Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Kupno kół 18' wzór s line ale nie oryginalne


arczito

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Zastanawiam sie nad kupnem tych alu: http://allegro.pl/item1055196650_okazja_felgi_audi_a6_a8_s_line_18_cali.html

Fele nie sa oryginalne, opony na nich to bridgestone potenza z 6mm bieznika. Zastanawia mnie czy to bedzie blad kupic takie alu, w sensie ze sie wyginaja jak plastelina czy pekaja przy mocniejszym uderzeniu. I czy w bez problemu wejda do a4 b6 z seryjnym zawiasem. Mam teraz 16'' alu fele ori letnie i zimowe, ale te letnie opony mi bucza jak poje...ane, stad decyzja o zmianie opon a zarazem kół na lato. Zimowki zostana na tych 16''. Wiec, biorac pod uwage, ze rocznie robie max 5tys km tym samochodem jest sens kupowac takie alu? Ponizej fota tych na ktorych teraz stoi gablota.

gJCoJ.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm cena nie jest zła biorąc pod uwagę, że opony mają 6mm i są markowe. Ale z drugiej strony za +/- 2 tys można wyrwać ori 18 jak się dobrze przetrzepie allegro, często się takie okazje pojawiają. Prócz tego 18" na standardowym zawiasie będzie trochę za wysoko, jak traktor. Przyda się lekko obniżyć o 20-30mm. Jeśli nie chcesz to lepiej kup 17", brak gleby nie będzie się już tak w oczy rzucał a fela całkiem spora będzie i wygląd na bank zyska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 1600 brałbym, za tyle sprzedałem ori 17" z oponami w podobnym stanie a tu, mimo że nie ori, to masz jednak rozmiar więcej i fajne oponki. Ale sprężyn u kowala nie obcinaj dla swojego bezpieczeństwa, to już lepiej załóż te fele na ten zawias i spokojnie odłóż na jakieś sprężyny obniżające, mogą być np używane S-line, na allegro powinno coś być ciekawego, może jakieś używki LOWTEC, WEITEC, KW, H&R.

Aha i sprawdź czy fele są proste a opony bez bąbli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz szukać tylko do 2.0 - pod jedną kategorię podchodzi kilka wersji silnikowych, np Eibach jak tu:

http://www.prince.com.pl/go/_search/advanced_search.php?sess_id=b201fee20893ec7e0a06ce8c5a38039d&send_form=1&form[c1]=1&form[c2]=3&form[c3]=1262&form[c4]=0&form[c5]=0&Submit.x=22&Submit.y=8&Submit=Szukaj

Te same sprężyny są do 1.6, 1.8 T, 2.0, 2.0 FSI, 2.0 TFSI. Ale nie wiem jak jest w przypadku innych firm, może jakiś forumowy spec się wypowie.

EDIT: coś link nie chce się poprawnie wkleić, ręcznie go skopiuj i wklej w przeglądarkę.

EDIT2: Tu masz coś za mniejszą kasę: http://www.venom24.pl/audi-a4-8e-p-24272.html?osCsid=27707

Poszperaj na necie, może znajdziesz coś jeszcze taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekaw jestem jak faktycznie samochod bedzie wygladal bez ingerencji w wysokosc zawieszenia... teraz to mnie najbardziej zastanawia. wiesz, sprezyny faktycznie mozna kupic zawsze, ale jak mysle dodatkowo o wydatku 1200zl razem z wymiana to srednio mi sie to widzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdź w dział Moja A4 / Audi A4 B6 i pierwszy temat od góry - Cichociemny by Otles 2. Kolega ma B6 na 18" i standardowym zawiasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie wyglada to najgorzej. rozmawialem tez z kolega i powiedzial ze u nas w szczecinie jest gosc ktory cale zycie sie zajmuje sprezynami i moze je o 20-30mm zmniejszyc przez sprasowanie i zahartowanie tak ze bez obcinania to zrobi. co Ty na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówię Ci nie rób druciarstwa, słyszałem o takich patentach ale to raczej w starych Kadettach, Escortach i innych furkach wiekowych, w które nie opłaca się inwestować grubej kasy bo się sypią. W A4 się nie spotkałem, tym bardziej w B6. Ja wolałbym najtańsze używane chińczyki ale całe :) A co do tych fot to fakt, najgorzej to nie wygląda ale trzeba zobaczyć na żywo bo na fotach może być przekłamanie.

Aaa i kilka pierwszych z brzegu cytatów z google:

"jak obetniesz a wpadniesz w dobrą dziure masz gwarantowane że Ci wyskoczy z siedziska i będzie mała awaria- powiedzmy że przerabiałem ten temat jak jechaliśmy z kumplem kiedyś. "

"witam. z tym obcieciem sprezyn o caly zwoj to bardzo uwazaj. u kolegi w escorcie obcielismy wlasnie o caly zwoj. auto faktycznie wizualnie poszlo w dol. ale potem nie bylo zadnej przyjemnosci z jazdy. auto bylo strasznie twarde, dobijalo na wszelkich garbach na naszych kochanych polskich drogach - wymiana tulejek na wahaczu juz po 9 miesiacach, podczas jazdy na wprost stalo sie strasznie niestabilne. ciezko sie prowadzilo przy wiekszych prdkosciach"

"obcinanie sprężyn żeby obniżyc?!

chyba nikt takich rzeczy tu nie prÓbował, ponieważ delikatnie mówiąc to "debilizm"!

spręzyna traci swoją charakterystykę, sztywnośc itd., auta po takich zabiegach są niebezpieczne, trudne w prowadzeniu. "

Itp, itd - wygoogluj "obcinanie sprężyn" i poczytaj opinie. Przy okazji zobacz kto to robi - Renault 19, Opel Ascona, Ford Granada... Ale A4 B6??? :>

EDIT: a co do metody prasowania i hartowania bez obcinania to nie mam pojęcia, pierwsze słyszę i się nie wypowiem bo się nie znam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazlem jeden post na forum bmw apropos prasowania i hartowania sprezyn. podobno bezpieczna metoda jesli robisz to u fachowca z prawdziwego zdarzenia. nie zmienia wlasciwosci sprezyny zbytnio jesli chodzi o komfort i stabilnosc, tylko lekko auto obniza. co myslisz? koszt 300zl za wyjecie, prasowanie i zalozenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze kilka tygodni temu po kilka setow mozna bylo znalezc, coz sie stalo? :mysli:

tak czy owak cos ori bym wlozyl :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nie obniżysz to bedzie jak allroad /ja mam takie orginalne fele u siebie na aucie tylko ze duze et mozesz sobie zobaczyc 18 z zawiecha 1be /a te spezyny ponoc skraca gosc na miodowej za laskiem kolo glebokiego jezeli otego chodzi ale ja bym sie wto nie bawil tylko kupil jakies

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wnioskujac po fotce Twojej fury nie sadze ze ja mam zawias 1be, tak chodzi mi o wlasnie tego goscia. u niego wszyscy ktorzy jezdza autami na allroad wlasnie hartowaniem skracaja lub podwyzszaja sprezyny. a fura wyglada przednio na tych kolach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie tnij i nie haruj-one już raz były hartowane-podejrtzewam że materiał jest tak zrobiony żeby nie były w obróbce pare razy-szukaj ori na ebay jest kilka aukcji. wpisz s-line i idz po stronach po 50-70E są nie rób wsi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...