Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Rezanko bixenonu


Nosb

Rekomendowane odpowiedzi

No więc temacik będzie opisem tego jak przerabiałem swoje lampki na bixenon. Ze sporą ilością foto dla tych którzy wolą oglądac :P

Zaczynamy :

1ee94ed78686fa54med.jpg

Przed wyjeciem lampy zastanawiałem sie gdzie umieszcze przetwornice które kupiłem juz kawałek wczesniej do poprzedniego mojego auta a które nie doczekały sie załozenia w nim... Ale to było przed jej wyjeciem :) Zaraz po jej wyjeciu okazało sie ze te lampki wychodziły w wersji H7,H7 oraz D2S , H7 :) I obudowy były takie same a rózniły sie tylko soczewką. Okazało sie ze przetwonice pasują IDEALNIE w miejsce na nie przygotowane :)

cb9a66b0990bb07fmed.jpg

f952bec03c38f35emed.jpg

Farcik ...

I to by było na tyle dobrego.. Potem pasma nieszcesc sie zaczeły :thumbdown: Problemem była za duza i niesymetryczna soczewka bixenonowa zastosowana do przeróbki ... Gdyby była ciut mniejsza z wpasowaniem nie było by tyle rzezby :wallbash: No ale cóż...Rekawy zakasne i jazda :

Wyciagnąłem starą soczewke :

7e50a008d6580ec7med.jpg

I przymierzyłem nową ...

6613a5f3eeef9191med.jpg

Nie miesciła sie niestety... Ale w mysl zasady jak sie popiesci to i sie zmiesci zacząłem pieszczoty :evil:

Nalezało wypiłowac troszke nadmiarowego tworzywa :

bc7390f942107ca9med.jpg

Ups :

31434dfc13c90cfdmed.jpg

Nie wiem jak to zrobiłem :D Nie pytajcie...

Po tym incydencie byłem zmuszony rozkleic reflektory (a myslałem ze obejdzie sie bez tego :kwasny: )

Sposób nastepujący : opalarka z biedronki za 30 zł :D Na pierwszy bieg i podgrzewamy plastik reflektora (przezroczysty) .Po dłuzszej chwili i sporej ilosci cierpliwosci klej zaczyna puszczac i "Szkło" odchodzi...

Jedziemy dalej...

Piłowanko (uzywałem dosc grubego kamienia na wiertarce) :

4aa5766d807def77med.jpg

Po tych pieszczotach tworzywko było na tyle rozluznione ze pozwoliło wejsc soczewce :D:evil:

abfa7ed20d616b60med.jpg

Musiałem również powiekszyc otwór z przodu zeby soczewka nie była zasłonieta :

d3f829e2b397362amed.jpg

Szpachlowanko :

a3f27c8abd01e873med.jpg

Docieranko :

46169fe465f62324med.jpg

Malowanko :

761fe149d48cadccmed.jpg

1e0ccb7125d6a0a2med.jpg

Porazka numer dwa : za mało miejsca w obudowie reflektora :disgust: Elektromagnesik od uchylania przesłony sie nie miesci(na foto niby jest miejsce ale to przed poskrecaniem) ...

82c03ee21dfa1d05med.jpg

No to sie popiesci i sie zmiesci :D

Do usuniecia :

4c7c0012b420329amed.jpg

Z lewym nie było tego problemu bo soczewka miała z tej samej strony i w reflektorku było miejsce (przy okazji zobaczcie wytłoczenie na obudowie :) ) ...

eca13225ac708a75med.jpg

Podciecie elektromagnesiku (widac kamien którego uzywałem) :

1bc978c08d73ba12med.jpg

Rzez w obudowie :

391aee43f6bbff61med.jpg

Ale wchodzi teraz na styk :

775e06ee56cf084cmed.jpg

Foto :

d7af35182a45168dmed.jpg

Lewa sklejona juz (na zwykły silikon) z prawą sie troszke dłuzej piesciłem :D

81226a9a4969ff68med.jpg

Zmeczone obydwie :

85e537e4a9ba6759med.jpg

f7be5ed74150899fmed.jpg

f8b2a89e42b31bc2med.jpg

Kwestia połączenia kabelków to juz dziecinada ... Nalezy wymienic bezpieczniki na powiedzmy 20A (ksenon pobiera mniej pradu podczas pracy ale podczas startu potrzebuje chwilowo duzego prądu)

Kolejnym problemem okazało sie gasniecie ksenonu po włączniu długich swiateł (przesłona sie uchylała a ksenon gasł : przesłona jest zasilana prądem dla drogowych a ksenon mijania)... Zauwazcie ze jak włączacie długie swiatła gasną krótkie i tego dotyczył problem... Nikt nic nie wiedział wiec postawoniłem pogrzebac przy kostce od przęłącznika świateł przy stacyjce tak jak to robiłem w mojej byłej Audi B4 (jesli mrugasz komus długimi krótkie nie gasną i tu było rozwiazenie): nalezało przepiac jeden kabelek :) Nie zrobiłem foto bo nie miałem aparatu ale nalezało cały zółty kabelek przepiac w wolne miejsce ponizej podwójnego białego (jak ktos zobaczy kostke załapie o co chodzi) :)

To by było na tyle. Zajeło mi to dwa dni ( z obijaniem sie i kilkoma załamkami po drodze owocującymi 2 godzinną przerwą na zebranie sił i cierpliwosci :D ). Najgorszym problemem okazało sie zmieszczenie soczewki :/

Ale teraz mam jasnosc przed nosem :D Nawet w porównaniu do h7 jest to niebo a ziemia...

Postaram sie dołączyc filmik jak to swieci (tylko ogarne gdzie i w jaki sposób go dodac ) :)

Spryskiwacze mam... Całosc wygląda jak fabryka dosłownie: z wierzchu nic nie widac , od tyłu przetwornica na fabrycznym miejscu, swieci tam gdzie powinno (nie jak biksenon-KIT z allegro zamiast h4 ludziom po oczach :thumbdown: ) , lampa podpieta fabryczną kostką (kable łączyłem wewnątrz reflektora) no i to wytłoczenie na lampie :) Pan policjant bedzie musiał sie mocno napocic zeby mi zabrac za to np dowód :)

Sam ksenon na swiatła mijania dla mnie jest bez celu : jak włączy sie długie z ksenonu dopiero widac co takie oswietlenie jest warte :) Dlatego zrobiłem bixenon (juz drugi moj :P Wczesniej rezałem takie cudo do zespolonych lamp w Audi B4 )

PS : jesli nie chcesz bixenonu tylko zwykły ksenon to robota ta jest duuuzo prostsza : praktycznie przekreczasz tylko soczewki i podpinasz zasilanie :) Soczewka od ksenonu jest sporo mniejsza niz od bixenonu (a mozna kupic sporo mniejsze tez do bi niz ja kupiłem)... spokojnie mozna kupic komplet do przeróbki na ksenon na allegro za mniej niz 500 zł(soczewki, przetwornice ,palniki... mnie koszt elementów do tej zabawy kosztował 400 zł okazyjnie :) ) cena zblizona do ksenon-KITów z allegro a porównanie takiego zestawu do zamienników zarówek dla mnie jest bezsensowne... Z tym ze niektórzy zamiast popracowac troszke dla własnej satysfakcji wolą oslepiac innych :/ Toleruje jeszcze te kity z allegro w momencie gdy jest umieszczony chociaz w soczewce... Co do zastosowania w reflektorach tradycyjnych to powstrzymam sie od komentarza ...

Foto na autku dołącze jak juz kupie czarne kierunki albo chociaz jak ją umyje :D

Foty w wiekszej rozdzielczosci (1024x768) na : http://nosb.fotosik.pl/albumy/245582.html

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kierunkami to troche komplikacja jest bo w sumie zmieniają własciciela ... Wiec bede kupował te nielubiane przez Ciebie sonary :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh, wyprzedziłeś ,mnie. :cool:

Ja mam na razie xenon, bi-xenon w lampach valeo na razie jeszcze w fazie produkcyjnej w garażu.

Trzeba było troszkę mniejsze soczewki kupić. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano trzeba było :decayed: No ale teraz mam wiecej satysfakcji ze mimo wszystko sie udało :):):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chylę czoła. Ja właśnie jestem po konwersji xenona do bixenona w B6. O niebo mniej miałem roboty od Ciebie chociaż nie obyło się bez małego rezanka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Malik ale ksenon na mijania to lipa nie ? :D Dopiero na długich widac róznice :D

W b6 to masz wielkie lampu i duuuzo wiecej miejsca wiec musiało pojsc łatwiej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Malik ale ksenon na mijania to lipa nie ? :D Dopiero na długich widac róznice :D

W b6 to masz wielkie lampu i duuuzo wiecej miejsca wiec musiało pojsc łatwiej ;)

Dokładnie, na mijania nie widać wielkiej różnicy w stosunku do zwykłego xenonu.

Dopiero jak włączam drogowe to tak jakbym zapalił lampy stadionowe.

Jadący z naprzeciwka uciekają do rowu :)

Główne problemy z konwersją xenonów do bixenonów w b6 to:

- za krótkie wiązki przewodów

- niepasujące przetwornice

- cholernie trudny dostęp do śrubek mocujących

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szacunek za poświęcenie. czekamy na zdjęcia całości.

Sam ksenon na swiatła mijania dla mnie jest bez celu

Tu się totalnie z Tobą nie zgadzam. Po przesiadce z H7 na xenon różnica jest kolosalna- także cel jest zawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mietek W211 ;) Tzn najlepsze do tej przerobki. Te ktorych uzylem tutaj nie polecam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Libk 1 i 4 ;) 2 i 3 :no: Najlepsze do takiej zabawy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlugie ? :) wlaczam dlugie otwiera sie przeslona od ksenonu i zapalaja zarowki od dlugich :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czynna h7 pali się razem z xenonem przecież Daniel ci napisał

Dlugie ? :) wlaczam dlugie otwiera sie przeslona od ksenonu i zapalaja zarowki od dlugich :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie . Swieci razem. Sam ksenon hmmm swieci dalej niz na krotkich i oswietla wiecej na "boki" ale jednak brakuje wtedy widocznosci daleko z przodu i ta sprawe zalatwiaja dlugie h7 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...