Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Wyciek płynu chłodniczego i brak widocznego miejsca ulatniania się


michau

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :hi:,

mam problem z wyciekającym płynem chłodniczym. :confused4: Średnio ucieka mi 0,5-1 L na 100km ;(

Samochód a dokładniej silnik oglądany z każdej strony nie tylko przeze mnie ale i znajomych a także 2 warsztaty - nic znaleziono. Nigdzie nie widać podcieków, przecieków itp a przy tej ilości co już dolałem a będzie około 5-6L to chyba coś powinno być widać. Dodam, że płyn ucieka tylko podczas jazdy.

Samochód:

- temperaturę 90°C nabiera i utrzymuje bez żadnych wahań w którąś ze stron,

- odpala po nocy bez problemu,

- problemów z przyśpieszaniem nie zaobserwowałem,

Miejsca sprawdzone to:

- przewody - nie widać na nich żadnych śladów po płynie i pęknięć,

- chłodnica - nie widać śladów po wyciekach, stan chłodnicy oceniam na dobry bo śladów korozji nie widać.

- korek przy chłodnicy (ten od dołu) tam też nie zauważono śladów płynu,

- korek od zbiorniczka wyrównawczego na płyn podmieniany z dwóch innych aut - problem nie znikł,

- kolor płynu różowy/czerwony w zależności w jakiej proporcji rozrobiony oleju nie widać,

- kolor oleju ciemny (wymieniony ok 6 tyś. km temu) oleju nie przybywa,

- korek od wlewu oleju niema śladów płynu (podobno jakieś białe drobinki powinny być gdyby płyn się dostawał do oleju?),

- na silniku, pod silnikiem i pod maską nie widać śladów po wyciekającym płynie (ok 5-6 L już uciekło),

- sprawdziłem tez tapicerkę pod kierownicą i od strony pasażera czy nie jest wilgotna/mokra - sucho,

- w warsztacie pytali czy szyby parują - nie parują, (o co chodzi z tym parowaniem?),

- Pompa wody wymieniona ok 30tyś km temu razem z rozrządem - nie dostałem się do niej bo nie mam warunków żeby przód zdjąć. W warsztacie nie pytali nawet o pompę i nic o niej nie wspomnieli.

Duże prawdopodobieństwo, że to może być właśnie pompa tym słabym punktem i przeciekać?

Co jeszcze mogę sprawdzić lub co się może dziać z płynem?

Z góry dziękuję za szybka odpowiedź

Pozdrawiam

michau

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może uszczelka pod głowicą? Zrób tak: skombinuj pusta butelkę np coli 0.5l kawałeczek wężyka takiego do podlewania ogrodu np i: Pod zbiorniczkiem z płynem chł. masz miejsce przez które samochód wypluwa nadmiar płynu jak np wlejesz za dużo, składa on się z krótkiego odcinka walcowatego z otworem, nasuń na niego ten kawałek wężyka a drugi koniec wsadź do butelki którą powieś pod zbiorniczek. buteleczkę , możesz zachaczyc na opaskę na róże od kolektora chyba, takiej z tworzywa czarnej. W ten sposób sprawdź czy Ci płynu samochód sam nie wypluwa. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

n ie po silniku by Ci nie ciekło, zrób tak jak mówiłem w wynik tego doświadczenia naświetli Ci w pewien sposób sprawę.[br]Dopisany: 03 Sierpień 2010, 17:37_________________________________________________Powiem Ci tak : też miałem taką historie, szukanie przecieków itd itp wszystko działało i parametry pracy były osiągalne tak jak u Ciebie ale okazało się ze miałem mały przestrzał na uszczelce....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ,

podłącze się pod temat , mi też ucieka płyn nie w takiej ilości jak koledze ale dolewać muszę

dziś zrobię tak jak kolega pisał z tą butelką .

A jeśli okaże się że zbiorniczek wyżu ca płyn to co ?

Dodam że jeżdżę tak ze 2 lata :gwizdanie:[br]Dopisany: 09 Sierpień 2010, 08:19_________________________________________________Dodam że doleje z litr za miesiąc a zdarzy się że i mniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poszukajcie warsztatu gdzie mogą zrobic test na zawartosc CO2 w układzie chłodzenia. jesli znajdziecie i zrobicie taki test i kolor płynu z niebieskiego zmieni na zólty w 100% spaliny dostaja sie do układu chłodzacego.- test jest w 100% pewny... wiem bo cos takiego uzywam w pracy.

tak na marginesie oprucz uszczelki to moze byc cos bardziej ekstremalnego: peknieta glowica lub blok silnika(cylinder)

jesli jest duza nieszczelnosc to bedzie waliło cisnienie w układ. zpuchniete i twarde przewody,wyzucanie płynu ze zbiorniczka...

przy małych nieszczelnościach jest ciężko znaleźć- jeśli nie widać wycieków- głowica do zdjecia,sprawdzenie jej szczelności...

mozna zrobic tez test cisnieniowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...