Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Diagnostyka skrzyni Multitronic od A do Z


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam takie pytanie w mojej b7 mam skrzynię.Multi skrzynia chodzi bez zarzutów tylko nwm czy to jest normalne czy cos.jest z nią nie chalo jak zmieniam bieg z drive na neutral lewarek idzie z delikatnym oporem i czuć delikatne szkubniecie buda 

I mwm czy to normalne ze lewarek idzie z oporem czy cos sie zepsuło 

Edytowane przez Kerczak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.12.2016 o 08:54, tomek1010 napisał:

Witam mam problem z skrzynią multitronic w moim aucie.Problem polega na tym ze autko w trybie D zmienia biegi na niskich obrotach,szarpie i skaczą obroty o 100 w góre i dól przy predkosci np 70-80kmh powyzej 100kmh tego problemu nie ma,przy predkosci 80kmh auto w trybie D jedzie juz na 6 biegu ale tylko na rozgrzanym silniku na zimnym dziala prawidlowo jesli wcisne ponad 50% gazu na rozgrzanym silniku to tego problemu nie ma.Przy zmianie biegów w trybie tiptronic okolo 2000tys obrotów auto zmienia biegi plynnie czy cieple czy zimne.Prosze o pomoc w rozwiazaniu tego problemu usmiech.gif

Audi a4 b6 Avant 2.5tdi 163km 2002r Multitronic 240000Km.

Zadzwoń lub przyjedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.09.2017 o 17:32, ?ukaszbl napisał:

Witam, widzę dawno nikt nie pisał w tym temacie:-/

otoz- nigdzie nie znajduje podobnego problemu a może ktoś naprowadzi mnie na rozwiązanie:

a4 b6 avf, multi- 230000 km przelot autentyczny.

auto mam do trzech miesięcy.

stalo kilka miesięcy z padniętym aku- po włożeniu nowego( po miesiącu) zrobiona adaptacja skrzyni kts'em

bledow brak w sterowniku skrzyni- na zegarach nic nie pulsuje żadne symbole- itd

problem- zazwyczaj na zimnym bądź po postoju  conajmniej 4h występuje szarpnięcie przy zatrzymaniu- tak z prędkości 10km/h do zera.

jakby nie wysprzeglilo.

zazwyczaj potem po puszczeniu hamulca rusza normalnie ale zdarzy się ze nie- wciśnięcie gazu nie pomaga- obroty nie rosną- jakby go dusiło- raz nawet zgasł.

radze sobie z tym tak ze przełączę na "P" dwa trzy razy, wrzucam "D" i auto rusza normalnie.

poza tym skrzynia nie daje innych niepokojących objawów zużycia...

olej wymieniony 5000km temu- nie był tragiczny- bez opiłków- przed wymiana te objawy tez występowały.

powaznie zastanawiam się nad przekładka na manual.

co powiecie?

probowac naprawiać cokolwiek czy kompletować teile pod przekładkę?

Do analizy potrzebuję komplet bloków pomiarowych ze sterownika skrzyni biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.09.2017 o 22:25, DamianN1995 napisał:

Witam. Potrzebuje diagnozy do mojego multitronika. Otóż po wymianie oleju nasilił mi się wyciek z uszczelniacza półosi lewej. Olej wymieniałem z 3 tyg temu. Wymieniałem bo nie wiem kiedy był wcześniej wymieniany no i skrzynia przy niskich obrotach podbijała obroty przy wolnym przyspieszaniu. Powyzej 2 tyś obrotów było ok. No i przy zmianie biegów na niskich obrotach sobie szarpnęła. Po wymianie oleju przeszło w 90% ale teraz wróciło ale nie tak bardzo jak wcześniej. Podejrzewam ze jest juz mniej oleju.  No i adaptacji nie robiłem bo nie widziałem że przy każdej wymianie oleju trzeba robić :-/ Moje pytanie jest takie czy zna ktoś numery uszczelniacza tej półosi i czy go trudno wymienić. Skrzynia jest z 2002 roku oznaczeń nie znam dokładnych. No i jak trzeba zrobić prawidłową adaptację. Wiem ze oleju musi być podobno przy adaptacji koło 60 stopni i po zakończonej adaptacji trzeba przejechać około 30km bez wyłączania auta. Dodam że teraz na zimnej skrzyni wszytko jest ok czyli tak około 5 km. Zaczyna szarpać i podbijać obroty po tych 5km. Nic nie szarpie i nie podbija gdy olej sie rozgrzeje i ma temperature roboczą. Możliwe że łańcuch się rozciagnął :-( Pozdrawiam i z góry dziękuje za jakieś wskazówki.

Skrzynia do remontu - ale musiałbym to potwierdzić jazdą testową. Zadzwoń lub przyjedź. Oryginalny simering wałka napędowego czyli półosi to w ASO koszt 84zł Wyciek o którym wspominasz nie ma nic wspólnego z podanymi objawami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.10.2017 o 16:15, Kerczak napisał:

Witam mam takie pytanie w mojej b7 mam skrzynię.Multi skrzynia chodzi bez zarzutów tylko nwm czy to jest normalne czy cos.jest z nią nie chalo jak zmieniam bieg z drive na neutral lewarek idzie z delikatnym oporem i czuć delikatne szkubniecie buda 

I mwm czy to normalne ze lewarek idzie z oporem czy cos sie zepsuło 

Wszystko zależy od tego jak silne jest to szarpnięcie - odczuwalne i subtelne jest normalne i nawet w instrukcji obsługi auta znajdziesz na ten temat wzmiankę. Może to być także objaw źle zapisanej adaptacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.07.2010 o 16:56, Bart-S napisał:

MVB 65:

Dzięki tej grupie możemy ocenić stan układu hydraulicznego skrzyni - w indeksie nr 1 (MVB65/1) zapisana jest liczba interwencji zaworu bezpieczeństwa, który zamyka dopływ oleju to zaworu chłodzenia sprzęgła tym samym zmniejszając ciśnienie na nie działające i powodując jego otwarcie. Jedna jednostka odpowiada jednej interwencji zaworu. Jeśli mamy tutaj zapisane 0 - wszystko jest w jak najlepszym porządku. Drugi indeks (MVB65/2) tego bloku również przechowuje informacje o interwencji zaworu bezpieczeństwa - jednak w tym przypadku otworzenie się zaworu odpowiada 10 jednostkom. Jeśli w następnym cyklu jazdy (od włączenia do wyłączenia zapłonu) proces płukania bloku zaworu zostanie wykonany bez przeszkód a tym samym zawór bezpieczeństwa nie będzie interweniował - wartość tego indeksu zostanie zmniejszona o 1. Jeśli indeks osiągnie wartość 70 w buforze sterownika zostanie zapisany błąd nr 18181 oznaczający zbyt dużą ilość interwencji zaworu bezpieczeństwa odnotowanych przez czujnik nr 1 ciśnienia hydraulicznego (G193). W przypadku wystąpienia w/w numeru błędu w sterownikach pierwszej generacji (do roku modelowego 2002, 01J 927 156 **) w pierwszej kolejności należy wykonać aktualizację oprogramowania skrzyni (starsza wersja z powodu błędu w programie potrafiła w zły sposób diagnozować zawór bezpieczeństwa - widząc go jako zablokowany). Lista wersji oprogramowania jest w trakcie opracowywania i pojawi się wkrótce jako uzupełnienie tego tematu.

Przykładowy test:
Przed uruchomieniem silnika zapisujemy aktualne wartości w indeksach MVB65/1 i MVB65/2. Wyłączamy zapłon a następnie uruchamiamy auto i wybieramy się w małą trasę, podczas której powinniśmy zatrzymać się (0km/h) kilkanaście razy. Następnie ponownie podłączamy się do sterownika skrzyni i porównujemy odczyt z poprzednim. Jeśli wartości w MVB65 1 i 2 będą większe niż wcześniej zapisane - mamy problem w układzie hydraulicznym. Dla przykładu - w MVB65/2 odnotujemy wartość 20 - wyłączymy zapłon a następnie włączymy go ponownie i wykonujemy próbną jazdę, po czym jeszcze raz sprawdzamy MVB65/2. W przypadku odczytu 29 - układ hydrauliczny znów działa poprawnie. Jeśli będzie tam wartość 40 - nadal mamy usterkę.

Objawy usterki:
Szarpanie tuż przed zatrzymaniem oraz problemy z ruszeniem (auto nie reaguje na wciśnięcie pedału przyśpieszenia). Szczególnie odczuwalne gdy skrzynia jest jeszcze zimna. Problem nie występuje w trybie sekwencyjnym. Po wyłączeniu i włączeniu zapłonu - auto znów zachowuje się poprawnie. Możliwe załączenie się trybu awaryjnego skrzyni (podświetlone i mrugające wszystkie biegi na wyświetlaczu FIS).

Prawdopodobna przyczyna usterki:
Zanieczyszczony olej ATF

Sposób naprawy:
Pełna wymiana ATF oraz wymiana sterownika hydraulicznego (zmodyfikowany sterownik otrzymały wszystkie auta produkowane od końcówki lipca 2004, dokładnie od VIN WAUZZZ8E*5A053575). Najprawdopodobniej wymagana będzie też wymiana (lub czyszczenie, które od niedawna oferuje np. Sserwis) filtra cząsteczek stałych ATF znajdującego się na przewodach układu chłodzenia oleju.

Witam, w moim przypadku objawy 100% zgodne z cytatem powyzej.

pisalem kilka postów wcześniej o historii auta wymianie oleju td.

mial już ktoś podobnie?

jakie koszty naprawy ww sterownika hydraulicznego?

Opłacalne ?

dodam ze na początku były szarpniecia tuz przed zatrzymaniem. Potem doszedł problem w ruszeniem a teraz jeszcze błąd fis na czerwono i błąd F189 czyli niby lewarek.

prosze o sugestie.

 

jedyny fachowiec którego znam od skrzyń mnie odprawił z kwitkiem ze niby tak już będzie- skrzynia kończy żywot przy 240tys przebiegu:-(- zarobiony jest:-/.

Z góry dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Łukaszbl napisał:

Witam, w moim przypadku objawy 100% zgodne z cytatem powyzej.

pisalem kilka postów wcześniej o historii auta wymianie oleju td.

mial już ktoś podobnie?

jakie koszty naprawy ww sterownika hydraulicznego?

Opłacalne ?

dodam ze na początku były szarpniecia tuz przed zatrzymaniem. Potem doszedł problem w ruszeniem a teraz jeszcze błąd fis na czerwono i błąd F189 czyli niby lewarek.

prosze o sugestie.

 

jedyny fachowiec którego znam od skrzyń mnie odprawił z kwitkiem ze niby tak już będzie- skrzynia kończy żywot przy 240tys przebiegu:-(- zarobiony jest:-/.

Z góry dzieki

Troszkę dużo sie zaczyna robić tych objawów... Czy warto inwestować zależy od faktycznego stanu skrzyni - a żeby się o tym przekonać zrobić diag.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Bart-S napisał:

Troszkę dużo sie zaczyna robić tych objawów... Czy warto inwestować zależy od faktycznego stanu skrzyni - a żeby się o tym przekonać zrobić diag.

Dzisiaj wieczorem załatwie dane ze sterownika skrzyni. - podjade do kolegi który coś ogarnia.

Zapisac dane na postoju na P czy  dodatkowo wykonac  test jak w mbv 62( zacytowany dwa posty wyżej?

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Łukaszbl napisał:

Dzisiaj wieczorem załatwie dane ze sterownika skrzyni. - podjade do kolegi który coś ogarnia.

Zapisac dane na postoju na P czy  dodatkowo wykonac  test jak w mbv 62( zacytowany dwa posty wyżej?

Dzieki

Silnik uruchomiony, dźwignia zmiany biegów na P. Podeślij logi na mejla: [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.12.2017 o 23:11, Bart-S napisał:

Silnik uruchomiony, dźwignia zmiany biegów na P. Podeślij logi na mejla: [email protected]

Zrobione:-)

poszlo na maila.

prosze w wolnej chwili o opinie.

dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam problem z multitronickiem w A4 1.9 tdi 2003r. objawy to auto nie rusza samoczynnie po wrzuceniu na D, gdy dodam bardzo lekko gazu samochód ruszy normalnie, ale gdy dodam ciut wiecej gazu jest takie szarpniecie/zerwanie, po ruszeniu skrzynia działa juz bez problemowo, żadnych szarpniec zgrzytów, przyspiesza elegancko, wszystko ok. Po wrzuceniu R samochód normalnie rusza do tyłu, także nie ma żadnego problemu. Wczoraj chcialem zrobic adaptacje VCDS-em, ale niestety okienko basic settings nie jest wogole podswietlone, nie ma mozliwosci wejscia, czy trzeba wpisac jakis security access? Pozniej zaczalem obserwowac bloki 10 i 11, robilem adaptacje jak w pierwszym poście z jazda do tylu i do przodu, zaczalem robic przy temp. skrzyni ok. 63 stopnie, adaptacja tylu wskoczyla bardzo szybko, po 2 probach i osiagnieciu temp. ok. 65 stopni pojawilo sie ok. Przód dopiero po kolo 10-15 proby wskoczyl na ok. przy temperaturze 74 stopnie. Dodam jeszcze ze jak stoje pod gorke majac D, w momencie puszczenia hamulca samochód toczy sie w dół non stop. W okienku 1 bloku 10 mam tylko 0.195A forward clutch adaptation curve. W 11 pierwsze okienko mam 0.270A. Ktoś wie co można zrobic w tej sytuacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.02.2018 o 10:30, kacper___ napisał:

Witam,

mam problem z multitronickiem w A4 1.9 tdi 2003r. objawy to auto nie rusza samoczynnie po wrzuceniu na D, gdy dodam bardzo lekko gazu samochód ruszy normalnie, ale gdy dodam ciut wiecej gazu jest takie szarpniecie/zerwanie, po ruszeniu skrzynia działa juz bez problemowo, żadnych szarpniec zgrzytów, przyspiesza elegancko, wszystko ok. Po wrzuceniu R samochód normalnie rusza do tyłu, także nie ma żadnego problemu. Wczoraj chcialem zrobic adaptacje VCDS-em, ale niestety okienko basic settings nie jest wogole podswietlone, nie ma mozliwosci wejscia, czy trzeba wpisac jakis security access? Pozniej zaczalem obserwowac bloki 10 i 11, robilem adaptacje jak w pierwszym poście z jazda do tylu i do przodu, zaczalem robic przy temp. skrzyni ok. 63 stopnie, adaptacja tylu wskoczyla bardzo szybko, po 2 probach i osiagnieciu temp. ok. 65 stopni pojawilo sie ok. Przód dopiero po kolo 10-15 proby wskoczyl na ok. przy temperaturze 74 stopnie. Dodam jeszcze ze jak stoje pod gorke majac D, w momencie puszczenia hamulca samochód toczy sie w dół non stop. W okienku 1 bloku 10 mam tylko 0.195A forward clutch adaptation curve. W 11 pierwsze okienko mam 0.270A. Ktoś wie co można zrobic w tej sytuacji?

W opisie masz B7 - tutaj opisałeś B6. To pierwszy temat do wyjaśnienia. Zakładam że masz skrzynię oznaczoną jako GJA?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Bart-S napisał:

W opisie masz B7 - tutaj opisałeś B6. To pierwszy temat do wyjaśnienia. Zakładam że masz skrzynię oznaczoną jako GJA?

To auto z opisu juz sprzedalem, B7 nie wychodzilo 1.9 TDI na multitronicku. Takze tak jak pisalem Audi A4 B6 1.9 TDI 130 km 2003r, symbolu skrzyni nie znam, poniewaz nie ma naklejki w bagazniku, ani ksiazki serwisowej, nr sterownika 8E0910155Q

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.02.2018 o 11:33, kacper___ napisał:

To auto z opisu juz sprzedalem, B7 nie wychodzilo 1.9 TDI na multitronicku. Takze tak jak pisalem Audi A4 B6 1.9 TDI 130 km 2003r, symbolu skrzyni nie znam, poniewaz nie ma naklejki w bagazniku, ani ksiazki serwisowej, nr sterownika 8E0910155Q

Coś tu było grzebane - sterownik masz od GWX a ta skrzynia była montowana w 1.9TDI dopiero od czerwca 2004. Zacznij od zrobienia nowej adaptacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Bart-S napisał:

Coś tu było grzebane - sterownik masz od GWX a ta skrzynia była montowana w 1.9TDI dopiero od czerwca 2004. Zacznij od zrobienia nowej adaptacji.

Chcialem zrobic adaptacje, ale tak jak pisalem wczesniej okienko basic settings wchodzac vcds`em mam nie podswietlone, i nie moge w nie wejsc. Czy jest jakis kod dostepu zeby to odblokowac? Albo inny sposob zrobienia adaptacji bez wchodzenia w basic settings?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, kacper___ napisał:

Chcialem zrobic adaptacje, ale tak jak pisalem wczesniej okienko basic settings wchodzac vcds`em mam nie podswietlone, i nie moge w nie wejsc. Czy jest jakis kod dostepu zeby to odblokowac? Albo inny sposob zrobienia adaptacji bez wchodzenia w basic settings?

 

Aby wykasować adaptację nie wchodzisz do basic settings tylko w 10-adaptacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.02.2018 o 23:01, Bart-S napisał:

 

Aby wykasować adaptację nie wchodzisz do basic settings tylko w 10-adaptacje.

Dzieki za pomoc, skrzynia naprawiona, po wrzuceniu na D sam rusza i nie szarpie podczas dodawania gazu. Dla potomnych super by bylo jakbys w encyklopedii dopisal, ze adaptacje robi sie wchodzac w adaptacje, wybiera kanał 00, klika test, a później zapisz, myśle, ze wielu osobom by ulatwiło. Jeszcze raz dzieki i pozdrawiam ;) :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, kacper___ napisał:

Dzieki za pomoc, skrzynia naprawiona, po wrzuceniu na D sam rusza i nie szarpie podczas dodawania gazu. Dla potomnych super by bylo jakbys w encyklopedii dopisal, ze adaptacje robi sie wchodzac w adaptacje, wybiera kanał 00, klika test, a później zapisz, myśle, ze wielu osobom by ulatwiło. Jeszcze raz dzieki i pozdrawiam ;) :)

 

Kacper - procedurę adaptacji masz opisaną w Encyklopedii Multitronika ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...