Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Problem z klapą przepustową w przewodach ssania oraz błąd kluczyka.


b0cian

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Borykam sie juz od dluzszego czasu z bledem ( tak jak w temacie z klapa 01282 031) .Wiec wklejam zdjecia na ktorym zaznaczylem zawor ktory nie dziala, po wyjeciu nie ma zadnej roznicy. (napiecia rowniez). Tylko nie wiem czy ide w dobrym kierunku. Drugi blad to blad kluczyka nie wiadomo skad sie wzial tym bardziej ze samochod jezdzi i pali (01176 007 Sygnal zbyt maly ). I ostatnim bolem sa wibracje ktore wpadaja od 1000-2000 obrotow dalej natomiast znikaja. Jesli mozecie prosze o porade. Dziekuje i pozdrawiam. ( Poduszki zostaly wymienione ale wibracja nadal jest)

3p8c0.jpg

[br]Dopisany: 13 Sierpień 2010, 20:40_________________________________________________podpowie ktos cos na ten temat :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do wibracji -

może koło 2umasowe mieć w tym zakresie obrotów drgania

może sprzęgło się prześlizgiwać - tarcza sprzęgła(prześlizguje skokowo)

może nastawnik pompy wtryskowej zawalony syfem.- no w mk3 golfie TDI robiło się motyw tego typu -rozłączało się wtykę od czujnika prędkości przy skrzyni i wykonywało się jazdę próbną - jeśli to występowało nadal to winne sprzęgło , jeśli drgania znikały to nastawnik pompy wtryskowej- 100% trafione sprawdzenie.- może tez tak zrób - dojście do czujnika prędkości jest od góry dobre - znajduje sie nad lewa półosią napędowa od str kierowcy. są 2ie kostki:

1 z 2ma przewodami ,

2ga z 3ma - to będzie ta.- odłącz ja i się przejedź- może zadziała.-nie będzie wtedy działa prędkościomierz i chyba tempomat.

co do elektronicznych twoich problemów - nic nie poradzę bo nie jestem elektronikiem- jedyne co to trzeba by było przedzwonić instalacje tego czujnika czy nie ma gdzieś przerwy po drodze do ECU.-musiał byś na schemacie zobaczyć które to piny we wtyczce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki piekne za podpowiedz, sprawdze twoj pomysl[br]Dopisany: 14 Sierpień 2010, 11:59_________________________________________________Odpiolem ta kostke od predkosciomierza i dalej wibracja jest. Na wolnych obrotach to kierownica trzesie sie niezle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o pierwszy problem to nie jest to żadna klapa przepustowa bo w AFN-ie takowej nie ma a to co zaznaczyłeś na fotce to czujnik G71 (ciśnienia doładowania) wraz z czujnikiem G72 (temperatury powietrza doładowanego) znajdujące się w jednej wspólnej obudowie. Przy braku sygnałów z tych czujników auto będzie palić i jeździć ale co to za jazda w trybie awaryjnym. Podaj odczytany kod błędu i wklej zatem log statyczny grupy 010 oraz 007 to zobaczymy jakie wartości "widzi" sterownik silnika z tych czujników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tak testowalem samochod na kompie jakims multi diag i jedyne co mi dali to kartke jedna z 3 punktami:

1) zawor klapy przepustowej w przewodach ssania N239 - 01282 031 (przerwa zwarcie do masy)

2) kluczyk 01176 007 Sygnal zbyt maly Błąd stały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N239 to zawór sterujący zaworem EGR -Zawór Recyrkulacji Spalin znajdującym się przy kolektorze ssącym . EGR jest połaczony z tym zaworkiem wężykiem podciśnieniowym... odepnij z zaworka to podcisnienie, zaslep wężyk i sie przejedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N239 to zawór sterujący zaworem EGR -Zawór Recyrkulacji Spalin znajdującym się przy kolektorze ssącym . EGR jest połaczony z tym zaworkiem wężykiem podciśnieniowym... odepnij z zaworka to podcisnienie, zaslep wężyk i sie przejedź.

N239 steruje klapą gaszącą, której w AFN-ie nie ma a EGR-em steruje N18. Podepnij pod auto i zrób ww. logi statyczne interfejsem VAG-COM a nie tym multi diagiem na którym pierdoły wychodzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N239 to zawór sterujący zaworem EGR -Zawór Recyrkulacji Spalin znajdującym się przy kolektorze ssącym . EGR jest połaczony z tym zaworkiem wężykiem podciśnieniowym... odepnij z zaworka to podcisnienie, zaslep wężyk i sie przejedź.

Tak jak kolega Sztomel pisze praca EGR steruje N18. Jest identyczny z N75 wiec w celu sprawdzenia poprawnosci dzialania mozna smialo zamienic je miejscami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to moze niech kolega najpierw napisze przy jakim silniku on to dłubie. bo w opisie ma AFN'a i mnie tez to zmyliło.

N239 steruje klapą gaszącą, której w AFN-ie nie ma a EGR-em steruje N18.

no własnie... to skad ten płąd N239 skoro on steruje klapa gaszaca w PD a nie ma go przeciez na VP. w opisie widzimy ze kolo ma AFN silnik - to skad u niego by sie wział ten bląd...??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to skad ten płąd N239 skoro on steruje klapa gaszaca w PD a nie ma go przeciez na VP

na to pytanie to już powinien udzielić odpowiedzi autor tematu i Ci co mu auto diagnozowali :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie ja juz nic nie wiem, ten silnik to chyba jakis k...rka skladak

prędzej składakiem jest interfejs do diagnostyki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeje temat.

Problemy z klapą gaszącą w AFN pojawiały się i pojawiają dość często a jest to spowodowane niewłaściwymi tunigami aut, które zakupiliśmy. Zastały tam wgrane sowty wraz z klapą gaszącą przez psełdo tunerów. "Zwiększę Ci moc w aucie, mam soft i Ci wgram"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...