juz metal tarl o tarcz. Po przyjezdzie obie tarcze poszly do toczenia, nowe klocki. Przez dlugi czas podczas hamowania trzeslo calym autem :decayed: Mialy zostac wymienione na nowe bo byly podejzenia ze sa juz za slabe , ale wszystko sie dotarlo i teraz gra gitara. :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...