Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Przyciemnienie szyb w avancie b7


skipy

Rekomendowane odpowiedzi

Ja w poprzednim aucie (Golf V) miałem folie, oczywiście wszystko wg przepisów i norm - atest dostałem standardowo. Niestety trwałość tej folii i jakość wykonania spowodowały, ze po dwóch latach zaczęły być widoczne rysy i małe bąbelki. W obecnym autku zafundowałem sobie piecowe przyciemnianie szybek. Jakość nieporównywalnie lepsza. Oczywiście tez w granicach normy i tez dostałem atest imienny oraz na VIN autka. Jak zrobię jakieś fotki to wrzucę na forum :)

Generalnie rzecz biorąc, jeżeli masz dobry zakład i dobrej jakości folie to spokojnie możesz sobie takie "zainwestować".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mógłbyś się pochwalić ile taka przyjemność kosztuje?:)

Całość kosztowało do mojego autka 1280zł plus dodatkowe powłoki solar i chrom - 400zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w poprzednim aucie (Golf V) miałem folie, oczywiście wszystko wg przepisów i norm - atest dostałem standardowo.

Czy atest wydany przez firmę X jest honorowany przez policję.

A jeśli tak to jakie warunki musi spełniać atest i firma wydająca taki certyfikat ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rav, atest (a w zasadzie tylko informacje odnośnie typu folii jak i zakładu, który ja montował) dostajesz za każdym razem, jeżeli przyciemniasz foliowo szyby wg norm i przepisów czyli bez przednich szyb - myślę, że to normalne.

Natomiast piecowo można sobie również przednie boczne przyciemnić i tu już dostajesz atest Instytutu Szkła i Ceramiki - ważny zarówno dla Policji jak i Stacji Diagnostycznej. Oczywiście zarówno folią jak i piecowo można sobie przyciemnić szyby olewając normy - ale wtedy nikt pod tym Tobie się nie podpisze. Po prostu zrobią jak chcesz, skasują Cie i na tym się kończy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o folie na szyby samochodowe to moim zdaniem atest jest zbędny . Mając oklejone szyby w/g przepisów ( przednie boczne 70% i pozostałe dowolny % przejrzystości ) nikt do Was się nie doczepi . Czy kiedykolwiek diagnosta (przegląd ) lub policjant podczas (kontroli ) zapytał się o atest ....

Atest to tylko chwyt reklamowy ściągający klienta do swojej firmy , a co za tym idzie kolejny sposób na to żeby podwyzszyć cenę usługi ......Miałem już kilka aut oklejonych folią ( zgodnie z przepisami ) i nie zdarzyło mi się żeby ( w czasie np. kontroli ) Kto kolwiek mnie zapytał o jakiś dokument potwierdzający montaż lub legalność folii .

Pracuję w podobnej branży ( folie okienne ) homologacja i atest to lipa Panowie .

Wiem że zaraz znajdą się chętni do podważenia mojej opinii :wallbash: ... ale musiałem sie wtrącić :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o folie na szyby samochodowe to moim zdaniem atest jest zbędny . Mając oklejone szyby w/g przepisów ( przednie boczne 70% i pozostałe dowolny % przejrzystości ) nikt do Was się nie doczepi . Czy kiedykolwiek diagnosta (przegląd ) lub policjant podczas (kontroli ) zapytał się o atest ....

Atest to tylko chwyt reklamowy ściągający klienta do swojej firmy , a co za tym idzie kolejny sposób na to żeby podwyzszyć cenę usługi ......Miałem już kilka aut oklejonych folią ( zgodnie z przepisami ) i nie zdarzyło mi się żeby ( w czasie np. kontroli ) Kto kolwiek mnie zapytał o jakiś dokument potwierdzający montaż lub legalność folii .

Pracuję w podobnej branży ( folie okienne ) homologacja i atest to lipa Panowie .

Wiem że zaraz znajdą się chętni do podważenia mojej opinii :wallbash: ... ale musiałem sie wtrącić :kox:

potwierdzam, to samo mowil mi koles co sciemnial moje szyby ale papier i tak dal w razie co :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o folie na szyby samochodowe to moim zdaniem atest jest zbędny . Mając oklejone szyby w/g przepisów ( przednie boczne 70% i pozostałe dowolny % przejrzystości ) nikt do Was się nie doczepi . Czy kiedykolwiek diagnosta (przegląd ) lub policjant podczas (kontroli ) zapytał się o atest ....

Atest to tylko chwyt reklamowy ściągający klienta do swojej firmy , a co za tym idzie kolejny sposób na to żeby podwyzszyć cenę usługi ......Miałem już kilka aut oklejonych folią ( zgodnie z przepisami ) i nie zdarzyło mi się żeby ( w czasie np. kontroli ) Kto kolwiek mnie zapytał o jakiś dokument potwierdzający montaż lub legalność folii .

Pracuję w podobnej branży ( folie okienne ) homologacja i atest to lipa Panowie .

Wiem że zaraz znajdą się chętni do podważenia mojej opinii :wallbash: ... ale musiałem sie wtrącić :kox:

potwierdzam, to samo mowil mi koles co sciemnial moje szyby ale papier i tak dal w razie co :decayed:

W pełni potwierdzam to co pisze PIXI. Wszystkie te atesty itp. możecie sobie wsadzić........

Mam znajomych w drogówce, wszyscy mówią to samo, atest atestem, Oni posiadają Miernik przejrzystości szyb samochodowych. I tego używają jak już chcą sprawdzić szyby.

Tyle w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylne szyby można nawat zamalować farba i nic ci policja nie zrobi, dla policjanta jest najważniejsze jest zeby kierowca miał 180 stopni widoczności w prawo i w lewo. Reszta go kompletnie wali :decayed: tak więc przyklejanie atestu na tylnie szyby jest zbedne bo tylko szpeci :naughty:

Co do wypowiedzi PIXI-ego to zgadzam sie w 100% :) atest to tylko chwyt reklamowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:blink: ............. :radocha:

Danke Panowie :hi:

Sory za OT :embarrassed:[br]Dopisany: 08 Czerwiec 2010, 00:03_________________________________________________Koledzy jest prawie bliżniaczy temat ... http://www.a4-klub.pl/smf/all_b6_jak_przyciemnic_szyby_w_srebnym_avancie_b6-t137684.0.html zerknijcie :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o piecowe ściemnianie , to obowiązują tu takie same przepisy jak przy folii. Jeżeli ktoś mówi że daje atest na przednie szyby bo piecowo można to robić, to nie mówi całej prawdy. Można ale tylko szyby białe (http://www.technicolor.pl/ima/cert.jpg ) cyt. " Szyby samochodowe hartowane jednorodnie mogą byc napylane związkami tytanu w celu przyciemnienia w miejscach nie mających wpływu na pole widzenia kierowcy oraz szyby przednie - boczne warstwą zachowującą przepuszczalność światła nie mniejszą niż 70.", więc żaden atest i tak nic nam nie da , jeśli jeśli będziemy mieli przekroczoną normę . Napewno warto kolego Skipy abyś zastanowił sie czy chcesz aby wycinali Ci szyby karoseryjne do przyciemnienia , ja - ale to tylko moje zdanie , bym sie nie zgodził . Jesli chodzi o to co napisał kolega Flyman 7 , to mamy różne folie , dlatego nalezy zwracać uwagę na to co i gdzie się montuje , jeśli mamy folię dobrze zamontowaną i jest to produkt markowy ( 3M , Llumar , SunGard , Armorlite , Bruxafoll ) to nie powinnismy się obawiac że coś się złego będzie działo , gdzyż Ci producenci dają 3 do 7 lat gwarancji , natomiast przy piecowym z tego co sie orientuje to jest to 6 miesięcy na powłokę( a jest to proces nieodwracalny ) i jeśli coś zacznie się dziać to czeka nas niestety zakup nowej szyby , a folię zawsze możemy zdjąć.

pozdrawiam :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o piecowe ściemnianie , to obowiązują tu takie same przepisy jak przy folii. Jeżeli ktoś mówi że daje atest na przednie szyby bo piecowo można to robić, to nie mówi całej prawdy.

No mnie się od razu spytał czy chce przyciemnić w granicach normy (wtedy daje atest), czy chce "po swojemu" (wtedy tylko kasuje za usługę i do widzenia, bez żadnego zaświadczenia). Ale jest tak jak mówicie, Policja lub inne organy państwowe maja stosowne narzędzia do sprawdzania przepuszczalności światła - a wtedy żaden papierek nam nie pomoże :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Kolego ar35 - przyciemnienie piecowe też jest jak najbardziej odwracalnym procesem. Nie wiem tylko, czy konieczne jest wtedy ponowne wycinanie szyb ale na pewno jest to proce odwracalny. Szyby przyciemnione w ten sposób miałem w poprzednich autkach (Fiat 126p, Audi 80 B2) ale tam szyby były na uszczelkach, więc sam powyjmowałem i sam potem wstawiałem.

Co do przyciemniania szyb przednich bocznych to szyby lekko zielone mają stopień przepuszczalności światła zbliżony do dopuszczalnej normy więc jakakolwiek folia na tych szybach powoduje przekroczenie norm. Ale czego się nie robi dla dizajnu. :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,

Kolego Sylwiasty , a po czym wnosisz iż jest to proces odwracalny , pisząc z jest na pewno ?? Z całym szacunkiem , ale z treści Twojego postu wnioskuje iż jesteś laikiem w tych sprawach... :gwizdanie:Dlaczego ?? Piszesz : " Nie wiem tylko, czy konieczne jest wtedy ponowne wycinanie szyb " , to przyjmując że nawet tę powłokę można usunąć; to jak byś chciał to zrobić ?? Rozpuszczalnikiem ?? Wodą z mydłem ??? :naughty: Widziałeś kiedyś szyby po zdjęciu powłoki , bo ja mimo że siedze w temacie juz sporo czasu to jeszcze mi się nie zdarzyło.

Piszesz również że "Co do przyciemniania szyb przednich bocznych to szyby lekko zielone mają stopień przepuszczalności światła zbliżony do dopuszczalnej normy więc jakakolwiek folia na tych szybach powoduje przekroczenie norm." Tak ale dotyczy się to również napylania , a F 126p i 80 B2 maja białe szyby , i można tam śmiało zalożyć folię 70% oraz przyciemnić piecowo na legalu.

BTW : Gratuluje pomysłowości , gdyż wykonanie usługi piecowego przyciemnienia "malucha " i B2 podwoiło ich wartość.

pozdrawiam :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Napisałem, że jest to proces odwracalny bo taka informację uzyskałem w firmie, w której przyciemniałem szyby tą metodą. Nie pytałem ich wtedy jak wygląda ten proces bo mnie to wtedy nie interesowało i dla tego nie chcąc pisać nie potwierdzonych informacji n/t sposobu usuwania przyciemnienia piecowego (na zdemontowanych czy zamontowanych szybach) - napisałem, że nie wiem jak to przebiega.

Co do podwajania wartości samochodów tym zabiegiem - bez przesady, nie każdy zakład kroi za to kilka tysia PLN'ów. Druga sprawa to robiłem to grubo ponad 10 lat temu a wtedy 126p czy B2 nie kosztowały tyle co rower w markecie (a nawet jeśli to kto mi zabroni? mój samochód, moja kasa).

Pisząc, że jakakolwiek folia na zielonych szybach spowoduje przekroczenie parametrów określających dopuszczalna przepuszczalność światła użyłem trochę skrótu myślowego, bo dotyczy to każdego sposobu przyciemniania - czy piecowe czy folią. W necie natknąłem się tez na informację, że nawet folia antywłamaniowa (nie barwiona, przezroczysta) naklejona na szybę spowoduje już zmianę parametrów szyby.

Pozdrawiam!

Ps. Nigdzie nie napisałem, że jestem fachowcem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,

Jeśli robiłeś to "grubo 10 lat temu " to musiałes naprawdę wywalić na to niezłe pieniądze , gdyż nie mogłeś tego zrobić w PL . Dlaczego ?? Ponieważ jak dotąd jedyną firmą która posiada piec do przyciemniania jest TECHNIKOLOR Z-G , a oni są na rynku od 2002 roku :gwizdanie: Każda inna firma , która posiada tę usługę w swojej ofercie zdemontowane szyby wysyła właśnie do Z-G .

BTW : Twój samochód , twoja kasa.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...