Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zegar radiowy w A4 B6


MASA

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Makami napisał:

Witam, posiadam a4 cabrio 1.8t. Po wymianie akumulatora zniknęła mi "palma" odpowiadająca za ustawianie zegara i można to zrobić manualnie. Co muszę ustawić żeby zegar zmieniał się jednak automatycznie?

Pojeździsz trochę dłużej po otwartym terenie to powinna złapać sygnał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Makami napisał:

Witam, posiadam a4 cabrio 1.8t. Po wymianie akumulatora zniknęła mi "palma" odpowiadająca za ustawianie zegara i można to zrobić manualnie. Co muszę ustawić żeby zegar zmieniał się jednak automatycznie?

Zresetuj zegary wyciągając bezpiecznik. Potem zamknij samochód, do 20 minut powinna się pojawić palma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak kolega wyżej napisał, pojeździłam jeden dzień i wszystko wróciło do normy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla zainteresowanych, cena modułu na dzień 17-01-2019 r. w Audi Połczyńska w Warszawie to 330,65 PLN ??

  • wow 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszta całkiem niezłe, na alledrogo stary moduł idzie kupić już od 25zł, nowy typ zależy jak się trafi ale od 45-100zł.

Osobiście kupiłem stary typ (niestety nie pamiętam teraz nr, ale w temacie były podane) za jedyne 40 pln wraz z wysyłką, schowałem przy tunelu środkowym i śmiga aż miło już ok roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.06.2018 o 16:55, Bromchit napisał:

Dobrze że nie poszło w kierunku awarii zegarów, bo już nie wiele brakowało do takiej diagnozy. ?

co masz na myśli mówiąc o awarii zegarów? to może mieć jakiś wpływ braku palmy? jakaś awaria w liczniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, jarek.ming napisał:

co masz na myśli mówiąc o awarii zegarów? to może mieć jakiś wpływ braku palmy? jakaś awaria w liczniku?

Napisałem tak, bo kolega wcześniej zaczął zastanawiać się czy nie ma uszkodzonych zegarów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ,zmieniałem licznik i w tym nowym mam dodatkową kostkę na 4 piny,nie wiem czy to serwisowa czy też od sygnału zegara radiowego

trzy te duże podpięte a do tej jednej małej nie mam istalacji,

palemka sygnału na starym liczniku była,a na tym brak,

to a4 b5 lift 2000,zmieniłem 8D0920931TX na 8D0920932FX

jak przywrócić palemkę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sukces,palma się pojawiła po ponad 24 godzinach po podłączeniu odbiornika fal,

ale byłem zrezygnowany i chciałem podłączyć inny,a potem zapomniałem o temacie i dopiero gdy zobaczyłem ikonkę to wtedy happy,

po przeczytaniu ponad 30 stron tego tematu i że nikt nie pisał o B5 jedynie B6,B7

a więc dla posiadaczy niezłomnego modelu B5 ta kostka 4-pin z tyłu to od sygnału do zegara cyfrowego,

ja mieszkam koło zachodniej granicy to wmontowałem tą antenę w komorze licznika,po prostu opuściłem na dół ile kabla starczyło,

chociaż nie sądzę że to ma jakieś znaczenie,

na którejś stronie tego tego tematu ,tak gdzieś w połowie jest foto takiego licznika z B5 ,ale nikt nie odpowiedział tam na zadane pytanie,

w zależności od modelu audi te trzy kabelki od odbiornika mogą różnić się nieco kolorami,generalnie jedynka to żółty,

napięć nie sprawdzałem bo jak zagadało to nie drążyłem,

niektórzy piszą że sygnał idzie jedynką,a niektórzy że trójką,tego nie wiem

dwójka to masa,brązowy lub czarny

Edytowane przez Norbert_lux
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.10.2019 o 09:04, jaras99 napisał:

Rozbierał ktoś już może ten moduł? Da się to "bezinwazyjnie" zrobić?

Ja zbierałem antenę, ale ciężko, wszystko zalane w gumie. Suma sumarum kupiłem używkę z B8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, piti82 napisał:

Ja zbierałem antenę, ale ciężko, wszystko zalane w gumie. Suma sumarum kupiłem używkę z B8

Zgadza się. Praktycznie jest to nie do rozebrania. Zamówiłem nowszego typu 8K0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłem 8K0 z audi Q5 i dalej palmy brak.

Jak patrzę na licznik od tyłu to jak lecą piny w 4-piniwym wtyku? Od lewej jest pin nr 1 czy nr 4?

Pytam bo dorobiłem sobie sam wtyczkę i przyjąłem że pin nr 1 to ten od lewej.

Przy module w 3 pinowej wtyczce mierze napięcie pomiędzy pin 1 i 2 jest 5.22V, pomiędzy pin 2 i 3 jest 5.11V.

Ktoś pisał wcześniej w temacie że pomiędzy którąś z par pinów występuje cykliczny spadek i wzrost napięcia (wysyłanie sygnalu). U mnie napięcie jest stale i niezmienne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, na pewno musisz mieć podpięte 5V, masę i sygnał. czyli musisz sprawdzić dokładnie schemat podłączenia modułu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie zacytować Kolegę MASA z pierwszej strony wątku:

 Nie powinno być problemu z identyfikacją - wiązka składa się z 3 przewodów:
- żółty (zasilanie 5V)
- brązowo/biały (masa)
- czerwono/zielony (sygnał)

 

pin 1 licznik do pin 1 moduł
pin 2 licznik do pin 3 moduł
pin 4 licznik do pin 2 moduł
pin 3 licznik pozostaje pusty

Edytowane przez maciejhildek1982
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, maciejhildek1982 napisał:

Pozwolę sobie zacytować Kolegę MASA z pierwszej strony wątku:

 Nie powinno być problemu z identyfikacją - wiązka składa się z 3 przewodów:
- żółty (zasilanie 5V)
- brązowo/biały (masa)
- czerwono/zielony (sygnał)

 

pin 1 licznik do pin 1 moduł
pin 2 licznik do pin 3 moduł
pin 4 licznik do pin 2 moduł
pin 3 licznik pozostaje pusty

Tak, wszystko jasne. Tak mam podłączone. Pytam tylko, który pin w gnieździe licznika to pin nr 1. Chce się upewnić czy dobrze zapionowalem wtyczkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, maciejhildek1982 napisał:

Piny liczysz oczywiście od lewej strony.

No to wiem co jest. Najpierw kupiłem starego typo 4B0 nie działał, teraz 8K0 nie działa. Zegary zakodowalem, napięcie na pinach jest. Palma ani razu mi się nie pojawiła. Moduł mam w okolicach MCE zamontowany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli podłączone masz prawidłowo i licznik zakodowany to jedynym problemem jest umiejscowienie modułu. Wyciągnij go na przewodzie i połóż go nawet na deskę na noc i zobaczysz bo przy mce za dużo kabli i na pewno nie złapie sygnału. Wywal go na deskę i sprawdź, jak zadziała zamontuj go u góry za licznikiem.

Edytowane przez maciejhildek1982
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele osób miało problem z umiejscowieniem anteny. U mnie też nie chciał łapać gdy był umiejscowiony pod kierownicą i też dla próby wywaliłem moduł na siedzenie pasażera i palma wskoczyła. Czasem jest tak że jak auto stoi w garażu kilka dni to zgubi palmę. Wyjadę, pokręcę się trochę i jak nie chce wskoczyć to zostawiam przed garażem i łapie.

Niestety zegarki i stacje pogodowe łapią czas w mig a nasze audi nie. Wielu Kolegów miało problem ze złapaniem sygnału. U mnie zwykle po rozłączeniu aku zwykle łapie do pół godz. choć nie ma reguły.

Jeśli napisałem coś źle proszę mnie poprawić.

Pozdrawiam i życzę miłego wieczoru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...