Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

Gilbert czy zalejesz do pompy vp x-cessa czy x-cleana - będzie śmigał :)

Ja bym się trzymał x-cessa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Pytanie.

Czemu w pierwszym poście nie ma w polecanych olejach do 1,9 TDI R4 czyli rzędowych m.in. o oznaczeniach AWX, AVF, AVB, AJM, BKE oraz 2.0TDI - BLB, BNA, BRE(wersje bez DPF)

tego X-Cessa 5W40 ???

Jest Specyfic,jest X-Clean a X-Cessa brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniam co 15tys 5W-40, nic złego na razie się nie dzieje

A co sie ma dziac? Przeciez nie wysra sie turbina od razu ale powoli zacznie sie siac spustoszenie. Najpierw male i moze dla Ciebie nic nie znaczace (jak problemy z hydrosztosami przy max obrotach) a pozniej coraz gorzej i gorzej...

@Hezen

Temat walkowany wiele razy. Zalewaj 5w i koniec. Mozesz sie jeszcze o plukanke pokusic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie.

Czemu w pierwszym poście nie ma w polecanych olejach do 1,9 TDI R4 czyli rzędowych m.in. o oznaczeniach AWX, AVF, AVB, AJM, BKE oraz 2.0TDI - BLB, BNA, BRE(wersje bez DPF)

tego X-Cessa 5W40 ???

Jest Specyfic,jest X-Clean a X-Cessa brak.

Bo wszystkie te wymienione silniki są na pompowtryskach a X-Cess nie spełnia normy do PD. Do PD idą oleje z normą 505.01.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakaś pomroczność ciemna mnie dopadła normalnie.

Byłem przekonany że u siebie w AWX wlałem X-CESSa :facepalm:

Pobiegłem popatrzeć na butelkę a tam X-CLEAN :decayed:

Dlatego coś mi się pomieszało.:facepalm:

Nie było pytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Hezen

Temat walkowany wiele razy. Zalewaj 5w i koniec. Mozesz sie jeszcze o plukanke pokusic.

Pierwszy samochód, chcę żeby wszystko ładnie cykało stąd te pytania... wolałem się upewnić.

Teraz już wiem co i jak więc koniec tematu... zalewam swojego klekotka płukanką a potem motulem x-cess :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakaś pomroczność ciemna mnie dopadła normalnie.

Byłem przekonany że u siebie w AWX wlałem X-CESSa :facepalm:

Pobiegłem popatrzeć na butelkę a tam X-CLEAN :decayed:

Dlatego coś mi się pomieszało.:facepalm:

Nie było pytania.

Najważniejsze że masz poprawny :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie, z każdą wymianą zostaje mi z litr oleju ... Jeden mam firmy mobil, drugi Liqiud Moly i może jeszcze jakis by sie znalazł, później do wymiany praktycznie nic nie dolewam i tak się zbierają te oleje.

Można w koncu wszystkie zlać i dokupić sobie np 3 litry tylko i wymieszać to wszystko??

Oczywiscie wszystkie to 5w-40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 1,5l Selektolu i 1,5L Mobila

Chcesz to ci podeślę,akurat będzie.

A teraz poważnie.

Serio chcesz mieszać i lać berbeluchę do auta ???:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam od paru dni 5w-40 ravenol vmo pelny syntetyk norma 50501. Jest dobrze 

Jak silniczek pracuje? Ciekawy olej..

silnik pracuje normalnie, bez problemow, nie oczekiwalem zadne rewelacyjnej poprawy pracy silnika, przed wymiana tez bylo ok.

moze po wymianie oleju 15w-40 nieznanego producenta na dobry shell motul 5w-40 jakas roznica w pracy silnika jest mozliwa choc nie bardzo w to wierze, moze poprostu jest swierzy olej i dlatego jest na poczatkue ciszej.

wybralem ten olej bo 5w-40, vollsyntetyk, norma 50501 i bezposrednio od producenta. Wymieniam co 15tkm, to jest co 9-10 miesiecy.

wymiana co 7tkm? chyba ze startuje sie silnik 10 razy dziennie i nigdy sie nie zagrzeje.

Home - Ravenol

a tu shop

www.ravenol-shop.de - Hochwertige Motorenöl, Getriebeöl, Autochemie und Autopflege- Made in Germany since 1946 -

janusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! W Opoltransie pojawiła się nowa marka oleji Wolf. Nie mogę znaleźć żadnych informacji o tym oleju na polskich stronach. Wie ktoś coś o tej firmie, czy są to dobrej jakości oleje? Poniżej link do oficjalnej strony

Wolflubes - The Vital Lubricant

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

belgijskie oleje , popularne w tamtych stronach , dobrej jakosci, firma kupuje dodatki do olejów z tych samych miejsc co inni znani gracze na rynku

---------- Post dopisany at 23:17 ---------- Poprzedni post napisany at 23:13 ----------

Motul xclean+ 5W30

napisałem "z tych wymienionych", czyli:

-Shell

-Total

-Castrol

Total QUARTz INEO MC3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyjaciele drodzy :hi:

mam taką zagwozdkę :

Mam avf-a, w niemcowni lany był mobil 5w30 , auto całe i zdrowe z pewnej ręki , przebieg też wszystko cacy , i teraz tak :

przy przebiegu 196 zalałem jeszcze raz mobila 5w30, zrobiłem nim 10,5 tys , nic sie nie działo latałem cały czas Wrocław - Warszawa , z dużymi prędkościami. Po tym zgodnie z poleceniami zalałem Motula Specifica 5w40 i teraz - dojechałem w okolice 8 tys km i wywalił kontrolke minimalny poziom oleju .

co sie kurna mogło stać ? dolałem pół litra do normalnego poziomu a zostało 2 tys km do wymiany, bo wymieniam co 10 tys.

i bardzo proszę o powstrzymanie się od chamskich komentarzy typu wróć do mobila - dziękuje bardzo , nie po to tu napisałem

:hi::hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyjaciele drodzy :hi:

mam taką zagwozdkę :

Mam avf-a, w niemcowni lany był mobil 5w30 , auto całe i zdrowe z pewnej ręki , przebieg też wszystko cacy , i teraz tak :

przy przebiegu 196 zalałem jeszcze raz mobila 5w30, zrobiłem nim 10,5 tys , nic sie nie działo latałem cały czas Wrocław - Warszawa , z dużymi prędkościami. Po tym zgodnie z poleceniami zalałem Motula Specifica 5w40 i teraz - dojechałem w okolice 8 tys km i wywalił kontrolke minimalny poziom oleju .

co sie kurna mogło stać ? dolałem pół litra do normalnego poziomu a zostało 2 tys km do wymiany, bo wymieniam co 10 tys.

i bardzo proszę o powstrzymanie się od chamskich komentarzy typu wróć do mobila - dziękuje bardzo , nie po to tu napisałem

:hi::hi:

Rozumiem że obejrzałeś silnik ze wszystkich stro? Może poprostu masz wyciek nie koniecznie związany ze zmianą oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic sie nie działo tzn mobila nie ubyło czy moze nie sprawdzał kolega a moze tez go ubywało ale mniej ,

---------- Post dopisany at 16:55 ---------- Poprzedni post napisany at 16:50 ----------

oczywiscie kupił kolega motula z dobrego źródła - tak zakładam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic sie nie działo tzn mobila nie ubyło czy moze nie sprawdzał kolega a moze tez go ubywało ale mniej ,

---------- Post dopisany at 16:55 ---------- Poprzedni post napisany at 16:50 ----------

oczywiscie kupił kolega motula z dobrego źródła - tak zakładam

Przemku MOTULA i filtry Knechta kupiłem od naszego Dzika z pro-choice . Przed wyjazdem z niemiec miał wymieniony olej - tzn zrobione jakieś 600 km i sprawdzałem poziom oleju przed samym powrotem do polski. Po powrocie też sprawdzałem i przed wymianą tak samo. Ubyło może z milimetr na miarce. A teraz po zalaniu 5w40 po przelataniu 8231km wywaliła kontrolka na fisie min poziom oleju.

Tomku zajrzałem wczesniej to nie było jakiś specjalnych oznak ale ide właśnie ściągać teraz obudowe i patrzeć głębiej. Może co bedzie widać :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego Chopin:

ja w w mojej byłej a4 b7 tdi też tak miałem przez 2 kolejne wymiany że specyfica 5w40 tak ok 8-9 tyś km po wymianie trzeba było dolewać ok 0,5 litra i kumpel w Golfie 1.9 tdi też zauważył to samo.może spróbuj przy kolejnej wymianie zalać Valvo,Motula lub LM ale 5w30 skoro wcześniej Ci nie brał oleju 5w30 (jeśli oczywiście motor nie ma wycieków)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego Chopin:

ja w w mojej byłej a4 b7 tdi też tak miałem przez 2 kolejne wymiany że specyfica 5w40 tak ok 8-9 tyś km po wymianie trzeba było dolewać ok 0,5 litra i kumpel w Golfie 1.9 tdi też zauważył to samo.może spróbuj przy kolejnej wymianie zalać Valvo,Motula lub LM ale 5w30 skoro wcześniej Ci nie brał oleju 5w30 (jeśli oczywiście motor nie ma wycieków)

dzięki serdecznie za podpowiedź. Zauważyłem ze przy egr coś jest wilgotno . nie widać zeby jakoś cos strasznie cieklo . moze ewentualnie turbo ? w sobote za dnia będzie wiecej czasu na rozkrecenie dołu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalej valvo synpower mst 5w30 ,

Przemku dzięki za podpowiedź a możesz cos na temat tego oleju powiedzieć dlaczego akurat ten ? bo szczerze myślałem zeby przejść na liqui moly. i czemu jednak 5w30 a nie 40 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...