[ALL TDI] Jaki olej do TDI
52 52

    12251 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    http://motofilm.pl/2015/10/jaki-olej-silnikowy-do-samochodu-podreczny-poradnik/

    • W niniejszym wątku znajdziecie wszystkie informacje jakie oleje stosować do silników TDI


      UWAGA !!!
    • Do silników 1,9 TDI R4 czyli rzędowych m.in. o oznaczeniach AWX, AVF, AVB, AJM, BKE oraz 2.0TDI - BLB, BNA, BRE(wersje bez DPF) opartych na systemie pompowtrysków czyli PD, należy stosować olej spełniający normy:
      505.01 lub 506.01 lub 507.00
    • Sprawdzone, godne polecenia oleje to:
    • MOTUL SPECIFIC VW 505.01 bdb wlasnosci smarne (szczególnie w temperaturze roboczej) i ochronne silnika, niska cena,

    • MOTUL SPECIFIC VW 506.01 bdb. ale drogi

    • MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40 lepsze parametry w niskich temperaturach niz SPECIFIC 505.01

    • MOTUL SPECIFIC VW 507.00

    • Millers Oils XF Longlife 5w30 507.00

    • Castrol SLX Professional Powerflow Audi Longlife III 5W-30
      stosowany przez ASO sredni sens stosowania w silnikach bez DPF, a napewno w silnikach starszych niz 2004 rok

    • Mobil 1 ESP Formula 5W-30 z norma 507.00
      sredni sens stosowania w silnikach bez DPF, a napewno w silnikach starszych niz 2004 rok. wg niektótych źródeł nie jest full syntetykiem



    • Do wszystkich silników diesla, zarówno 4-ro (z PD oraz CR -BRB, BRC, BPW, BRE(z DPF), BRD, BVA, CAHA, CAGA, itp) oraz 6-cio cylindrowych (BPP,BSG, oraz silniki ASB i BKN w wersji z DPF i nowsze z A4 B8), wyposażonych w filtr cząstek stałych - DPF, a więc mniej więcej od roku produkcji 2005 bezwzględnie wymagane są oleje spełniające normę:
      507.00
    • Sprawdzone, godne polecenia oleje to:
    • MOTUL SPECIFIC VW 507.00

    • MOTUL 8100 x-Clean+ 5W30 aktualnie brak dostępnej karty charakterystyki ale z danych katalogu PL Motul zapowiada się ciekawiej niż SPECIFIC 507.00

    • Millers Oils XF Longlife 5w30 507.00

    • Castrol SLX Professional Powerflow Audi Longlife III 5W-30 stosowany przez ASO

    • Mobil 1 ESP Formula 5W-30 z norma 507.00 wg niektótych źródeł nie jest full syntetykiem



    • Do wszystkich pozostałych silników diesla opartych o system zasilania pompa rozdzielaczową VP, wyposażonych w turbosprężarkę, właśnie ze względu na nią wymagany jest olej syntetyczny - można go stosować bez ryzyka rozszczelnienia silnika. Przykładowe silniki 1,9 TDI: AFN, AVG, AFF, 1Z, AHH, AHU, oraz 2,5 TDI: AKE, AKN, AFB, BDH, BAU, BDG, BCZ, BFC - Oleje do nich przeznaczone muszą spełniać normy:
      505.00 lub 506.00
    • Sprawdzone, godne polecenia oleje to:
    • MOTUL 8100 x-cess 5w40 505.00

    • MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40 - lepsze parametry w niskich temperaturach niz x-cess

    • LIQUI MOLY Synthoil Energy 0 W-40 - pełen syntetyk o bdb własnościach lepokościowych

    • Millers Oils XFS 0W40

    • Millers Oils XFD 5w40


    UWAGA !


    • Ze względu na sporą ilość podróbek oleje kupujemy tylko z pewnego źródła, na oleju oraz filtrach się nie oszczędza
    • Oleje należy ze względu na trwałość silnika i turbosprężarki, wymieniać najpóźniej po osiągnięciu przebiegu 15.000 km (najkorzystniej co max 10.ooo km) lub po okresie 1 roku od wymiany. Tryb long-life nie jest polecany ze względu na trwałość turbiny, walkow rozrzadu, itp.
    • oleje syntetyczne można stosować bez względu na przebieg pojazdu, bez względu jakim oleju silnik eksploatowany był wcześniej, bez ryzyka rozszczelnień czy tez uszkodzenia silnika. Jeżeli po wymianie na syntetyk silnik się rozszczelnił, tzn., że po wymianie na nie syntetyk ale zgodny z wymaganą norma, rozszczelnił by się tak samo, bez pomocy syntetyka.
    • nie ma przeciwskazań do zmiany na olej innego producenta, niż był stosowany do tej pory, istotne sa opisane powyżej normy olejów
    • oleje 10W40 czy 15W40 pogarszają warunki pracy turbiny, szczególnie w warunkach zimowych - niektóre w temperaturze -30C zaczynają zmieniać stan skupienia na stały :kwasny:
    • dla dociekliwych - kliknij - charakterystyki porównawcze wybranych olejów

    zebrane na podstawie doświadczeń kolegów oraz własnych - Musashi



    http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    1. Przeszedłem z półsyntetyka na pełen syntetyk i nic. (minęło już 15 tys.)

    2. Który Motul zastosować do 1.9 TDI AFN ???

    Motul Specific (505.1, 502.00, 505.00), a może 8100 x-cess?

    Sprawa jest ciekawa, bo:

    Na niemieckiej stronie motula Specific spełnia następujące normy: VW 505 01, 502 00, 505 00 (2005-07), WSS M2C 917A.

    I druga sprawa - korzystając ze strony motula, która dobiera olej do konkretnego silnika, do AFN polecane są: 8100 X-cess 5W-40, 6100 Synergie+ 10W-40 oraz 4100 Turbolight 10W-40, a na niemieckiej stornie polacają: 8100 X-clean 5W-40, 8100 X-cess 5W-40 i 6100 Synergie+ 10W-40.

    Czyżby norma 505.00 zmieniła się od 2005 roku?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Moim zdaniem nie potrzebny ten wątek - o olejach zawsze była i będzie obszerna dyskusja

    A wnioski ... jak coś to ich za mało a przykładowo z 3 kompletnie się nie zgodzę.

    Na popacie proszę link:

    http://www.elf.com.pl/produkty/osobowe/silniki/specjalne.htm (na samym dole)

    Zatem Murzynku postaraj sie bardziej z tymi wnioskami albo scal wątki

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    2. Który Motul zastosować do 1.9 TDI AFN ???

    Mój lata na:

    Motul 300V Competition 15w50 - full syntetyk, na bazie jakichś podwójnych estrów :blink:

    Takie cóś zalał mi Paweł (prowadzi warsztat z Rogalem), więc chłopaki chyba więdzą co lać.

    Jak na razie 5000 przelatałem i ok. 150ml musiałem uzupełnić do maxa.

    (Nie wiem na czym wcześniej latał).

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    B. dobry olej, mimo że motul umieszcza go w grupie "motocyklowych" - ale oni chyba tak wszystkie, co ciekawe na motul.de już są chyba nowsze produkty

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Murzyn

    adadur link cos mi nie bangla. W tamtym temacie bylo duzo niejasnosci, rozne opinie i ludzie co pochwila pytali sie o to samo. Bazujac na ulomnej pamieci artykulu o ktorym wspomnialem stworzylem pkt 3

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Prosiłbym o radę.Który Mobil full syntetyk spełnia normę 505.01 ??? Czy kupić Mobil Synt S Special V 5W-40 ???? Jak przed wymianą oleju z półsyntetyka Mobil na full syntetyk Mobil wleję clean Motula http://motul.orfika.net/catalog/product_info.php?products_id=85&osCsid=ede24b0d3d3aff6a6293b1ff0188b342 to nie powinno się nic stać ??? Wlałbym jakiś clean Mobila ale nie ma takiego czegoś na naszym rynku.[br]Dopisany: 17 Sierpień 2007, 13:35 _________________________________________________I ostania moja wątpliwość - mam zalany Mobil półsyntetyk i postanowiłem przejść na full syntetyk.Żeby zmniejszyć ryzyko to zastosuję przed wymianą Motul Engine Clean.W takiej sytuacji radzicie zalać Mobilem Synt S Special V 5W-40 czy Motulem 5W-40 ????

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    zalej tym Motulem juz....

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    >yates nie pamiętam, ale chyba tylko seria Mobil 1, to fullsyntetyki, reszta to synth base lub hc itp, a z "1" nie ma zdaje się nic z 505.01, więc lej motul i miej spokój

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Odnośnie stosowanych olejów widać tendencję co do stosowania 3 marek (Mobil, LM, Motul). Jakie jest Wasze zdanie nt. Valvoline???

    Wcześniej stosowałem w BMW E34 525tds i było wszystko oki.

    Teraz do A4 (świeżo po kupnie) wymieniłem na półsyntetyk, bo nie wiedziałem jaki zalany był, więc uznałem takie rozwiązanie za najbepieczniejsze... właśnie wybrałem Valvoline. Co Wy na to (chodzi o producenta)??

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Panowie, z tego co polecają magicy z małych warsztatów,jeśłi autka jeździ na pół sytentyku lepiej żeby już na nim dojeźdźiło, nie ma sensu zmieniać z pół na full syntetyka, z prozaicznego wręcz powodu, półsyntetyk ma trochę inne właściwości i jeśłi zaleje się full synteykiem wówczas "wypłucze uszczelnienia w silniku jakie zrobił półsyntetyk", choć z drugiej strony przy obecnej technologii produkcji nie ma już takich rozbieżności miedzy pół czy full syntetykiem, wobec powyższego po co zmieniać?

    Bo podyskutować zawsze można:-)

    Pozdrawiam

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Wszelkie środki może są i dobre,ale...skoro trzeba do tego doplacać,a różnicy w zmianie oleju na full nie widać,a czasami nawet nie jest wskazany to nie lepiej te fundusze przeznaczyć na coś bardziej pożytecznego?

    Pozdrawiam

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ja chciałbym to zrobić ( zmiana z pół na pełny syntetyk) ze względu na pompowtryski do których powinien być olej z normą 505,01,a taką normę chyba mają tylko full syntetyki.Obecnie jeżdzę na Mobil-u z normą 505.00.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Odnośnie stosowanych olejów widać tendencję co do stosowania 3 marek (Mobil, LM, Motul). Jakie jest Wasze zdanie nt. Valvoline???

    Wcześniej stosowałem w BMW E34 525tds i było wszystko oki.

    Teraz do A4 (świeżo po kupnie) wymieniłem na półsyntetyk, bo nie wiedziałem jaki zalany był, więc uznałem takie rozwiązanie za najbepieczniejsze... właśnie wybrałem Valvoline. Co Wy na to (chodzi o producenta)??

    ja torturuję olej tego producenta, jest ok :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Murzyn

    czasami juz rece opadaja przy tych teoriach na temat zmiany z semi na full. Troche moze byc w tym prawdy jezeli mowilibysmy o nieuturbionych benzyniakach, a nie TDI

    Odnośnie stosowanych olejów widać tendencję co do stosowania 3 marek (Mobil, LM, Motul)

    z tego wzgledu, ze to sa prawdziwe pelne syntetyki

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Odnośnie stosowanych olejów widać tendencję co do stosowania 3 marek (Mobil, LM, Motul). Jakie jest Wasze zdanie nt. Valvoline???

    Wcześniej stosowałem w BMW E34 525tds i było wszystko oki.

    Teraz do A4 (świeżo po kupnie) wymieniłem na półsyntetyk, bo nie wiedziałem jaki zalany był, więc uznałem takie rozwiązanie za najbepieczniejsze... właśnie wybrałem Valvoline. Co Wy na to (chodzi o producenta)??

    ja torturuję olej tego producenta, jest ok :)

    pre_pl dzięki, uspokoiłeś mnie, że wybór mój jest właściwy ;) pozdr

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ja mam takie pytanko mam w domu olej do silnika ale niewiej jakiej marki on jest czy jest taka mozliwosc zeby go zawiesc np do warsztatu gdzie olejie zmnienaja i maga pobrac probke tego oleju i sprawdziic co to za olej ???????????????

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ja mam takie pytanko mam w domu olej do silnika ale niewiej jakiej marki on jest czy jest taka mozliwosc zeby go zawiesc np do warsztatu gdzie olejie zmnienaja i maga pobrac probke tego oleju i sprawdziic co to za olej ???????????????

    Raczej nie ma takiej możliwości.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    A co myślisz że na cząsteczkach oleju wybity jest producent?

    Prędzej przebadają ci go na Politechnice.

    Zawieś do zakładu ale w celu utylizacji.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Co wypłucze? jakie uszczelnienia? chyba nagary i syf! I bardzo dobrze. A korzyści lepsze smarowanie, chłodzenie, trwałość itp, no nie wiem gdzie jeszcze można lepiej zainwestować w auto tak małą kwotę? No chyba że ktoś woli folię na szyby zamiast przez 5 lat lać full synt (po przeliczeniu różnicy-bo przecież i tak coś wlewać trzeba) A "magicy" z małych i dużych warsztatów niech się zajmą dokształcaniem w temacie olejów a nie powielaniem baśni. Pisałem już w moich postach o przejściu z minerała na full, a teraz jestem świeżo po trasie ok 2 tys autostrady, gaz cały czas na full choć z AHU za dużo nie wyciągnie (ok 180), auto nie zużyło oleju wcale! Tylko po zmianie przez pierwsze 2 tys poszło ok chyba 0,3 0,4 litra teraz mam spokój z dolewkami i wiem że silnik jest odpowiednio smarowany. Acha, a Valvoline też robi coś porządnego, ale w tej chwili nie pamietam dokładnie nazwy

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Kolego,nie ma co się denerwować,każdy ma swoje doświadczenia w tej dziedzinie,

    co do Twoich 2000tys. po autostradzie,własnie przejechałem 10000tys. ( bez żartów) na pół syntetyku,dolałem w tym czasie niecałe 200"setki" oleju, nie zależy to od oleju, tylko od silnika w jakim jest stanie, jeśli "bierze" olej, to każdy będzie "brał", o do "magików", wolę być przy wymianie przy aucie,bo wiem co mi robią z autkiem; dla przykładu znajomy pracował w bardzo znanym ASO (nie audi) klient przyjeżdżał, oddawał autko, a mechanicy poczekali 40 minut i oddali z NIEWYMIENIONYM OLEJEM, więc dzieki, ale jednak wolę magików, którzy znają auto od "podszewki", a nie tylko podłączyć pod kompa,

    Każdy napiszę to co wie, a czas zweryfikuje:-)

    Pozdrawiam

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Może napisałem nie całkiem jasno- przed zmianą na full synt auto zużywało ok 0.3 na tysiąc, po zmianie na początku jeszcze trochę zużył a teraz już niezauważalnie - po prostu się uszczelnił a nie rozszczelnił (jakby chcieli niektorzy orędownicy dziwnych teorii)- i nie chodzi tu o jakieś lanie na zewnątrz przez simmeringi, uszczelki itp, po prostu oleje syntetyczne zapewniają lepszą szczelność m.in. na prowadnicach zaworowych i pierścieniach czyli tam gdzie są naturalne"wewnętrzne" drogi ubytku-spalania oleju, chociaż także oleje full synt dużo lepiej wpływają na elastyczność i trwałość uszczelnien i simmeringow

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Czytam i czytam i doszedłem do wniosku takiego: A4 B5 2,5 TDI v6 rocznik 1999 olej Motul 8100 X-cess 5w-40 będzie odpowiedni? Czy trzymać się normy 505.01, bo mechanik handlując Castrolem poleca Castrol z normą 505.01. Bo na forum wszyscy piszą o silnikach 1,9 TDI.... Proszę o pomoc i radę, na razie jest w silniku półsyntetyk

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    52 52

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy