Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AKN] Brak mocy do 2000 rpm


redyk

Rekomendowane odpowiedzi

Tzn że mam dobrze ustawiony kąt wtrysku czy że program właściwie działa?

jesli masz w bs 004 tak jak na obrazku ktory podalem wczesniej czyli 2 atdc a w logach -2 btdc to jak najbardziej w porzadku

jak kolega vauxhall pisze sprawdz/przeczysc benzyna ekstrakcyjna przeplywomierz powietrza a moze sie wszystko polepszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że mój program w logach nie wstawia znaków ujemnych ba zawsze wychodzi BTDC z wartością dodatnią bez względu czy w oknie VAGu jest BTDC czy ATDC. Powracam więc do ustawienia pierwotnego. Co robimy dalej? Jakieś błędy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że mój program w logach nie wstawia znaków ujemnych ba zawsze wychodzi BTDC z wartością dodatnią bez względu czy w oknie VAGu jest BTDC czy ATDC. Powracam więc do ustawienia pierwotnego. Co robimy dalej? Jakieś błędy?

ustaw tak jka pokazuje glowne okienko bs 004 na 2 stopnie atdc niektore vagi mialy problme ze znakami ujemnymi dlatego ich nie widzisz a ze masz versje 4 moze tak wlasnie byc jesli masz w glownym okienku tak jak tutaj jest ok

http://www.postimage.org/image.php?v=aVF72Ar

wykrec i przeczysc benzyna ekstrakcyjna przeplywomierz powietrza --- byle nie rozpuszaczalnikiem bo bedziesz musial odrazu kupic nowy!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie rob z przeplywką... przeciez z logow widac wyraznie ze nic nie da zadne czyszczenie... oby tylko nie pogorszylo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co jest w końcu nie tak?

Dodam, że przepływka nie ma nawet roku i była kupiona oryginalna Bosha w Inter Cars.

Czasami jest tak, że auto kompletnie nie chce iść do 2000 rpm a innym razem radzi sobie nieźle.

W moim przypadku problem braku mocy do 2000 rpm jest bardzo uciążliwy, bo mam skrzynię tiptronic i dodatkowo mieszkam na górzystym terenie. Przy skrzyni automatycznej nie mogę auta utrzymywać na wyższych obrotach, kiedy ono chce jechać na niskich. Jak są niskie to audi nie chce jechać nawet pod niewielką górkę, więc daję gaz aż zmieni bieg na niższy. Wtedy obroty przechodzą powyżej 2000 i jest odlot, więc popuszczam trochę pedał gazu i auto zmienia bieg na wyższy i znów jest muł, itd, itd...

Bardzo denerwująca sprawa. Może ktoś poradzi jak naprawić ten problem?[br]Dopisany: 12 Czerwiec 2010, 14:01_________________________________________________Dodam jeszcze, że cały dolot był czyszczony, wałki są OK (nowe) a ERG wyszedł niesprawny w logach bo na próbę zaślepiłem wężyk, który nim steruje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co jest w końcu nie tak?

Dodam, że przepływka nie ma nawet roku i była kupiona oryginalna Bosha w Inter Cars.

Czasami jest tak, że auto kompletnie nie chce iść do 2000 rpm a innym razem radzi sobie nieźle.

W moim przypadku problem braku mocy do 2000 rpm jest bardzo uciążliwy, bo mam skrzynię tiptronic i dodatkowo mieszkam na górzystym terenie. Przy skrzyni automatycznej nie mogę auta utrzymywać na wyższych obrotach, kiedy ono chce jechać na niskich. Jak są niskie to audi nie chce jechać nawet pod niewielką górkę, więc daję gaz aż zmieni bieg na niższy. Wtedy obroty przechodzą powyżej 2000 i jest odlot, więc popuszczam trochę pedał gazu i auto zmienia bieg na wyższy i znów jest muł, itd, itd...

Bardzo denerwująca sprawa. Może ktoś poradzi jak naprawić ten problem?[br]Dopisany: 12 Czerwiec 2010, 14:01_________________________________________________Dodam jeszcze, że cały dolot był czyszczony, wałki są OK (nowe) a ERG wyszedł niesprawny w logach bo na próbę zaślepiłem wężyk, który nim steruje.

hmm sprawdz filtry powietrza i paliwa bo to troche dziwne skoro masz czesci powymieniane a on i tak nie chce jezdzic moze jakies slabe paliwo masz bo to niestety tez moze byc powod

nie wiem co mozny by jeszcze zaradzic moze kolega meszrum pomoze on matemat 2.5tdi konkretnie zglebiony wiec zagadaj do niego

moim zdaniem on ma za duza dawke paliwa i moze go zalewa poprostu i dlatego muli a jak mu turbina przyali powietrzem to te proporcje sie wyrownuja i wtedy ciagnie nie wiem czy mozna vagiem zmienic dawke na mniejsza na wolnych obrotach u mnie jest 3.1 - 3,5 a u Ciebie jest 7,8 i 8,2 to jest dosc znaczna roznica

moze ma za malo powietrza i nie dopala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo odpada bo leję na różnych stacjach i moc auta raczej nie zależy od tego gdzie naleję. Filtr powietrza wymieniany 3 mies. temu. Filtr paliwa też nie jest stary i raczej ok. bo na dużych obrotach idzie jak burza więc przepływ musi być odpowiedni. Czy z logów nic nie wynika? Nie widać tam jakiejś przyczyny?

Co może być przyczyną takiej dawki paliwa? Co z tą przepływką - jest w końcu dobra czy zła?

Mnie się wydaje, że to musi być jakaś pierdółka (czujnik, przekaźnik, zaworek, regulacja czegoś ...). Silnik mechanicznie wydaje się być całkowicie sprawny, pracuje równo, pali od razu, nie dymi... Sam już nie wiem. Tyle kasy do tego auta włożyłem i nie chodzi tak jak powinno.[br]Dopisany: 12 Czerwiec 2010, 15:43_________________________________________________Sory, ale nie wiem co oznacza "przepływka ori"? Domyślam się, że chodzi o oryginalną ale czy ta przepływka Bosha z Inter Cars nie jest taka sama jak w ASO? Przecież one też są Bosha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo odpada bo leję na różnych stacjach i moc auta raczej nie zależy od tego gdzie naleję. Filtr powietrza wymieniany 3 mies. temu. Filtr paliwa też nie jest stary i raczej ok. bo na dużych obrotach idzie jak burza więc przepływ musi być odpowiedni. Czy z logów nic nie wynika? Nie widać tam jakiejś przyczyny?

Co może być przyczyną takiej dawki paliwa? Co z tą przepływką - jest w końcu dobra czy zła?

Mnie się wydaje, że to musi być jakaś pierdółka (czujnik, przekaźnik, zaworek, regulacja czegoś ...). Silnik mechanicznie wydaje się być całkowicie sprawny, pracuje równo, pali od razu, nie dymi... Sam już nie wiem. Tyle kasy do tego auta włożyłem i nie chodzi tak jak powinno.[br]Dopisany: 12 Czerwiec 2010, 15:43_________________________________________________Sory, ale nie wiem co oznacza "przepływka ori"? Domyślam się, że chodzi o oryginalną ale czy ta przepływka Bosha z Inter Cars nie jest taka sama jak w ASO? Przecież one też są Bosha.

wydaje Ci sie te filtr palia jest dobry czy jest dobry bo to sa 2 rozne sprawy ja wymienialem ostatnio po 25tys km i jak mi pompa padla to byl tak zasyfony ze masakra -- nie mowie ze to jest przyczyna ale moze byc jedna z przyczyn

ja osobiscie nie wiem jak sie dawke zmniejsza ale wiem ze da sie to zrobic vagiem z tego co ja w logach widzailem to byla dawka paliwa

po drugie podejrzewam ze leja wtryski albo pada wtrysk sterujacy zobacz jakie masz korekcje w logu 13 i 14 wychodza poza tolerancje

tlerancja jest +-1,5 a u Ciebie jest na pierwszym cylindrze -3 czyli masz o 1.5 przekroczona dawke

i to samo jest na 6 tym cylindrze tam korekcja jest -2.2 a to dosc duzo i wychodzi poza granice tolerancji co moze byc oznaka lejacych wtryskow -- jesli sie myle prosze o poprawe

a tu logi z mojego silnika zobacz jakie sa roznice

013

http://www.postimage.org/image.php?v=TsnnstJ

014

http://www.postimage.org/image.php?v=PqgTl0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy te wtryski mogą być przyczyną mojego problemu?

podejrzewam ze tak skoro leja to podaja za duzo paliwa auto nie moze takiej ilosci z mala iloscia spalic czyli nie jest to efektywne spalanie silnik sie "dusi" dopiero jak mu turbina powierzta podpompuje wtedy spala efektywniej i ma wiekszego kopa

taraz pytanie robiles jakis chiptuning w tym aucie bo niektorzy dowalaja dawki paliwa wiadrami a powietrza jak bys sam dmuchal do cylindra

to moglby byc powod dlaczego tak jest

jesli nie robiles wyciagnij wtryski jedz do serwisu boscha i daj zbadac koszt jakies 80zeta za wsztykie i gdyby ktoras koncowka lala to mozesz wymienic na nowa jesli moje podejrzenia sie sprawdza to 2 beda laly wtedy powinna sie poprawic rowniez korekcja na cylindrach

chyba ze pada sterujacy to koszt jest wiekszy uzywke kupisz za jakies 200 - 300 ale nie zakldaj jej bez sprawdzenia bo moze byc tez padnieta wiele ludzi wymienia steruajce a pozniej ten zlom stara sie opylic na allegro i wcale koncowka w sterujacym nie musi byc padnieta tam jest sterowik ktory lubi sie zepsuc

ale najpierw sprobowal bym zmniejszyc dawke wtedy moze i korekcje wroca do normy dlatego zacznij od tego zmniejsz na jakies 4mg (tolerncja jest 3-8mg) i porob logi i zobaczymy ale podejrzewam ze nie wplynie to na korekcje i trzeba bedzie i tak wtrsyki sprawdzic

silniki 2.5 maja pewne bolaczki a usuniecie ich kosztuje duzo kasy wiele osob niestety o tym zapomna przy kupnie tegoz samochodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie robiłem żadnego tuningu i na 90% poprzedni właściciel też nie robił. Auto jest ustawione oryginalnie. Jak można zmniejszyć tę dawkę paliwa?

Ile kosztują wtryski jeśli okaże się, że leją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie robiłem żadnego tuningu i na 90% poprzedni właściciel też nie robił. Auto jest ustawione oryginalnie. Jak można zmniejszyć tę dawkę paliwa?

Ile kosztują wtryski jeśli okaże się, że leją?

ja nie wiem jak sie zmniejsza dawke poszukaj na forum jest to wielkorotnie opisane

nie musisz calych wtryskow wymieniac tylko same koncowki a koncowka zalezy od producenta i typu od 35 zl do 150 za sztuke

najdrozszy jest sterujacy ponoc w tym sie koncowki nie wymienia(info z boscha ja musze tez sterujacy kupic) i trzeba caly wymienic a to w zlodziejskich aso czy boschu koszt 1700zl za nowy! sie kur... pytam za co????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

im wieksza dawka tym lepsze korekcje!!

no ale on ma dawke 8mg czyli juz graniczna i zobacz jakie sa korekcje! 2 wychodza znacznie poza tolerancje -- czyli wtryski do roboty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

upss,sorki moje niedopatrzenie,to faktycznie jak ten wozek ma jezdzic,zobacz ze korekcje na minusie a nie plusie wiec nie ma pewnosci czy leja :good: :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

upss,sorki moje niedopatrzenie,to faktycznie jak ten wozek ma jezdzic,zobacz ze korekcje na minusie a nie plusie wiec nie ma pewnosci czy leja :good: :good:

no wlasnie o tym mowie ze pompa mu laduje ale pytanie czy paliwo dostaje we wlasciwej proporcji? mysle ze skoro ma nowa pompe to sprawdzenie wtryskow to kolejna wazna sprawa aby byla jasnosc to w sumie jak sam zdemontujesz wtryski niewielki wydatek w porownaniu do tego co mozna osiagnac po sprawdzeniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Spróbuję sprawdzić te wtryski w przyszłym tygodniu i dam znać. Oby to było przyczyną tej niemocy.[br]Dopisany: 12 Czerwiec 2010, 18:50_________________________________________________Zastanawiam się jeszcze czy silnik nie powinien dymić przy niesprawnych wtryskach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...