Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Dolna rozpórka


Labiel

Rekomendowane odpowiedzi

Test dolnej rozpórki - 26.04.2010

Przeglądając kiedyś forum Passata w poszukiwaniu informacji o górnych rozporkach kielichów natknąłem się na wzmianki o dolnej rozpórce montowanej pomiędzy tylnymi końcami sanek (ponoć były takie nawet ori). Opinie były róże (oczywiście sceptycznie wypowiadali się ci co tego nigdy nie mieli)

Ponieważ wykonanie górnej rozpórki jest dosyć czasochłonne (a czasu mam niewielu) postanowiłem wykonać przynajmniej prowizoryczną dolną rozpórkę.

Niby całe sanki są dość solidne i nie powinny pracować - a jednak jest inaczej. Różnica między postawionym na kołach autem a podniesionym przodem wynosiła 1,5mm. Czyli dół pracuje. Dodatkowe podczas pierwszego pośpiesznego montażu dałem zwykłą nakrętkę którą niechcąca przekręciłem. A że kobieta mnie już opiep... Znaczy się dawała mi do zrozumienia że już dawno powinienem być u niej, to nie poprawiłem tego. Po kilku dniach pojawiły się jakieś stuki w przednim zawieszeniu. Myślałem że któraś z tulei :-/ Na szybko wszedłem kiedyś do kanału i sprawdziłem co nie co. Wszystkie wahacze i tuleje wyglądały ok. Szarpałem też za tą rozpórkę i niby siedziała sztywno więc olałem to. Stuki z dnia na dzień były mocniejsze, szczególnie podczas gwałtownego ruszania. W końcu doszedłem do tego że to jednak rozpórka stukała - czyli kolejny dowód na to że dół jednak pracuje. Po wymianie tej zwykłej śruby na twardą stuki ustały.

Co do samej wersji testowej to wygląda to tak:

roz1.th.jpgroz2.th.jpg

No i kwestia najważniejsza - czyli czy to coś daje. Powiem tak - różnice widziałem zaraz po zamontowaniu. Ciężko mi to jakoś opisać, ale jest różnica w pracy zawieszenia i to na pewno na plus. Samochód prowadzi się jakoś inaczej, szczególnie na dziurach - tak jak by lepiej je znosił. Rozpórkę montowałem w pośpiechu, ale teraz już wiem że raczej już zostanie. Trzeba będzie ją oczywiście dopracować ale to za jakiś czas.

No i wersja raczej ostateczna która już u mnie zagości na stałe.

81667652.th.jpg 80232685.th.jpg 49370620.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, potwierdzam jest to montowane fabrycznie bo mam tą rozpórkę u siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też mam coś takiego tylko bardziej w kwadrat i czarne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to profil mniej więcej o przekroju jak na rysunku, na końcach oczywiście całkowicie spłaszczony myślę że grubość ścianki ok.3mm

eGdZ0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje pytanko brzmi niepowinna ta rozporka byc przykrecona do budy a nie do poduszek bodajrze co widze po fotkach bo z reguly rozporka usztywnia elementy karoseri niemam racji????? :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek, może i tak. Ale fabryka montowała ją właśnie w tym miejscu. Nawet gdyby rozpórka była do karoserii to sanki w dalszym ciągu by pracowały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawe, u mnie tego nie mam lecz napewno po przeczytaniu będzie tymbardziej że można to wykonać we własnym zakresie :good: Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to zmienia postac zeczy jezeli fabryka tam montuje to jej nie poprawiajmy :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro mogę wam foty pokazać takiej rozpurki bo będę miał aparat przy wymianie oleju

pomiędzy kielichami koło akumulatora też przynajmniej mam fabrycznie takiego płaksowanika z 6mm grubości ma..

To na foty czekam.

A o tej fabrycznej rozpórce górnych kielichów to też czytałem. Mogłoby się wydawać że nie jest potrzebna bo kielichy połączone są grodzią a fabryka jednak i tam dawała rozpórkę. Na forum passata kiedyś o tym czytałem. Ponoć w A4 szły one wykonane z aluminium (za pewno jakiś odpowiedni stop) a w passatach szły metalowe - wiadomo tańsze :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemek TDI jak mozesz to wrzuc foto i jak mozesz to zmierz ile ten płaskownik ma długości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz podać jaki masz wymiar między otworami i jakie są otwory (ile mm), rurka 3/4 cala spłaszczona na końcu chyba powinna być ok co? mam palenisko więc końce mogę sklepać. czekam na odpowiedź. pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety w tym momencie wymiarów ci nie podam bo nigdzie ich nie zapisywał a chwilowo z powodu wielkiego burdelu w garażu nie mam dostępu do kanału żeby to zmierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czym to skrecałes?

Śrubami :tongue4:Oczywiście tymi "twardymi" czyli 8.6 czy jakoś tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

śruby twarde czyli 10.8, dziś patrzałem pod mojego AFNa i przez moją podłogę silnika nic nie widać muszę ją ściagnąć i wtedy luknąć!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

śruby twarde czyli 10.8

Albo i może 10.8 to było :mysli:W każdym bądź razie nie miękkie - nie dałby rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Między 70 a 90 cm. Mam gdzieś w garażu rurkę która była ciut za krótka. Jak ją znajdę to podam dokładne wymiary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...