Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

Ja przykładowo powiem na swoim przykładzie...

Jak kupiłem Audika to nie byłem jeszcze zarejestrowany na forum a4-klub.pl

W temacie oliw byłem praktycznie zielony... w poprzednim aucie Fiat Uno tylko raz wymieniłem olej zaraz po kupnie... później nie było potrzeby wymiany oleju bo silnik miał cały czas świeżą dolewkę mineralnego 15W40.

Na pierwszą wymianę oleju w kraju zakupiłem banieczkę 4L Castrol Diesel Magnatec 5W40 za 120zł w pobliskim sklepie motoryzacyjnym.

Nim się obejrzałem zaraz po 2 tyś km zaczął sukcesywnie spadać poziom oleju.

Dokupiłem 1L Magnateca za prawie 40zł, czyli daje nam to ok. 160zł za 5L Castrola.

Co prawda 5L starczyło mi na zrobienie interwału (15tyś km) ale olej musiałem co jakiś czas dolewać...

Za 135zł + 9zł przesyłki mam Motula 5W40 czy to XCessa czy Specufica z forum :thumbup1:

Poprawiła się kultura praca sinika, lepiej wygłusza, szybciej dociera w zakamarki.

Praktycznie jazda na Motulu wychodzi mnie taniej niż na Castrolu rozlewanym w Gdyni :naughty:

Tommy Gun Wiadomo... może i Liqui Moly jest lepsze ale zaraz i cena idzie.

Za banieczkę LM krzyczą ponad 200zł... I to trzeba patrzeć czy się kupuje olej full-syntetyczny czy tylko technologie syntetyczną :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

I nic nie powinno sie stać silnikowi.

A co do wymiany to tak jak zalecał ten mechanik który pracował w ASO czyli od razu syntetyk i w połowie cyklu go zlać ?

Tak kolego.... Lejesz full i zlewasz go po 8-10tyś km.

Później już normalnie po 15tyś km.

A zlewasz tylko dlatego bo półsyntetyk zostawił po sobie zapewne trochę syfu a pełny syntetyk ma właściwości czyszczące.

Po prostu szybciej sie "zanieczyści" gdy zacznie czyścić brudy po półsyntetyku :wink:

Nie zapomnij o nowym filtrze oleju :thumbup1:

Jak masz 1.9TDI z 2002r to Motul 5W40 Specific albo X-Clen i fruu :decayed:

a jak mam 1.9tdi z 2003r lub 2004r??????:facepalm:

---------- Post dopisany at 16:40 ---------- Poprzedni post napisany at 16:35 ----------

piszesz że motul "szybciej dociera w zakamarki." jak to sprawdziłeś? :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem to przy cold startach kolego

Kolega chyba pytał o metodę sprawdzania / pomiaru czasu docierania oleju "do zakamarków". I pewnie też jak ja nie wie co znaczy słowo "szybciej", bo ma ono sens wyłącznie przy odniesieniu sie do czegoś innego, co np. dociera wolniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I nic nie powinno sie stać silnikowi.

A co do wymiany to tak jak zalecał ten mechanik który pracował w ASO czyli od razu syntetyk i w połowie cyklu go zlać ?

śmiało zalej fulla, nawet jak na poczatku łyknie ciut olej , gdzie wcale nie musi tak być, to puzniej juz sie wszystko uspokoi, pamietaj ze gestszy olej i o gorszych parametrach powoduje zapiekanie czy tam czesciowe blokowanie pierscieni a inna oliwa moze spowodowac ze je odblokuje ,uwolni jak zwał tak zwał ,poprawia sie kompresja i praca motorku,wiekszosc o ty wie ale nie wszyscy,wiec tak sobie to napisałem moze ktoś nie wie.:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im większe TBN tym łatwiej oliwie odpiec pierścienie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak a propo... z czego wynika to klasyczne łyknięcie na początku gdy wlejemy inną oliwę niż była poprzednio ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cabanmat Jeździsz na syntetycznym Castrolu ?!

- Powiedz to jakiejś bezdomnej, to może zrobisz na niej wrażenie... :grin:

A TY NA KIM CHCESZ ZROBIC WRAZENIE ?????znasz jeszcze jakis olej inny :facepalm:

---------- Post dopisany at 19:52 ---------- Poprzedni post napisany at 19:48 ----------

Koledzy powiedzcie mi z doswiadczenia czy jezdzacz a fulu synt. na rozgrzanym oleju jak wyciagniesz bagnet to czasem olej jest spieniony ?no kilka takich babli jak pianka az taka rzadziocha ? kumpel w 110 seacie tak ma u mnie nie zauwazylem ja smigam na valvo synpower 5w40 on chyba mobilu 5w40

jakies opinie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

---------- Post dopisany at 20:06 ---------- Poprzedni post napisany at 19:59 ----------

A tak a propo... z czego wynika to klasyczne łyknięcie na początku gdy wlejemy inną oliwę niż była poprzednio ?

poprostu żadszy olej bardziej sie przesacza niz gestszy ,zapieczone pierscienie nie uszczelniaja tak jak trzeba ,do momentu odblokowania

a w zasadzie piercien nie zgarnia oleju i zostaje on np spalony w komorze

---------- Post dopisany at 20:09 ---------- Poprzedni post napisany at 20:06 ----------

cabanmat Jeździsz na syntetycznym Castrolu ?!

- Powiedz to jakiejś bezdomnej, to może zrobisz na niej wrażenie... :grin:

A TY NA KIM CHCESZ ZROBIC WRAZENIE ?????znasz jeszcze jakis olej inny :facepalm:

---------- Post dopisany at 19:52 ---------- Poprzedni post napisany at 19:48 ----------

Koledzy powiedzcie mi z doswiadczenia czy jezdzacz a fulu synt. na rozgrzanym oleju jak wyciagniesz bagnet to czasem olej jest spieniony ?no kilka takich babli jak pianka az taka rzadziocha ? kumpel w 110 seacie tak ma u mnie nie zauwazylem ja smigam na valvo synpower 5w40 on chyba mobilu 5w40

jakies opinie?

nie przypominam sobie tego jak smigałem tez afn na synpower ale sprawdze w avf mam zalny aktualnie LM 4100

---------- Post dopisany at 20:11 ---------- Poprzedni post napisany at 20:09 ----------

niech kumpel tez zmieni na synpower,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej to temat bez dna. Rzadszy czy nie, to praktycznie tylko jak jest zimny, widać w oznaczeniu jak 0w, 5w, 10w czy 15w. A w temperaturze pracy tzn. około 90 stopni są wszystkie prawie rzadkie jak woda, prawie :-)

Wiadomo są lepsze i jeszcze lepsze.

Ja leje jaki tanio dostane, raz 50501, raz 50400/50700, wymiana co 15tym (wypada co 9 miesięcy) zawsze z filtrem, marki różne, shell, castrol, mobil, ad...

Dolewać praktycznie nie muszę, jak już to 0,3-0,4 L/15tkm.

Janusz

Gesendet von meinem LT28h mit Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak olej ulega spienieniu to znaczy, że nie za dobry jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im większe TBN tym łatwiej oliwie odpiec pierścienie ?

NIe za bardzo, TBN ma inne zadanie a na pewno nie czyszczenie ze szlamu i odpiekanie pierścieni :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im wyższy TBN tym olej wolniej się zakwasza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Helou!

Mam dylemat, bo czytam i czytam i albo zdania podzielone albo zdania niema w ogóle. Mianowicie chodzi o to, że kupiłem A4 B6 silnik AVF i mam zalany olej półsyntetyk (majster sprzedający nie pamiętał firmy). Czy teraz mogę zalać syntetykiem spełniającym normę 505.01 czy półsyntetykiem? Bo już kuźwa nie wiem sam :C I jeśli półsyntetyk to polećcie jakiś.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, gibie po Motula Specific albo 8100 x-clean :) Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak... jak masz filtr cząstek stałych to 5W30, jak nie posiadasz to 5W40.

Zalecenia takie jak wyżej... ;) Zlać po 10kkm :thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im większe TBN tym łatwiej oliwie odpiec pierścienie ?

NIe za bardzo, TBN ma inne zadanie a na pewno nie czyszczenie ze szlamu i odpiekanie pierścieni :wink:

ale i tez

wikipedia mówi :decayed:

Całkowita liczba zasadowa TBN (Total Basic Number) to parametr charakteryzujący zdolności myjąco - dyspergujące oleju. Wyrażana w mg KOH/g jest to ilość miligramów wodorotlenku potasu, oznaczona jako równoważna pod względem zdolności neutralizacji kwasów dodatkom alkalicznym znajdującym się w 1g ulepszanego oleju smarowego. Liczba zasadowa służy, zatem do oceny zawartości czynnych dodatków alkalicznych w ulepszanych olejach smarowych. Tego rodzaju oleje smarowe stosowane są głównie w silnikach spalinowych wysokoprężnych w celu neutralizowania korozyjnie działających kwasów powstających przy spalaniu siarki zawartej w paliwie. Zdolności neutralizacyjne tych olejów smarowych muszą być tym wyższe, im wyższa jest zawartość siarki w paliwie. W miarę eksploatacji oleju następuje naturalne zużywanie dodatków myjącą-dyspergujących. Konsekwencją tego jest spadek całkowitej liczby zasadowej. Gdy TBN spadnie poniżej określonej granicy, olej należy wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yhmy to najlepszym sposobem na odpiekanie pierścieni jest płukaneczka :co:

Panowie nigdzie nie mogę znaleźć tej informacji...

Ile TBN ma Castrol Diesel Magnatec 5W40 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...