Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Domykanie szyb z kluczyka


szpak

Rekomendowane odpowiedzi

Ktoś mi powie gdzie fizycznie leżą różnice pomiędzy wersją US a EU, że nie da się w autach na stany zakodować i zaadoptować tej opcji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś mi powie gdzie fizycznie leżą różnice pomiędzy wersją US a EU, że nie da się w autach na stany zakodować i zaadoptować tej opcji?

Ktoś mi powie gdzie fizycznie leżą różnice pomiędzy wersją US a EU, że nie da się w autach na stany zakodować i zaadoptować tej opcji?

Nie ma różnicy kolego. Sprawdziłem u siebie. Sęk w tym aby przed adaptacją kanału 62 dodać w kodowaniu +64:

Wybieramy opcję CODING 07 (aby aktywować dane funkcje dodajemy do siebie poniższe wartości i ich sumę zapisujemy jako kodowanie sterownika):

+1 – aktywacja alarmu (wersja dla UK i Irlandii)
+2 – potwierdzenie aktywacji/deaktywacji alarmu przez odpowiednią sygnalizację diody w drzwiach kierowcy
+4 – selektywny centralny zamek (podczas otwierania auta z pilota, jedno naciśnięcie przycisku otworzy tylko drzwi kierowcy, klapkę wlewu paliwa i wyłączy funkcję SAFE - drugie naciśnięcie otworzy pozostałe drzwi oraz odblokuje zamki maski i bagażnika)
+8 – aktywacja alarmu
+16 – blokada zamka klapy bagażnika po przekroczeniu 5km/h (zamek odblokuje się automatycznie po zwolnieniu poniżej 5km/h)
+32 – blokada zamków wszystkich drzwi po przekroczeniu 10km/h (zamki zostają otwarte dopiero po wyjęciu kluczyka z zapłonu, bądź przez manualne otworzenie drzwi przy pomocy przycisków zamka centralnego w tapicerce drzwi kierowcy)
+64 – aktywacja dodatkowych funkcji modułu komfortu (możliwość otwierania/zamykania szyb oraz szyberdachu przy pomocy zamka w drzwiach i pilota)
+128 – pojazd z kierownicą po prawej stronie
+256 – aktywacja czujników zbicia tylnych bocznych szyb (tylko dla nadwozia Avant wyposażonego w fabryczny alarm)
+512 – potwierdzenie udanego zamknięcia wszystkich zamków przy pomocy pilota przez pojedyncze mrugnięcie kierunkowskazami
+1024 – dodatkowe potwierdzenie aktywacji alarmu przez pojedynczy sygnał dźwiękowy z syreny alarmu
+2048 – zasady dot. zasilania podnośników szyb (po wyłączeniu zapłonu i wyjęciu kluczyka ze stacyjki podnośniki szyb będą zasilane jeszcze przez 10 minut lub do czasu aż nie zostaną otwarte drzwi)
+4096 – dodatkowe funkcje przeciwwłamaniowe W przypadku otwierania auta kluczykiem zostaną odblokowane tylko drzwi kierowcy, pozostałe drzwi i zamki zostaną odblokowane po włączeniu zapłonu. W przypadku gdy auto posiada fabryczny alarm po otwarciu drzwi kierowcy kluczykiem – zapłon musi zostać włączony w ciągu 15 sekund (w przeciwnym przypadku nastąpi wyzwolenie alarmu).
+8192 – wyłączenie funkcji SAFE (tylko dla USA i Kanada – wersje samochodów przeznaczone na ten rynek mają tylko jeden silnik w zamku, pozostałe auta mają dwa – jeden zamyka zamek a drugi aktywuje funkcję SAFE czyli brak możliwości odblokowania auta z wewnątrz - włącznik w tapicerce drzwi kierowcy - po zamknięciu samochodu pilotem lub kluczykiem)
+16384 – informacja dla silników szyb o zamontowanych szybach dwuwarstwowych

a dopiero później adaptować:

Aktywacje poszczególnych opcji komfortu – ADAPTATION 10, kanał 62:

+1 – Komfortowe zamykanie szyb pilotem
+2 – Komfortowe otwieranie szyb pilotem
+4 – Komfortowe zamykanie szyb kluczykiem
+8 – Komfortowe otwieranie szyb kluczykiem
+16 – Komfortowe zamykanie szyberdachu pilotem
+32 – Komfortowe otwieranie szyberdachu pilotem
+64 – Komfortowe zamykanie szyberdachu kluczykiem
+128 – Komfortowe otwieranie szyberdachu kluczykiem

Wszystko jest tutaj: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/79296-lista-modulow-komfortu-z-opisem-funkcji/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem już tego, nie działa. Doczytałem gdzieś, że w nadwoziach cabrio to niestety nieco inaczej funkcjonuje... ktoś może to potwierdzić (mający cabrio w wersji na EU)?

BTW. +16 blokuje klapę bagaja pow. 5km/h i odblokowuje możliwość otwarcia (wbudowaną weń klamką) DOPIERO po otwarciu drzwi kierowcy lub pasażera. Co za łoś kiedyś napisał (i każdy to powiela), że zamek klapy odblokowuje się gdy prędkość spadnie znów poniżej 5km/h :facepalm:

To by totalnie nie miało sensu stojąc np. w korku :P

A +32 nie blokuje bagażnika :exclamation:

Za to +1 podobno wydłuża cykl działania syreny alarmu :):mysli:


A może kolejność ma znaczenie:

najpierw kodowanie, potem adaptacja.

?

:mysli:

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj zrobić kodowanie od początku. Tzn dodaj wartości, które chcesz mieć i sumę wpisz a dopiero później adaptację.

Naturalnie pomiń wartości, które odpowiadają za szyberdach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ktoś może powiedzieć dlaczego szyberdach nie otwiera się u mnie po przytrzymaniu przycisku otwierania?

Szyby się otwierają bez problemu, gdy szyberdach jest otwarty zamyka się po przytrzymaniu przycisku od zamykania.

Przy otwieraniu z kluczyka się też nie otwiera.

Kanał 62 wartość 255

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A szyberdachu się przypadkiem nie koduje w module komfortu?

Edytowane przez nitroo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A szyberdachu się przypadkiem nie koduje w module komfortu?

No tak jak już pisałem wcześniej Moduł komfortu, adaptacja, kanał 62 i wpisana wartość 255 pozwala tylko zamykać szyberdach. Otwierać już nie idzie niestety...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, czytam ten post i nie wiem czy dobrze wywnioskowałem, nie ma możliwości zakodować tak, żeby szyby domykały się przy 1 kliknięciu w kluczyku, trzeba trzymać przycisk otwierania/zamykania auta tak??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Posiadam a4 B7 2005 rok i jest problem z pilota otwiera mi szyby ale bez szyberdachu a jak chce zamknąć to zamyka szyberdach ale bez szyb. Co zrobić w takiej sytuacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktywacje poszczególnych opcji komfortu – ADAPTATION 10, kanał 62:

+1 – Komfortowe zamykanie szyb pilotem

+2 – Komfortowe otwieranie szyb pilotem

+4 – Komfortowe zamykanie szyb kluczykiem

+8 – Komfortowe otwieranie szyb kluczykiem

+16 – Komfortowe zamykanie szyberdachu pilotem

+32 – Komfortowe otwieranie szyberdachu pilotem

+64 – Komfortowe zamykanie szyberdachu kluczykiem

+128 – Komfortowe otwieranie szyberdachu kluczykiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy czas 'przytrzymania' kluczyka w zamku się ustawia jakoś bo u mnie po zwykłym otwarciu, czyli ułamek sekundy, otwierają się wszystkie szyby do samego końca ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie 

Mam taki problem że po kodowaniu domykania szyb z pilota dzieje się tak jak na filmie w linku poniżej otwierają się szyby ale tylko troszkę i nic się nie dzieje, zamykanie nie działa miał ktoś może taki przypadek?? 

Samochód to audi a4 b6 cabrio.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalne zachowanie, gdy sterownik nie przeszedł testu na pozycje końcowe położenia szyb. Każdą szybę należy otworzyć przez przytrzymanie przycisku otwierania, szyba otworzy się całkowicie i trzymając nadal przycisk otwierania powinien zadziałać przekaźnik przeciążenia, który wyłączy napęd. Sterownik w ten sposób zapamiętuje położenie końcowe otwarcia szyby. Taką samą operację należy powtórzyć dla zamykania. Po przetestowaniu wszystkich sterowników szyb powinno zadziałać jak należy. Taka sytuacja zdarza się po odłączeniu akumulatora lub przepalenia (wyjęcia) bezpiecznika i sterownik zapomina ustawienia krańcowe położenia szyb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, azalewsk napisał:

Normalne zachowanie, gdy sterownik nie przeszedł testu na pozycje końcowe położenia szyb. Każdą szybę należy otworzyć przez przytrzymanie przycisku otwierania, szyba otworzy się całkowicie i trzymając nadal przycisk otwierania powinien zadziałać przekaźnik przeciążenia, który wyłączy napęd. Sterownik w ten sposób zapamiętuje położenie końcowe otwarcia szyby. Taką samą operację należy powtórzyć dla zamykania. Po przetestowaniu wszystkich sterowników szyb powinno zadziałać jak należy. Taka sytuacja zdarza się po odłączeniu akumulatora lub przepalenia (wyjęcia) bezpiecznika i sterownik zapomina ustawienia krańcowe położenia szyb.

Czy każdy moduł to ma?

w B6?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A6 C5 2002 tak miała, A4 B7 2007 też tak ma. O tym, że sterownik nie ma zapamiętanych położeń końcowych można się przekonać, naciskając przycisk otwierania/zamykania szyby. Posiada on 5 pozycji (neutralne, 2 pozycje w górę i 2 pozycje w dół). Pierwsza pozycja to chwilowy posuw szyby, pozycja druga to całkowity posuw aż do otwarcia/zamknięcia szyby. Przy nie zapamiętanych położeniach końcowych, pozycja druga działa jak pierwsza (chwilowo). Wystarczy, że tylko jedna szyba nie ma zapamiętanych położeń końcowych, a otwieranie/domykanie z kluczyka nie zadziała. Nie zadziała również przy tylnych drzwiach z korbami lub nie zapamiętanych położeniach przy szyberdachu (w A4 nie mam szyberdachu, więc nie jestem pewien).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...