Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Liqui Molly TopTec4200 5W30 - mam sprawdzony na 100% polecam, za***isty olej, silnik ciszej pracuje, olej nie czarnieje, leje już trzeci sezon

---------- Post dopisany at 13:10 ---------- Poprzedni post napisany at 13:09 ----------

oczywiście do 2.0 TDI ja mam akurat silnik BPW z 2006

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liqui Molly TopTec4200 5W30 - mam sprawdzony na 100% polecam, za***isty olej, silnik ciszej pracuje, olej nie czarnieje

Dobry olej czarnieje w dieslu od razu. To swiadczy o jego dobrych wlasciwosciach absorbujacych sadze. Sadza w silniku, w ktorym olej szybko nie czarnieje - osadza sie na elementach silnika i w konsekwencji tworzy szlam. Hawk.

Wysłane z prodiża

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liqui Molly TopTec4200 5W30 - mam sprawdzony na 100% polecam, za***isty olej, silnik ciszej pracuje, olej nie czarnieje

Dobry olej czarnieje w dieslu od razu. To swiadczy o jego dobrych wlasciwosciach absorbujacych sadze. Sadza w silniku, w ktorym olej szybko nie czarnieje - osadza sie na elementach silnika i w konsekwencji tworzy szlam. Hawk.

Wysłane z prodiża

To wyjaśnij mi proszę w takim razie jak to jest możliwe , że ten sam olej zaraz po wymianie w jednym z moich aut robi się czarny od razu po uruchomieniu, a w innym aucie jest czysty. Przecież nie powiesz chyba ,że w aucie gdzie jest czysty olej po wymianie - to gorszy olej , przecież są takie same :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W benzynie sie czarny nie robi z tego co wiem wiec moze drugie auto to benzyniak :wink:

To pierwsze jest b8?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów,

to mój pierwszy post, więc proszę o wyrozumiałość-jestem właśnie po zakupie a4 b7 2006 r. 2.0 TDi BPW (czyli jak rozumiem oznaczenia to posiadam DPF) w komorze silnika, oraz w dokumentacji, którą dostałem do samochodu, nie ma informacji jaki wcześniej lali olej...czytając pierwszy post sprawa wygląda raczej oczywiście "...a więc mniej więcej od roku produkcji 2005 bezwzględnie wymagane są oleje spełniające normę: 507.00 np. MOTUL SPECIFIC VW 507.00..." czyli mówimy o olejach 5w30???

nie jestem pewien czy nie byłoby bezpieczniej przejść na 5w40???

jak sądzicie czy trzymać się słowa bezwzględnie kolegi "Hugo" z pierwszego postu??

a co byście polecili w/w MOTUL czy może Liqui Molly TopTec4200 5W30??

dzięki z góry za rozwianie moich czarnych chmur ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W benzynie sie czarny nie robi z tego co wiem wiec moze drugie auto to benzyniak :wink:

Nie no , nie porównywałbym diesla z benzyną , oba auta to diesle :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów,

to mój pierwszy post, więc proszę o wyrozumiałość-jestem właśnie po zakupie a4 b7 2006 r. 2.0 TDi BPW (czyli jak rozumiem oznaczenia to posiadam DPF) w komorze silnika, oraz w dokumentacji, którą dostałem do samochodu, nie ma informacji jaki wcześniej lali olej...czytając pierwszy post sprawa wygląda raczej oczywiście "...a więc mniej więcej od roku produkcji 2005 bezwzględnie wymagane są oleje spełniające normę: 507.00 np. MOTUL SPECIFIC VW 507.00..." czyli mówimy o olejach 5w30???

nie jestem pewien czy nie byłoby bezpieczniej przejść na 5w40???

jak sądzicie czy trzymać się słowa bezwzględnie kolegi "Hugo" z pierwszego postu??

a co byście polecili w/w MOTUL czy może Liqui Molly TopTec4200 5W30??

dzięki z góry za rozwianie moich czarnych chmur ;-)

Musisz zostać na 5W30 bo tego typu oliwy mają normę dla DPF'a

Jeżeli chcesz przejść na 5W40 to musisz liczyć się z usunięciem filtra DPF.

Usunięcie filtra DPF i przejście na 5W40 byłoby zdrowsze dla motoru :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli zakładam, że niemiec musiał się trzymać i się trzymał 5w30...więc na dziś ja też przy tym zostaje, a może przy kolejnej wymianie oleju rozkminie temat 5w40.

Dzięki kolego za odpowiedź.

Zastanawiam się jeszcze, który olej kupić- w b5FL lałem Motula 5w40 i byłem zadowolony-generalnie zanim zacząłem czytać, ten wątek to byłem nastawiony na Motula Specyfic 5w30-ale tu ktoś polecał LIQUI MOLY 4200-ceny są zbliżone, więc chyba jakościowo też są podobne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna oliwa i druga jest dobra :)

Przykładowo teraz zalej Motula Specific 5W30

Specific 504 00 507 00 5W30 - Motul

jak usuniesz DPF to przejdź na 5W40 np. Motul Specific 5W40

Specific 505 01 502 00 5W40 - Motul

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów,

to mój pierwszy post, więc proszę o wyrozumiałość-jestem właśnie po zakupie a4 b7 2006 r. 2.0 TDi BPW (czyli jak rozumiem oznaczenia to posiadam DPF) w komorze silnika, oraz w dokumentacji, którą dostałem do samochodu, nie ma informacji jaki wcześniej lali olej...czytając pierwszy post sprawa wygląda raczej oczywiście "...a więc mniej więcej od roku produkcji 2005 bezwzględnie wymagane są oleje spełniające normę: 507.00 np. MOTUL SPECIFIC VW 507.00..." czyli mówimy o olejach 5w30???

nie jestem pewien czy nie byłoby bezpieczniej przejść na 5w40???

jak sądzicie czy trzymać się słowa bezwzględnie kolegi "Hugo" z pierwszego postu??

a co byście polecili w/w MOTUL czy może Liqui Molly TopTec4200 5W30??

dzięki z góry za rozwianie moich czarnych chmur ;-)

Musisz zostać na 5W30 bo tego typu oliwy mają normę dla DPF'a

Jeżeli chcesz przejść na 5W40 to musisz liczyć się z usunięciem filtra DPF.

Usunięcie filtra DPF i przejście na 5W40 byłoby zdrowsze dla motoru :wink:

Cabanmat a co sie stanie DPF-em jeśli zastosuje olej 5W40 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów,

to mój pierwszy post, więc proszę o wyrozumiałość-jestem właśnie po zakupie a4 b7 2006 r. 2.0 TDi BPW (czyli jak rozumiem oznaczenia to posiadam DPF) w komorze silnika, oraz w dokumentacji, którą dostałem do samochodu, nie ma informacji jaki wcześniej lali olej...czytając pierwszy post sprawa wygląda raczej oczywiście "...a więc mniej więcej od roku produkcji 2005 bezwzględnie wymagane są oleje spełniające normę: 507.00 np. MOTUL SPECIFIC VW 507.00..." czyli mówimy o olejach 5w30???

nie jestem pewien czy nie byłoby bezpieczniej przejść na 5w40???

jak sądzicie czy trzymać się słowa bezwzględnie kolegi "Hugo" z pierwszego postu??

a co byście polecili w/w MOTUL czy może Liqui Molly TopTec4200 5W30??

dzięki z góry za rozwianie moich czarnych chmur ;-)

Musisz zostać na 5W30 bo tego typu oliwy mają normę dla DPF'a

Jeżeli chcesz przejść na 5W40 to musisz liczyć się z usunięciem filtra DPF.

Usunięcie filtra DPF i przejście na 5W40 byłoby zdrowsze dla motoru :wink:

Cabanmat a co sie stanie DPF-em jeśli zastosuje olej 5W40 ?

Teoretycznie powinien sie zapychać a w praktyce nie odczujesz roznicy jeśli będzie to olej dobrej jakości i low saps...

Ogólnie oleje 5w30 same w sobie nie są zle o ile wymienia sie je co 15 tys/km a nie w trybie long life.

A olej w jednym aucie pozostaje czysty a w drugim odrazu po odpaleniu czarny bo pewnie konstrukcja silnika nie umozliwia spuszczenia 100% starego oleju i po odpaleniu miesza sie z nowym i stad zmienia kolor na ciemny. Dobrze mowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widzisz teoretycznie powinien się zapchać a własna praktyka pokazuje coś zupełnie innego, że się DPF nie zapycha bynajmniej w autach takich marek jak Audi , Mercedes i Peugeot, przetestowane na własnej skórze i wcale nie musi być to olej low saps :wink:. Przecież w układ wydechowy idą spaliny z ON , i to na jego jakość najbardziej wyczulone są DPF-y oczywiście jeżeli układ wtryskowy jest OK , a olej, ile tego spalonego oleju musiało by się tam przedostać ,żeby zapchać DPF-a , chyba że komuś wpieprza ze 2 litry na 1000 km no to może wtedy, ale w innym przypadku nie ma takiej opcji ,żeby lepkość oleju przyczyniła się do zapchania DPF-a.

Odnośnie czystego oleju w jednym z aut to może i masz rację , że tak jest, nie wiem , bo szczerze Ci powiem nie zastanawiałem sie nad tym. Chodziło mi raczej o interpretacje kolegi Endriuu ,że olej który od razu robi się czarny jest "dobry" a ten który jest czysty jest "gorszy" Nadmienie jeszcze ,że ten "czysty" olej utrzymuje sie przez jakieś 10kkm od wymiany a jest to jednostka Mercedesa 3.0 v6 CDI euro 5 z 2012r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może chodzi o spasowanie elementów silnika. Im nowsze bym to spasowanie jest lepsze co za tym idzie mniej przedmuchów i mniej sadzy dostaje sie do oleju ze spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...