Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AKN] Brak mocy do 2000 rpm


redyk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam wrażenie, że moje audi nie rozpędza się tak jak powinno. Przy obrotach do 2000 ma muła i ciężko mu się pozbierać. Zrobiłem komplet logów, bardzo proszę o analizę, może ktoś znajdzie co jest nie tak?

Logi statyczne:

Log (1 - 000,018)

Log (2 - 001,003,004)

Log (3 - 007,013,014)

Logi Basic Settings:

Log (1 - 000)

Log (2 - 003)

Log (3 - 004)

Log (4 - 011)

Logi dynamiczne:

Log (1 - 000)

Log (2 - 001)

Log (3 - 003)

Log (4 - 004)

Log (5 - 008)

Log (6 - 010)

Log (7 - 011)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te silniki ogólnie tak do tych ok. 2000rpm nie jada.

Duże korekcje na wtryskach masz czy aby nie za duze ? Niech się fachowcy wypowiedzą. Wrzuć te logi w odpowiedni temat :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie znam się na tym ale na logu 004 BS jest dokładnie tyle co ma być czyli ok. 2 na Late i 100% wysterowaniu pompy. Czy to możliwe, że jednocześnie na logu 004 zwykłym jest źle? Pompę założyłem oryginalną, nową i ona jest podobno fabrycznie ustawiona i nic nie trzeba regulować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie znam się na tym ale na logu 004 BS jest dokładnie tyle co ma być czyli ok. 2 na Late i 100% wysterowaniu pompy. Czy to możliwe, że jednocześnie na logu 004 zwykłym jest źle? Pompę założyłem oryginalną, nową i ona jest podobno fabrycznie ustawiona i nic nie trzeba regulować.

Tylko ze po drugiej stronie... jest BTDC, a ma byc ATDC

Jak na nową pompe to troche duza dawke generuje. Dodatkowo te rozstrzelone korekcje.

Zacznij od poprawnego ustawienia kata wtrysku

EGR - nieczynny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz 2st przed GZP, a ma być za, trzeba przesunąć koło w prawą stronę :gwizdanie:

jak przesunie kolo pompy w prawa strone to bedzie mial jeszcze wiekszy BFDC czyli przed GZP!

kolego zalezy ktorym kolem krecisz jesli juz piszesz prosze informuj dokladnie jesli krecisz pompa to krec kolem pompy w lewo jesli krecisz walem(a pompa jest zablokowana bolcem w pozycji 0 -- uwazam ten sposob za bardziej uciazliwy nieminiej jednak prawidlowy dla ASO) to musisz krecic w prawo!

http://meszrum.neostrada.pl/2.5TDI.pdf

czyli jak na tym linku krecisz w kierunku A -- wazne zeby nie krecic za ta nakretke od pompy bo jak ja poluzujesz bedziesz ostro plakal! -- skutki sa opisane w info linku kolegi meszruma!

ale tam sa 2 otwory o ktore mozna sie oprzec ja mam taka "lyzke" ktora pasuje w te otwory idealnie i tym krece jak trzeba :))

i tak powinno byc

http://www.postimage.org/image.php?v=aVF72Ar

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

soory :hi: oczywiście niedopisałem że kołem wałka w prawo, pisałem z pamięci nie patrząc na rysunek, zresztą myśle że jest łatwiej ustawić obserwując popuszczone śruby

haha to bys sie lekko zmachal dla mnie opcja z pompa latwiejsza i mniej meczaca alee da sie i tak i tak

najprosciej rysujesz cieniutkim markerem kreseczke na styku obydwu kolek popuszczasz sruby krecisz kolem pompy i kukasz ile przesuwja sie kreski wzgledem siebie dokrecasz sruby! palisz robisz sprawdzanko ile sie przesunelo czy trzeba poprawic a jak to w ktora strone jak kreseczka jest cienka (nie mowimy o tej do nosa :)) to 2 albo 3 poprawki i jest 2° po GZP!

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, to jeszcze raz napiszcie mi które wartości i w których logach mam porównywać i co czym się różni to BTDC od ATDC. Na moich logach 004 nie ma ATDC. Po czym widzicie, że są rozstrzelone korekcje? Będę próbował to dzisiaj regulować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, to jeszcze raz napiszcie mi które wartości i w których logach mam porównywać i co czym się różni to BTDC od ATDC. Na moich logach 004 nie ma ATDC. Po czym widzicie, że są rozstrzelone korekcje? Będę próbował to dzisiaj regulować.

zrob tak

rozgrzej silnik zeby wskaznik stal na 90stopni

vagiem wejdz w basic settings i 004 wtedy jak jest late i 100% masz aktualny kat -- nie masz ATDC bo masz BTDC

ATDC - oznacza kat po gornym polozeniu tloka

BTDC - oznacza kat przed gornym polozeniem tloka czyli w tym wypadku zle

to ustawienie mozesz zmienic tylko i wylacznie poprzez dynamiczne ustawianie czyli jak pisalem w BS 004 masz kat 2 BTDC

luzujesz te 3 srubki na kole zebatym walka ktore trzymaja kolo zebate od pompy -- robisz kreske tak jak wyzej opisalem kreska ma byc polowa na kole od walka a polowa na kole od pompy przekrec pompa w lewo tak zeby powstala przerwa jakies 2mm pomiedzy kreskami

dokrec srubki odpal maszyne loguj sie w basic settings 004 i patrz jaki masz kat jesli sie pojawi ATDC 2° jest idealnie jesli nie zobacz jaka masz wartosc jesli wieksza od 2 atdc krecisz kolem pompy minimalnie w prawo jesli mniej jak 2 atdc albo jeszcze btdc to krecisz w lewo i tak do skutku az pojawi sie okolo 2° moze byc 1,8 ( niby moze byc 2° +-2 czyli od 0 do 4 ATDC ale u mnie przy 1 albo 3 stopniach po atdc wypindala blad silnika jak jade na malych obrotach silnika a wysokim biegu)- zabawy jest troche czasem uda sie za pierszym razem a czasem 20 min trzeba krecic -- PAMIETAJ ZA KAZDYM RAZEM DOKRECAC SRUBKI ZANIM ODPALISZ AUTO!

ale dziwne jest to ze masz strasznie duze dawki paliwa 7,8 do 8,2 na wolnych obrotach hmmm troche duzo moim zdaniem ale ustaw kat i wtedy zrob log 001 moze sie zmieni

powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo, już wszystko rozumiem. Zastanawiam się tylko dlaczego na forum wiele osób z silnikami AKN miało ustawiony wtrysk na 2 BTDC? Znalazłem nawet takie wątki gdzie na 2 ATDC silnik nie równo pracował

http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t79152.0.html;highlight=k%C4%85t+wtrysku+akn

Czy w tych silnikach AKN nie ma być na BTDC? Nie wiem skąd i u mnie wzięło się takie nastawienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo, już wszystko rozumiem. Zastanawiam się tylko dlaczego na forum wiele osób z silnikami AKN miało ustawiony wtrysk na 2 BTDC? Znalazłem nawet takie wątki gdzie na 2 ATDC silnik nie równo pracował

http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t79152.0.html;highlight=k%C4%85t+wtrysku+akn

Czy w tych silnikach AKN nie ma być na BTDC? Nie wiem skąd i u mnie wzięło się takie nastawienie.

to jest tak ze wczesniejszy kat wtrysku daje autu moc na wolnych obrotach ale moze byc fatalny w skutkach przy wysokich kiedy pompa sama przechodzi na btdc a jak nie ma jak przejsc dochodzi do watosci granicznej i albo wywala blad silnika w nowych modelach albo pali sie steronik pompy bo nie moze jej wysterowac byly takie przypadki -- info mam z seriwsu boscha

wiadomo ze jak ustawisz kat na btdc to zanim tlok jest u gory laduje mu mieszanke czyli lepiej pali lepiej sie zbiera ale te ustawienia ktos robil na setkach silnikow i jesli jest napisane ze ma byc 2 atdc znaczy ze tak jest optymalnie ale jesli chesz zeby sie lepiej zbieral ustaw sobie na 1 atdc bo to jest w granicy tolernacji i jesli nie bedzie silnik wywylal bledu mozezs tak jezdzic u mnie w nowej generacji wywala blad silnika

kolega meszrum w tym watku pieknie to opisal wsztykie silniki sa podane poszukaj swojego akn moze jest inne ustawienie ale watpie

problemy z nierowna praca silnka sa spowodowane czym innym przyczyn moze byc multum np zle zrobiony rozrzad walki pompa wtryski itp postudiuj te materialy tam masz dane starych i nowych silnikow oraz katy ustawien z tych co ja znam byly wsztkie 2 atdc

http://www.a4-klub.pl/smf/tdi_diagnostyka_aktualizacja_30_vii_2008-t18478.0.html

u Ciebie problem mulenia przy takim ustawieniu moze byc zwiazany z dawka paliwa silnik duzo paliwa dostaje a malo powietrza moze walki sa zjechane i nie otweira do konca zaworow dolotowych dopiero jak turbina mu dmucha wiecej to sie zbiera na obroty i lepiej odchodzi

moj silnik ma juz dobrego kopa od okolo 1500obr przy 2 atdc z tym ze ja mam bdg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne ale na VAG-com 409.1 w bloku 004 BS pokazuje wartość ok. 2 ATDS a jak zrobię log to tam jest 2 BTDC. Co jest grane?

to masz dobrze on pokazuje -2 BTDC czyli 2 ATDC u mnie tez tak pokazywal i wykminilem ze dobrze jest bo z minusem czyli po drugiej stronie od BTDC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewiem czy ktos zauwazylem ale wg.mnie slaba moca do 2tyś jest winna przeplywka ktora do 2tyś podaje za mało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...