Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

To jeszcze ja dołoże swoje trzy grosze co do castrola.Moje auto było jeżdżone na edge-u 5W30 praktycznie od początku w systemie LongLifie i po ponad 160tyś km pod klawiaturą jest czyściutko,co prawda zmieniłem na Millersa,ale rozważam opcje powrotu do castrola bo nie moge powiedzieć o tym oleju złego słowa pod warunkiem,że jest to oryginał,a nie podróba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Wszyscy posiadacze Passatów w TDI-ku których znam jeździ na 10W40, dla nich olej to olej

Żyją chyba jeszcze w głębokim PRL-u :wink:

Najpierw będą mi mówić że czy full czy półsyntetyk to jedna chwała... a później oddają auto na regeneracje turbiny :grin:

zgadza się że full ma trochę lepsze właściwości .

Ale jak słyszę takie pierdoły że jak jeździ ktoś na semi to turbina z tego powodu mu padnie, to k**wa ręce opadają :facepalm: .

hahahaha :doh:

Grono ekspertów za dychę

Nikt mądry zimą przecież nie katuje auta zaraz po odpaleniu czy jakieś inne cuda .

Tu nie chodzi o Full , czy nie full a raczej o lepkość oleju, bo są i oleje 10W40 Full. Dlatego szczególnie w okresie jesienno zimowym lepszym rozwiązaniem jest stosować olej 5W40, 0W30/40 szczególnie jeżeli ktoś pokonuje krótkie odcinki. Wiadomo ,że turbina nie padnie od razu , ale na pewno ma to jakiś wpływ na jej szybsze zużycie.

Masz tutaj filmik , który pokazuje zależność lepkości oleju do jego przepływu, co prawda test robiony na tym samym oleju , lecz w innych temperaturach, ale różnice widać gołym okiem. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy posiadacze Passatów w TDI-ku których znam jeździ na 10W40, dla nich olej to olej

Żyją chyba jeszcze w głębokim PRL-u :wink:

Najpierw będą mi mówić że czy full czy półsyntetyk to jedna chwała... a później oddają auto na regeneracje turbiny :grin:

zgadza się że full ma trochę lepsze właściwości .

Ale jak słyszę takie pierdoły że jak jeździ ktoś na semi to turbina z tego powodu mu padnie, to k**wa ręce opadają :facepalm: .

hahahaha :doh:

Grono ekspertów za dychę

Nikt mądry zimą przecież nie katuje auta zaraz po odpaleniu czy jakieś inne cuda .

Tak się składa, że eksploatowałem auto przez 30 tkm na półsyntetyku i wykończyłem hydropopychacze gdyż w okresach zimowych silnik często był uruchomiany przy temp. ujemnych. Po zalaniu pełnego syntetyka kultura pracy silnika w identycznych warunkach zimowych się poprawiła i nie ma efektu stukających popychaczy przy zimnym starcie, ponadto dynamika jest zdecydowanie lepsza. W poprzednią zimę w kropku żony zrobiłem podobny zabieg gdyż w stojącym pod chmurka fiaciku silnik tłuk się dłuższą chwile zanim półsyntetyk zaczął smarować. Po wymianie na olej 5W40 silnik, który przed wymianą był mułowaty zanim się nie rozgrzał wręcz odżył i zachowuje się jak by mu mocy przybyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy posiadacze Passatów w TDI-ku których znam jeździ na 10W40, dla nich olej to olej

Żyją chyba jeszcze w głębokim PRL-u :wink:

Najpierw będą mi mówić że czy full czy półsyntetyk to jedna chwała... a później oddają auto na regeneracje turbiny :grin:

zgadza się że full ma trochę lepsze właściwości .

Ale jak słyszę takie pierdoły że jak jeździ ktoś na semi to turbina z tego powodu mu padnie, to k**wa ręce opadają :facepalm: .

hahahaha :doh:

Grono ekspertów za dychę

Nikt mądry zimą przecież nie katuje auta zaraz po odpaleniu czy jakieś inne cuda .

Tak się składa, że eksploatowałem auto przez 30 tkm na półsyntetyku i wykończyłem hydropopychacze gdyż w okresach zimowych silnik często był uruchomiany przy temp. ujemnych. Po zalaniu pełnego syntetyka kultura pracy silnika w identycznych warunkach zimowych się poprawiła i nie ma efektu stukających popychaczy przy zimnym starcie, ponadto dynamika jest zdecydowanie lepsza. W poprzednią zimę w kropku żony zrobiłem podobny zabieg gdyż w stojącym pod chmurka fiaciku silnik tłuk się dłuższą chwile zanim półsyntetyk zaczął smarować. Po wymianie na olej 5W40 silnik, który przed wymianą był mułowaty zanim się nie rozgrzał wręcz odżył i zachowuje się jak by mu mocy przybyło.

Rozumiem rikardo, że ten półsyntetyk był wlany do silnika z nową głowicą lub co najmniej regenerowaną i po 30 tkm padło ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No też tak do tej pory myślałem, ale coś musi być że są złe opinie o Castrolu.

Dotychczas nikt nie udowodnił dlaczego zły, a już napewno sam tego nie sprawdził, wszyscy słyszeli :grin: musi być zły z zasady :grin: to jest tak samo jak temat z ubytkiem płynu chłodniczego, jak ubywa to Uszczelka albo Głowica :decayed:

castrol i jego właściwości zaszlamiające

https://www.google.pl/search?q=castrol+szlam&espv=210&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=c1i4UqvWCsbdswblzIGgCg&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1097&bih=538#imgdii=_

No i co tu pokazałeś, zasyfione silniki, poczytaj te tematy o czym piszą. Jak masz coś na potwierdzenie to pisz śmiało, chyba, że szwagier córki siostry Ci mówił, że Castrol to zły a Mobil dobry :wink:

Zresztą temat wałkowany od lat na tym forum, wnoski żadne tylko SŁYSZAŁEM GDZIEŚ :hi:

Płukałem silnik po Castrolu, płukałem po innym oleju. Po Castrolu więcej syfu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś wymieniłem zdanie z "typowym niemcem" na niemieckiej grupie VAG...

Podpytałem się go na jakiś olejach jeżdżą "niemcy" :decayed:

Mówił że u niego w kręgach jeździ się na Liqui Moly i Motul, zaznaczył że u nich Motul to szanowana marka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam odnosnie oleju Motul 10w40.Cztery lata temu kolega kupil Audi z 1Z,220tys,przejechane,wymienilem mu rozrzad i wszystkie plyny,i zalal go MOTULEM 10w40.Pare dni temu przyjechal na wymiane uszczelki pod pokrywa zaworow.Rozkrecilem pokrywe a na głowicy zrobil sie osad okolo 0,05mm ktoren zdrapywalem malym nozykiem.Wygladalo to tak jakby ktos pomalowal czarnym podkladem i nie dal temu wyschnac,wygladalo to tak jakby jakas skorupka czarna przykleila sie do scianek glowicy.

Olej zakupil na allegro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dobra rada na przyszłość niech nie kupuje oleju na allegro :grin:

Pierwsze lepsze z brzegu...

Podrobione oleje -Jak rozpozna? - elektroda.pl

Wiadomo.. gdzie najłatwiej sprzedać jakiś "syf" ? Na allegro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cowboy1

Akurat Synergie Motul to półsyntetyk, ktory swietnie czysci silnik. Wiec albo kolega nie zmieniał przez 4 lata tego motula albo wcześniej auto jezdzilo na Castrolu i ten narobil spustoszenia (tu sie devast moze wypowiedzieć), lub kupil podrobe z mazutem w srodku. I to chyba najbardziej prawdopodobne - akurat 4 lata temu rozkwitala afera z podrobami motula na allegro.

http://a4-klub.pl/showthread.php?t=181442

[ALL TDI] Prawda i fałsz - olej MOTUL

Wysłane z prodiża

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam odnosnie oleju Motul 10w40.Cztery lata temu kolega kupil Audi z 1Z,220tys,przejechane,wymienilem mu rozrzad i wszystkie plyny,i zalal go MOTULEM 10w40.Pare dni temu przyjechal na wymiane uszczelki pod pokrywa zaworow.Rozkrecilem pokrywe a na głowicy zrobil sie osad okolo 0,05mm ktoren zdrapywalem malym nozykiem.Wygladalo to tak jakby ktos pomalowal czarnym podkladem i nie dal temu wyschnac,wygladalo to tak jakby jakas skorupka czarna przykleila sie do scianek glowicy.

Olej zakupil na allegro.

A czy zaglądałeś pod pokrywę przed zalaniem tego Motula ,że masz pewność ,że ten osad się zrobił po jego zastosowaniu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki olej polecacie do skrzyni manualnej w moim 1.9 TDI AHU ??? Na zimnym ciężej wchodzą biegi. Na pewno jakiś full syntetyk ??? Podwieście info w pierwszym poście odnośnie oleju w skrzyniach, lub proszę o link do takiego tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki olej polecacie do skrzyni manualnej w moim 1.9 TDI AHU ??? Na zimnym ciężej wchodzą biegi. Na pewno jakiś full syntetyk ??? Podwieście info w pierwszym poście odnośnie oleju w skrzyniach, lub proszę o link do takiego tematu.

Ciężko było wejść do Działu technicznego > Układ napędowy i skrzynia biegów i poszukać tam tematu odnośnie oleju w skrzyni? Widocznie najlepiej za***ć całe forum pytaniami nie w tym dziale... :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki olej polecacie do skrzyni manualnej w moim 1.9 TDI AHU ??? Na zimnym ciężej wchodzą biegi. Na pewno jakiś full syntetyk ??? Podwieście info w pierwszym poście odnośnie oleju w skrzyniach, lub proszę o link do takiego tematu.

Oryginalny olej z ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PIĘĆ SETNYCH MM osadu powiadacie, fiu fiu ciekawe jak i czym mierzone. Na kolana przed fachowcami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...