Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

Wiesz to juz nawet nie chodzi o kase zawsze staram sie dbac o auta zaby nie miec niespodzianek pozniej dlatego zasugerawalem sie wyzsza norma no i tak zachwalana firma. To chyba tyle w temacie . Dzieki za odp i pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Sluchaj wiem co to jest dpf jak dziala i wiem ze go u mnie nie ma zreszta w zadnej b6. Chodzi mi o to ze w pierwszym poscie jest napisane ze do silnikow PD mozna stosowac norme 507.00. Razumiesz?

Wszystkie nowe samochody koncernu VW z silnikami 1,9 TDI PD były zalewane olejem z normą 507.00 ponieważ taka jest ekologiczna polityka firmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy zalałby ktoś na moim miejscu pełny syntetyk do AFNa co ma min 400 000 km przebiegu?

widac nie czytasz forum , przeczytaj moje wpisy ,miałem takie autko z 400tkm, i cały czas jezdziłem na valvoline synpower 5w40,poczytaj troche kilka wpisów wczesniej

w naszym kraju zaden mechanik nie powie Ci zeby lac 5w40 tylko odrazu do wszytkiego 10w40 zwłaszcza ja widzi na szafie 200tkm , a jak by zobaczył 400tkm to 15w40 kaze zalac,tak zeby poprostu własna dupe zabezpieczyc, tak jest i juz , i puzniej w ludziach wyrabia sie mentalnosc ze jak 200 tkm to trzeba na półsyntetyk przejsc,albo jak poci sie pod pokrywą to trzeba na gestszy olej przejsc ,ale usczelki to juz nie pomysli wymienic,

nie czytam bo nie mam za bardzo czasu.

Jeździłeś cały czas to rozumiem. Ale ja jeżdze na 10W i naprawde cieżko jest mi się przekonac do 5W po takim przebiegu.

Każdy robi co uważa za stosowne. Ze swojej strony mogę też tylko polecić przejście na olej 5W40 ulżysz silnikowi podczas zimnego startu. Sam ostatnio wymieniałem olej 10W40 w punciaku żony na 5W40 gdyż podczas zimy silnik tłuk się przez dłuższą chwilę. Po zmianie oleju silnik po uruchomieniu pracuje bez żadnego wysiłku i poprawiła się jego dynamika. Taką samą operacje przeprowadziłem wcześniej w dwóch a4 i nie miałem żadnych problemów z mitycznym rozszczelnieniem. Prawda jest taka jak będzie ci coś ciekło to olejem tego nie uszczelnisz.

Powiedzcie mi jeszcze czy jeżdzicie po mieście czy w trasy? Mi po mieście samochód oleju 10W40 nie bierze. Natomiast jadac po autostradzie widać że zaczyna brać olej, sprawdzam bagnet po kilku tysiacach km. Do tego największe przebiegi samochody robią na olejach gęstszych, 10W, 15W.

Kto ci takich rzeczy naopowiadał, że na gęstym oleju silniki robią największe przebiegi? Może w ciepłych krajach w naszym klimacie gęsty olej na pewno przyspieszy ci zużycie silnika. Ludziom się wydaje, że jak zaleją gęsty olej to zawory przestaną cykać, silnik cieknąć i brać olej, jest to błędne powielanie stereotypów różnej maści herbatników mechaników którzy nie są zainteresowani trwałością twojej motorowni. Zużyte uszczelniacze i hydrauliczne popychacze się wymienia a nie uszczelnia olejem który jest gęsty w bańce na półce ponadto montuje się pełno wartościowe części a nie opcji CCC. Pierwsza wartość w lepkości odpowiada za zimny start im niższa tym lepiej ponieważ olej bardzo szybko dociera w najdalsze miejsce w silniku i smaruje nie dopuszczając do tarcia metalu o metal drugą wartość masz identyczną. Co do zużycia oleju wszystko zależy od kondycji silnika, w przypadku diesla za jego zużycie odpowiada turbina, pierścienie zgarniające i uszczelniacze i trzeba zdawać sobie sprawę, że stosując kiepski olej elementy te zużyją się stosunkowo szybko. Oczywiście jeden wyjeżdża raz w niedziele i to będzie trwało ale jak ktoś jeździ intensywnie to proces będzie szybko przebiegał. Ze swoich doświadczeń z autostradami to miałem okazję obserwować zachowanie motula X-cesa w drodze do Splitu trzykrotnie gdzie cały czas jedziesz autostradą. Podczas tych wyjazdów poziom oleju obniżył się na bagnecie max o kreskę bądź wcale na dystansie 3000 tkm. Ostatnio siostra wróciła octavią z silnikiem 1,9 105 KM z objazdu Słoweni, silnik zalany wybrzydzam castrolem edge 5W30 z Niemiec i nie odnotowała żadnego zużycia oleju a trasa przebiegała autostradami. Z obserwacji eksploatacji oleju w skodzie zauważyłem, że silnik zaczyna go zużywać w okolicach 12 tkm przebiegu po wymianie i to jest sygnał, że olej traci swoje właściwości.

moj dobry znajomy zrobił sprinterem 313 2,2 CDI 1 500 000 km na 10W40 zalewanym od samego salonu, dodam że na jednym silniku. 15W mialem zalany w MANie TGA 440 koni, i pół miliona ma przebiegu. VW T4, 2,4D, olej 10W, 2 500 000km przebiegu (i tak nie uwierzycie :)

Chcę się dowiedzieć czy jest ktoś na tym forum, kto przestawił silnik z przebiegiem 400/500 tys km z 10W na 5W?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę się dowiedzieć czy jest ktoś na tym forum, kto przestawił silnik z przebiegiem 400/500 tys km z 10W na 5W?

Pewnie wielu jest takich tylko na licznikach maja po 180 tys. km:naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę się dowiedzieć czy jest ktoś na tym forum, kto przestawił silnik z przebiegiem 400/500 tys km z 10W na 5W?

A jakie znaczenie ma przebieg, wiek? Czy producent auta uzaleznia rodzaj i jakosc oleju od przebiegu?

Wysyłane z mojego GT-I9070P za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Keeper ja w Audi 80 z 1986r. zmieniłem mineralny olej Shella 15w40 na 10w40. Silnik chodzi o wiele ciszej, nie ma już problemów z odpalaniem w zimie, nic się nie rozciekło, nie zaczął pić oleju, nie kopci na niebiesko.

Przebieg, hmm... spory, auto zaczynało swoją karierę w latach kiedy ropka kosztowała 1,23 za litr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może już było takie pytanie w tym wątku ale brakuje mi czasu na przeczytanie całości 293 stron.

Mam silnik 1.9 tdi AVB zalane półsyntetykiem czy można przejść na pełen syntetyk i czy będą tego jakieś konsekwencje dla silnika i osprzętu ?

Jak wygląda taka procedura słyszałem że coś się wlewa do oleju przed wymianą auto pracuje iles minut spuszcza sie olej i zalewa nowym syntetykiem?

Nie bardzo znam się na tym może koledzy coś podpowiecie.

Planuje zalać go tym motulem który polecał kolega cabanmat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy ze przeczytasz ostatnie 5 - 6 stron

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik zalewa się tzw. płukanką silnikową :wink:

Np. ENGINE FLUSH

Ale... powiem tak zdania są podzielone...

Ja osobiście nie używałem płukanki, bo wiadomo jak to się kończy jak coś jest dobrze a chce się polepszyć :decayed:

Lej full syntetyk i zlej go o połowę wcześniej (czyli jak interwał masz 15kkm to zlej go po 8-10kkm, później już normalnie po 15kkm)

Sam rozmawiałem z mechanikiem starszej daty a pro po zastosowania płukanki to podsumował krótko - nic z tych rzeczy, tu już był taki jeden co sobie przepłukał na amen, zamiast wydawać pieniądze na płukankę to zlej wcześniej olej i na sto samo wyjdzie :thumbup1:

I kolejna porada... płukanki później całej przecież nie zlejesz...

Kiedyś nawet znajomy mi mówił że po zrobieniu płukanki miał później jakieś dziwne historie pod korkiem wlewu oleju (dziwne osady itp)

Sam osobiście nie robiłem nigdy "płukanek" i nikogo nie namawiam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A później na pewno przylecieli kosmici i zabrali mu silnik po tej płukance:whistling:

mechanikiem starszej daty
ten tekst wszystko wyjaśnia:facepalm:

A nie mówił też że się silnik rozszczelni po zalaniu pełnego syntetyka:naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lej smialo plukanke. Link do przykladowej dal cabanmat. Reszty jego postu lepiej nie czytaj.

Wysyłane z mojego GT-I9070P za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spin lej co chcesz ale dopiero pisalem ze ten motull to kupa przereklamowana na forach. Tak nalej tego engine flusha i zalej syntetykiem nic sie nie stanie motorowni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grono osób sugeruje że część płukanki zostaje w silniku - zastosować przez wspomniane 15 minut, a później zlać olej (nie odkręcając filtra oleju). Następnie zalać jakimś półsyntetykiem i zlać ponownie. Wtedy już musi wylecieć wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem panowie nie wiem...

Ale po co się przysłowiowo "pieprzyć"

Z kim nie rozmawiałem to mówił że te 30zł co wydasz na płukankę to dołóż na lepszy olej :naughty:

spidzior tutaj pół forum jeździ na Motulu.. i nikt nie narzeka :wink:

Gdzie my jesteśmy w Afryce ?! Jesteśmy na polskim forum Audi, przebywają tu biali ludzie którzy umieją rozróżnić dobry olej od złego...

Tak jak pisaliśmy Ci wyżej... może źle dobrałeś olej i stąd to rozczarowanie :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mechanik starszej daty-jak zalał płukankę do poloneza to na pewno jajca były niezłe :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik starszej daty ale cały czas czynny zawodowo :thumbup1:

Panowie a tak jeszcze wrócę do mojego zapytania.

Pytałem się Piotrka Pyrki z Motula i kolegów ze sklepów na forum co by polecili na następną wymianę.

Piotr Pyrka trzyma się zdania że aktualnie mam zalany dobry olej i żeby na przyszłość jeździć na 5W i nie zmieniać na 10W.

Aktualnie jeżdżę na Specyficu 5W40 (ale nie mam pompowtryskiwaczy)

Kolega z Oil-Landu mówił żeby lać X-Cessa bo ma największe TBN (ok.10, Specyfic i X-Clean ma ok.7,5).

Ja znowuż przyczajam się na X-Clena bo ma najlepszy pourpoint (Jest płynny do -39 stopni).

Ktoś podpowie coś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może już było takie pytanie w tym wątku ale brakuje mi czasu na przeczytanie całości 293 stron.

Mam silnik 1.9 tdi AVB zalane półsyntetykiem czy można przejść na pełen syntetyk i czy będą tego jakieś konsekwencje dla silnika i osprzętu ?

Jak wygląda taka procedura słyszałem że coś się wlewa do oleju przed wymianą auto pracuje iles minut spuszcza sie olej i zalewa nowym syntetykiem?

Nie bardzo znam się na tym może koledzy coś podpowiecie.

Planuje zalać go tym motulem który polecał kolega cabanmat

pewnie masz juz metlik w głowie..

zlej stary olej zalej nowy i wymien tak po 8-10tkm ,a puzniej juz normalnie 15ykm ,i nie zawracaj sobie głowy z płukanko zwłaszcza jak Cie to przerasta i robi wode z mózgu, mozna płukanke ale nie musowo,i tak git zrobisz silnikowi juz sama wymiana oleju z 10w na 5w

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spin444

Można zrobić tak jak proponuję kolega Tommy Gun ale wiesz...

Musisz kupić :

- płukankę ENGINE FLUSH

- półsyntetyk 6100 Synergie+ 10W-40

- i jeszcze filtr... i to wszystko psu wiadomo w co, a i jeszcze koszt wysyłki coś koło 18zł przy przelewie.

Moim zdaniem gra nie warta świeczki, bo zaraz będziesz musiał to wszystko wypieprzyć i od nowa... synetetyk, filtr...

Kup 5W40 i filtr i zalewaj. Zlej go wcześniej niż normalnie czyli po 8-10tyś.km (zamiast po15tyś.km)

Polecam też kolegę z Oil-Landu, jak kupujesz poprzez forum to 5% zniżki i wysyłka paczkomatem za 8,99zł, przy zakupie na pewno też coś doradzi :

http://a4-klub.pl/sprzedam-ogloszenia-komercyjne-firm-157/www-oil-land-pl-tanie-oleje-filtry-czesci-motul-millers-mann-febi-itp-138727/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

---------- Post dopisany at 09:55 ---------- Poprzedni post napisany at 09:54 ----------

Wlasnie jestem po zmianie oliwy z motula 507.00 na dedykowanego castrola i powiem tak... Nigdy juz nie wleje motula bo tak mi klepal motor ze malo pompek nie wymienilem a obawialem sie ze moze walek powycierany a tu po zmianie niespodzianka o wiele przyjemniej i ciszej motor zaczol pracowac. Wczesniej lalem LM 507 i tez nie mialem problemow ale po przeczytaniu wielu dobrych opini na temat motula postanowilem go kupic i widze ze jak sie samemu czegos nie sprubuje to h... Bedzie sie o tym wiedzialo. Dodam ze motula kupile z bardzo pewnego zrodla a przebieg w moim aucie to 185k km

lałem oryginalnego motula do kilku różnych aut i zawsze po jego wlaniu chodziły ciszej.

raczej kupiłeś podróbę z tego "pewnego źródła" :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...