Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

A po co od razu remont silnika ?

Zmień olej na porządny i wtedy sprawdź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

54 minuty temu, misiek94 napisał:

Dzień dobry Koledzy, 

Od 6 mcy jestem szczęśliwym posiadaczem a4 b7 1.9 TDI BKE - samochód zakupiony od wujka więc dość pewne źródło. 

Mam do Was pytanie odnośnie oleju.  

Krótko przed sprzedażą samochodu wujuś wymieniał w nim olej (aktualnie  jeszcze 8 tyś do następnej wymiany). Tyle, że wuja od 5 lat tak jak posiadał audi lał do niej Castrola Magnateca Diesel 10w40. 

Po przeczytaniu tego wątku (od razu zaznaczam nie w całości) wiem już, że ten olej nie powinien być w tym silniku. 

Zastanawiam się nad zmianą na Motul Specific 5w40 505.01 - w zestawie z filtrem z ze strony pro-choice.pl - przed zmiana dolał bym do silnika Motul Engine Clean 0,3 - również z tej samej strony - czy to wypłucze stary olej? 

Ale... 

właśnie jest pewne ale, silnik gubi olej - co prawda wujek i jego mechanik zapierają się, że to z kanałów spływowych głowicy leje się na bok silnika i jego tył no i mechanik jeszcze idzie w zaparte, że każdy diesel leci i ten typ tak ma - szczególnie to 1.9  Zauważyłem że muszę dolewać około 200ml oleju na jakieś 1000-1500 km. Teraz pytanie, czy zmiana oleju na wymieniony wcześniej motul nie powiększy wycieku? Nie rozszczelni się bardziej? - Ewentualny remont głowicy będę robił za jakieś 3-4 miesiące bo krucho ze środkami finansowymi obecnie. Czy jeździć dalej na Castrolu Magnatecu - jeszcze te 8 tyś? i może w między czasie już zdążę zrobić remont silnika i wtedy go zalać motulem? 

Bardzo proszę o pomoc, to moje pierwsze audi w które włożyłem całe swoje  oszczędności i zależy mi aby jak najdłużej się nim cieszyć. 

Pozdrawiam, 

Michał 

Taki wyciek to raczej bys widzial dosc spora plame pod autem.

Zrob plukanke zalej swierzym 5w i wtedy daj znac co i jak.

Zamiast remontu usun wpierw wyciek...

Acha ten obecny olej ja bym zlal jak najpredzej...

Edytowane przez wesz82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie odpowiedzi i zaangażowanie w temat. 

54 minuty temu, k232 napisał:

A po co od razu remont silnika ?

A to wymiana uszczelki pod głowicą nie wiąże się z planowaniem, regeneracją pompek itp? 

40 minut temu, wesz82 napisał:

Taki wyciek to raczej bys widzial dosc spora plame pod autem.

Wszystko łapie ekran, jest cały uwalony olejem. Ale pod samochodem na bruk nic nie przelatuje. 

 

41 minut temu, wesz82 napisał:

Zrob plukanke zalej swierzym 5w i wtedy daj znac co i jak.

Ten środek co podałem wyżej będzie dobry do płukania? 

MOTUL Engine Clean 0.3L

http://pro-choice.pl/engine-clean-03l-p-34.html

Rozumiem, że tak jak wyczytałem w wątku, dolać do rozgrzanego silnika i ma pracować na wolnych obrotach 15 min, po czym spuścić cała zawartość? 

43 minuty temu, wesz82 napisał:

Acha ten obecny olej ja bym zlal jak najpredzej...

Zaufam waszemu doświadczeniu i zamówię wszystko i w przyszłą sobotę zmienię olej, zobaczymy co będzie. 

 

Przepraszam za tyle pytań ale dopiero się uczę wszystkiego. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.05.2018 o 11:54, mateusztbg napisał:

Koledzy zbliża się wymiana oleju więc już powoli szukam info:

 

Auto A4 B7 2007r 2.0TDI 16v BRD (na piezo-pompkach) 170KM po programie na 205KM/430NM dpf usunięty egr zaślepiony.

Ostatnio zalewałem tym olejem: Millers EE LONGLIFE C3 5w30 5L NanoDrive VW: 502 00, 505 01
http://pro-choice.pl/ee-longlife-c3-5w30-5l-p-944.html

I jestem z niego bardzo zadowolony.

Pojawiło się może coś lepszego przez ostatni rok? Cena nie jest specjalnie istotna, chcę olej z wysokiej półki filtry będą jak zwykle mann/knecht

 

Polećcie coś, pozdro

Panowie ponawiam pytanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mateusztbg napisał:

Panowie ponawiam pytanie

przy regeneracji wymieniałem na MOTULa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.05.2018 o 11:54, mateusztbg napisał:

Koledzy zbliża się wymiana oleju więc już powoli szukam info:

 

Auto A4 B7 2007r 2.0TDI 16v BRD (na piezo-pompkach) 170KM po programie na 205KM/430NM dpf usunięty egr zaślepiony.

Ostatnio zalewałem tym olejem: Millers EE LONGLIFE C3 5w30 5L NanoDrive VW: 502 00, 505 01
http://pro-choice.pl/ee-longlife-c3-5w30-5l-p-944.html

I jestem z niego bardzo zadowolony.

Pojawiło się może coś lepszego przez ostatni rok? Cena nie jest specjalnie istotna, chcę olej z wysokiej półki filtry będą jak zwykle mann/knecht

 

Polećcie coś, pozdro

Zapomniałem napisać przebieg 201000km


Panowie podpowie ktoś co konkretnie najlepiej zalać do tego samochodu? Po prostu szukam dobrego oleju, nie musi być to oczywiście olej za 500zł bardzo tu widzę chwalicie Motula i może warto go zastosować do mojego auta?

Wcześniej lałem jak widzicie 5w30 ale DPF wyleciał i pewnie będziecie radzili bardziej 5W40 więc moge i kupić 5w40 tylko doradźcie konkretnie jaki do mojego samochodu po wspomnianych wyżej modyfikacjach.

Co do stylu mojej jazdy to auto dostaje czasem po garach, lubię się nim trochę "poganiać" dlatego chcę dobry olej, trasy jakie nim robię to głównie co weekend te 200-300km oraz codziennie do pracy po 2km w jedną stronę po mieście.

Od dzika dostałem 2 propozycje:

Motul Specific 505.01 5W40 5L http://pro-choice.pl/specific-50501-5w40-5l-p-13.html

Millers
EE LONGLIFE 5w40 5L http://pro-choice.pl/ee-longlife-5w40-5l-p-945.html

 

Co myślicie który lepiej do auta opisanego wyżej + modyfikacje które opisałem Czy może jeszcze jakiś inny?



OK Zamówiony już u Dzika
Motul Specific 505.01 5W40 5L http://pro-choice.pl/specific-50501-5w40-5l-p-13.html

 

Edytowane przez mateusztbg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam panowie. Jezdze obecnie na castrolu ale zdecydowałem po zamieszczonych tu wpisach ze wymieniam olej na motula. Stąd moje pytanie jaki olej motul 5w40 czy 5w30?

Audi a4 b7 1.9 116km BRB bez DPF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, 

Wielkimi krokami zbliża się wymiana oleju więc potrzebuję info co polecacie do 3.0tdi BKN bez DPF? Na blacie nalot 261kkm.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbliza sie wymiana oleju i zastanawiam sie nad wlaniem:

1.VALVOLINE SYNPOWER MST C3 5W-40

2.Motul specific 5w40

silnik to 2.0 BPW po programie na 164km i dpf usuniety fizycznie jak i w programie.Ktory z tych olei waszym zdaniem bedzie lepszym wyborem???Bardzo prosze o opinie.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bembenos napisał:

Cześć, 

Wielkimi krokami zbliża się wymiana oleju więc potrzebuję info co polecacie do 3.0tdi BKN bez DPF? Na blacie nalot 261kkm.

 

Ja zalałem Liqui Moly Diesel Synthoil 5W40 i jest ok, parametry ma dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Proszę o poradę, jaki olej zalać do A6 C6 2010 silnik CAHA 170KM DPF (bez modyfikacji) 120tys przebiegu, do tej pory samochód był serwisowany w ASO w Szwecji więc nie wiem jaki był wlany olej.  (przebiegi raczej nieduże maks 10tys rocznie sporo po mieście), waham się między:

1) VALVOLINE SYNPOWER XL-III 5W30 C3   5l

2) MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W30 SM/CF C3 5L  lub MOTUL SPECIFIC 504.00 507.00 5W30 ACEA C3 5L

3) LIQUI MOL Top Tec 4200 5W-30 LM 2693  5l

Cenowo najtaniej wychodzi Valvoloine potem Motul (+30zł)  a najdroższy jest LM (+70zł).

Oczywiście cena wszystkich jest akceptowalna tylko pytanie czy jest sens przepłacać ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bartekM napisał:

Witam.

Proszę o poradę, jaki olej zalać do A6 C6 2010 silnik CAHA 170KM DPF (bez modyfikacji) 120tys przebiegu, do tej pory samochód był serwisowany w ASO w Szwecji więc nie wiem jaki był wlany olej.  (przebiegi raczej nieduże maks 10tys rocznie sporo po mieście), waham się między:

1) VALVOLINE SYNPOWER XL-III 5W30 C3   5l

2) MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W30 SM/CF C3 5L  lub MOTUL SPECIFIC 504.00 507.00 5W30 ACEA C3 5L

3) LIQUI MOL Top Tec 4200 5W-30 LM 2693  5l

Cenowo najtaniej wychodzi Valvoloine potem Motul (+30zł)  a najdroższy jest LM (+70zł).

Oczywiście cena wszystkich jest akceptowalna tylko pytanie czy jest sens przepłacać ?

lej Valvoline 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yacco Lube DE 5w30 lub Motul Specific 504/507

Edytowane przez AudiRacer11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, zakupilem ostatnio olej Specific 504 00 - 507 00 i mam pewne watpliwosci czy jest originalny.

Po pierwsze zawsze na tym oleju gdy go mialem dawniej pisalo ze jest "100% Synthetic", Po drugie, mial dwu-warstwowa naklejke z tylu. Na tym podejrzanym oleju pisze, ze jest "Synthese - Technologie" a z tylu jest tylko jedna naklejka.

 

Oto zdjecia watpliwego oleju:

 

 

IMG_9072.jpg

IMG_9073.jpg

 

 

A oto Ori jaki zawsze miewalem:

IMG_9070.jpg

IMG_9071.jpg

 

 

Czy moglby ktos potwierdzic autentycznosc? Spotkal sie ktos z takimi etykietami? Olej zakupiony w duzej hurtowni w Malopolsce.

Wyslalem rowniez mail do managera motula na Polske poludniowa, ciekawe czy doczekam sie odpowiedzi.

 

Pozdr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem takie coś , że są ludzie co skupują stare butelki z motula i wlewają byle jaki olej, być może Ty na to właśnie trafiłeś. Też właśnie są podrabiane naklejki , materiał taki jak by ktoś w zwykłej drukarce wydrukował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawialem z przedstawicielem Motula, powiedzial, ze to tzw "import prywatny" Z rynku niemieckiego. Olej nie jest podrobka ale nie jest tez 100% systentyczny i jakosc jest o polke nizsza. To tak jakby porownywac 8100 z 6100. Takze uwazajcie co kupujecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo w DE jak olej nie jest 100% syntetykiem, to nikt nie ma prawa napisać full synthetic !

U nas mimo, że w technologi syntetycznej to i tak piszą full synthetic... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kamil-vag napisał:

Bo w DE jak olej nie jest 100% syntetykiem, to nikt nie ma prawa napisać full synthetic !

U nas mimo, że w technologi syntetycznej to i tak piszą full synthetic... 

Ja na użytek prywatny przywoże oleje z DE od jakiegoś czasu i jest tak jak piszesz.  Do Golfa żony biore zawsze 5W40 LM Synthoil High tech i on jest 100% syntetyczny. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...