Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zegar radiowy w A4 B6


MASA

Rekomendowane odpowiedzi

Wtyczka raczej na pewno no gnije. Zam moduł ogarnij.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich ;) 

Otóż od momentu kupna auta, do 25 marca tego roku, palemka była u mnie w aucie nonstop (a3 8p 2009 rok) i nigdy nie zniknęła. Gdy przyszedł dzień zmiany czasu na letni, w aucie miałem ciągle starą godzinę. Ręcznie zmieniłem godzinę o jedną do przodu. I gdy zgasiłem auto, następnego dnia zobaczyłem że palemka zniknęła. Minęły już ponad 2 tygodnie - parkuje pod blokiem w Łodzi, jeżdżę około 300km tygodniowo przez większość województwa, więc jeśli miałoby złapać zasięg to na pewno by złapało.

Studiowałem temat i zamierzam odłączyć akumulator, albo wyjąć na moment bezpiecznik, bo nie chce mi się wierzyć że taki zbieg okoliczności że zmieniłem godzinę ręcznie i padł moduł. 

Może ktoś miał podobnie że po zmianie godziny palemka padła ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałeś starą godzinę bo moduł padł. Wyjmij bezpiecznik, jak nie ruszy to moduł do wymiany na nowy typ. Właśnie wczoraj wymieniałem u siebie bo nie miałem palmy. Po wymianie 10 minut bez odpinania zasilania i godzina sie ustawiła. Palma jest.

Edytowane przez GRADIENT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1 minutę temu, GRADIENT napisał:

Wyjmij bezpiecznik, jak nie ruszy to moduł do wymiany na nowy typ. Właśnie wczoraj wymieniałem u siebie bo nie miałem palmy. Po wymianie 10 minut bez odpinania zasilania i godzina sie ustawiła. Palma jest.

Podpowiesz, który jest to bezpiecznik u nas w a3 ? Kurde trochę nie chce mi się wierzyć, że by padł tak nagle akurat po moim przestawieniu godziny :/ Mogłem jakoś "odłączyć", wyłączyć opcje podczas przestawiania zegara? Bo najpierw kręciłem przyciskiem przy zegarze dopiero przypomniałem sobie że przecież w Fisie się to ustawia :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wydrukowaną rozpiskę bezpieczników ale teraz nie znajdę. Możesz wypiąć klemę nic sie nie stanie. Najwyżej potem zaprogramujesz domykanie szyb z pilota. 

Jesli nie zmienil automatycznie godziny to padł o ile nie trzymasz auta w metalowym garazu.

Idz teraz sciagnij kleme na 10 minut zapnij i idz spac. Rano jak wstaniesz a nie bedzie godziny to modul. Auto na dworze.

Edytowane przez GRADIENT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Licznik ZAWSZE gasi "palemkę" po 3dniach od braku synchronizacji.
Tutaj nie ma znaczenia czy jest zmiana daty czy ustawienia ręcznie.
Zmień miejsce parkowania, sprawdź moduł według według wcześniejszych wskazówek.
Potem opisz co się dzieje.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie gasi. Jeszcze nie widziałem. To zalezy jak wpiszesz ustawienia u mnie jest najkrótszy czas synchro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto stoi u mnie "pod chmurką" non-stop, nigdy nie widziałem nawet na 5 minut żeby palemka zgasła. Niestety odłączyłem akumulator na kilka godzin, nic się nie zmieniło. Doczytałem też że komuś potrafiło zmienić wartość odświeżania, więc Podłączyłem VCDS wszedłem w 17 Instruments > 19 > i mam ustawione na 10. 

Nie wiem czy jest jeszcze sens coś sprawdzać, raczej moduł do wywalenia. Pytanie tylko czy kupować 4B0919145B czy szukać od razu 8P0919145A ?

Edytowane przez CortexA3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, podepnę się pod temat.

Pacjent to b6 2002 sedan.

3 lata po kupnie auta przestała działać "palemka" i tak męczę się z tym od roku. Kodowanie licznika 31001 napięcie na wtyczce między masą a żółtym 5V i między masą a czerwono-zielonym też 5V(nie wiem czy tak powinno być). Co jeszcze można sprawdzić przed kupnem nowej anteny...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegę piti82 oraz całą resztę zainteresowanych bardzo serdecznie. Według mnie do sprawdzenia wiązka, coś jest nie tak, jeden przewód to masa (-), drugi zasilanie +5v a na trzecim powinien być sygnał, który wg mnie nie powinien wynosić aż 5v względem masy. Niestety jestem na wyjeździe i nie mam jak  sprawdzić na którym przewodzie jakie powinny być napięcia(szkoda bo moduł mam przy kierownicy prawie na wierzchu - zdjęcia gdzieś w temacie wcześniej). Chyba, że padnięty moduł i daje zwarcie z +5 na inny przewód. Poczytaj wcześniejsze wypowiedzi, na pewno znajdziesz gdzieś opis jakie napięci są na przewodach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, maciejhildek1982 napisał:

Witam kolegę piti82 oraz całą resztę zainteresowanych bardzo serdecznie. Według mnie do sprawdzenia wiązka, coś jest nie tak, jeden przewód to masa (-), drugi zasilanie +5v a na trzecim powinien być sygnał, który wg mnie nie powinien wynosić aż 5v względem masy. Niestety jestem na wyjeździe i nie mam jak  sprawdzić na którym przewodzie jakie powinny być napięcia(szkoda bo moduł mam przy kierownicy prawie na wierzchu - zdjęcia gdzieś w temacie wcześniej). Chyba, że padnięty moduł i daje zwarcie z +5 na inny przewód. Poczytaj wcześniejsze wypowiedzi, na pewno znajdziesz gdzieś opis jakie napięci są na przewodach.

Moduł w sensie antena?

Napięcie mierzyłem na wypiętej wtyczce jakby co:) na pierwszej stronie tematu doczytałem że napięcie na przewodzie sygnałowym powinno się zmieniać a u mnie jest stałe...:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego teraz pytanie, napięcie mierzyłeś na wtyczce przy zderzaku? Jeśli tak to spróbuj jeszcze wypiąć wtyczkę z licznika i tam zmierzyć napięcia, tylko ostrożnie(bardzo) by niczego nie zewrzeć, bo narobisz nie złego bigosu. Być morze przewód idący długą drogą został gdzieś nacięty lub zakleszczony i gdzieś robi zwarcie? Jeśli jednak na samym liczniku będziesz miał dwa napięcia 5v to nietety coś w zegarach zdupcone.

Tak kolego mówiąc moduł chodziło mi oczywiście o antenę.

Edytowane przez maciejhildek1982
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.05.2018 o 15:03, maciejhildek1982 napisał:

Kolego teraz pytanie, napięcie mierzyłeś na wtyczce przy zderzaku? Jeśli tak to spróbuj jeszcze wypiąć wtyczkę z licznika i tam zmierzyć napięcia, tylko ostrożnie(bardzo) by niczego nie zewrzeć, bo narobisz nie złego bigosu. Być morze przewód idący długą drogą został gdzieś nacięty lub zakleszczony i gdzieś robi zwarcie? Jeśli jednak na samym liczniku będziesz miał dwa napięcia 5v to nietety coś w zegarach zdupcone.

Tak kolego mówiąc moduł chodziło mi oczywiście o antenę.

Dzięki za wskazówki, myślę że jutro to ogarnę☺

No i niestety napięcie na liczniku również 5V na zasilaniu i sygnałowym...? co można z tym jeszcze zrobić?

Edytowane przez piti82
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa, wygląda na jakieś zwarcie w liczniku, bo innego wytłumaczenia nie ma, rozumiem, że mierzyłeś przy odłączonej wtyczce z szafy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mierzyłem na pinach w liczniku do których przychodzi czarna wtyczka idąca do anteny pod zderzakiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtyczka była odpięta od licznika? Chodzi o to czy sam licznik daje 2x5v

Edytowane przez maciejhildek1982
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie nieprawidłowe napięcie z licznika świadczy jedynie o tym, ze to właśnie w nim jest coś nie tak (oczywiście mogę się mylić - taki urok diagnozy na odległość). Jeśli istnieje taka możliwość i dalsza chęć walki z tematem to spróbowałbym podmienić licznik aby mieć całkowitą pewność, albo od kogoś albo nawet jakiegoś angola, oczywiście zakodować zegar radiowy. Ale to niestety są już koszty. Poza tym oczywiście podmieniony licznik nie będzie współpracował z furką (immo itp.), ale zagar powinien złapać.

I tu pytanie czy gra jest warta świeczki? Jeśli usilnie chcesz mieć "palemkę" i potwierdzi się, że to wina licznika to koszt sprawnej używki ok 200 + przepisanie wsadu z twojego do nowego. A to już są niemałe pieniążki. Ja u siebie wymieniałem szafę, ale z innego powodu (jak poszukasz w moich tematach będziesz wiedział dlaczego) wyszło mnie razem ok 4 stówek.

Pozdrawiam i życzę powodzenia, mam nadzieję, że choć troszkę pomogłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...