Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVB] Samochód traci moc po pewnym czasie jazdy.


PiotruS_04

Rekomendowane odpowiedzi

Jadąc pewnego dnia w deszczowy dzień(nie wiem czy ma to znaczenie) jakieś półtory godziny jazdy od momentu startu jazdy mieszana trochę w miastach i wsiach nastepnie droga szybkiego ruchu, w pewnym momencie samochód stracił moc przy szybkości 150km/h zwolnił do około 100 km/h, auto zachowywało w sie tak jak by mu ktoś sprzęgło wcisł, do 2000 obr/min przyspieszał powyżej rosły juz tylko obroty. Trwało to może dwie minuty, zjechałem na pobocze odczekałem moment na wolnych obrotach i zgasiłem samochód, po chwile odpaliłem samochód i problem ustąpił, lecz jadąc jakie 10 km dalej problem sie powtórzył później już nie wystąpił, tylko ze od tego momentu nie byłem na żadnej dłuższej trasie. Czy komuś z was tez się tak działo i mógł by mi pomóc jakie mogą być tego przyczyny? Sprawdzałem tez na VAGU konkretnych błędów nie wykazał, sytuacja ta miała miejsce około miesiąc temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Ja również mam ten sam problem a dokładnie to tak, spokojnie jadę i wrzucam 5 bieg jadę 120, 130 i 140km/h i obroty są do 3000obr./min. dalej ani obroty ani prędkościomierz nie idzie ciągnąć :( i nie wiem co jest nie tak, ktoś wie? Dodam, że jeżdżę na ukraińskim paliwie ON ze stacji Lukoil. Filrt paliwa, powietrza, kabinowy wymieniałem rok temu w marcu, natomiast filtr oleju i olej Motul wymieniałem jesienią.

1.9TDi 110KM AFN 97r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie tak się działo kilka razy, podpięty vag i błąd położenia wałka rozrządu, prawdopodobnie pasek rozrządu był za luźny - opinia mechanika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie tak się działo kilka razy, podpięty vag i błąd położenia wałka rozrządu, prawdopodobnie pasek rozrządu był za luźny - opinia mechanika

cos nie bardzo chce mi sie wierzyc. jakby byl luzny pasek to objawy byly by ciagle a nie raz na jakis czas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zajmuje sie turbinami i to jest wina geometrii. zapchala sie sadzą i blokuje łopatki. będziesz to miał dopóki się tego nie wyczyści. chwilowo pomaga zgaszenie i uruchomienie silnika bo wtedy łopatki geometrii wracają do pierwotnego położenia i działa prawidłowo. ale tylko przez jakiś czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że przyczyn takiego zachowania może być więcej, niż zablokowane kierownice zmiennej geometrii.

A na turbinę zawaloną sadzą, lekarstwem jest doprowadzenie układu wtryskowego do porządku. Poprzez, sprawdzenie wtrysków.

Czyszczenie, przeważnie przynosi krótkotrwałe efekty.

Natomiast prawidłowe spalanie spowoduje samooczyszczenie turbiny po przejechaniu dłuższej trasy ze stałym, wysokim obciążeniem silnika. Zwyczajnie sadza się wypali...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz rację, wymieniłem rozrząd i problem zniknął. dodam że rozrząd robiłem nie z tego powodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...