Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Naprawa czujnika od samopoziomowania świateł


kkam

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Langista napisał:

Nie będzie.

niby dlaczego?
czujniki są takie same różnią się tylko długością i mocowaniem ramion.
wtyczki mają tak samo rozpisane PINy.
to najlepszy sposób na sprawdzenie czy  winny jest czujnik czy okablowanie.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektronika nie jest jak mechanika. Płytki mogą wyglądać podobnie, ale układy mogą być zupełnie inne.

Czujnik z tyłu będzie podawał inne wartości jak ten z przodu (różnice w poziomie z przodu trzeba bardziej skorygować jak te z tyłu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj chodzi o akres w jakim ma pracować ramię, 
O tym decyduje tylko ramię, bo czujnik to zwykły rezystor nastawny,
i zamiana nic nie przeszkadza bo sam tak jeżdżę.. 
Miałem uwalony tylny, kupiłem przedni i założyłem na tył, zmieniając tylko ramie.
a to był 4 lata temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Langista napisał:

Elektronika nie jest jak mechanika. Płytki mogą wyglądać podobnie, ale układy mogą być zupełnie inne.

Czujnik z tyłu będzie podawał inne wartości jak ten z przodu (różnice w poziomie z przodu trzeba bardziej skorygować jak te z tyłu).

Ale sprawdzałeś, że tak się wypowiadasz? Czy teoretyzujesz?

Tak jak kolega wyżej, kupiłem tylni, założyłem na przedni tylko ramię zamieniłem i działa. Tak więc samą płytkę tym bardziej można przełożyć.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W obu  czujnikach płytka jest taka sama. Różnica miedzy przodem, a tyłem to tylko ramie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrałem się dziś do swojego czujnika bo szwankował czasami (open or short to ground),szczególnie jak po pagórkowatym terenie jeżdżę.

W środku czujnik czysty,wszystko jak z fabryki ale wyczyściłem środkiem do styków,przelotki wszystkie ok,wtyczka szczelna ale zaciski się rozsypały przy rozłączaniu jej-nowa juz w drodze. Ramię stało niemal szywno,rozruszałem  je i silikonem w sprayu poczestowałem. Mam pytanie czy blaszka mocująca do wahacza tez powinna się obracać na swoim mocowaniu? U mnie siedzi sztywno jak przyspawana.

20191128_092320.jpg

20191128_092812.jpg

20191128_092816.jpg

20191128_092308.jpg

Myślę że w moim przypadku jak i innych w których wtyczka oraz elektronika są nieruszone problem pojawia się z powodu zmiany rezystancji na pinach(tak jak w innych obwodach gdzie mierzona jest rezystancja i odczyt musi być dokładny-np. Wtyczki airbag pod fotelami). Wystarczy wtedy piny oskrobać delikatnie,potraktować środkiem do czyszczenia styków,lekko odgiąć by poprawić styk i problem znika.

Edytowane przez pila24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się jeszcze zapytam bo dobrałem się u siebie do tej płytki i stąd moje pytanie czy da się z nią coś jeszcze zrobić ponieważ jest przypalona z góry dzięki za info bo jestem laikiem w tym temacie a cały czujnik jest drogawy. 

 

IMG_20191231_143136.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jesteś laikiem to nic z tym nie zrobisz. Płytka ma przepaloną ścieżkę i jedynie wchodzi w grę ten przepalony kawałek dolutować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wiedz, że takie 'drutowanie' się mści i później może jeszcze więcej syfu narobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o to zdjęcia o ten czerwony element zaznaczony to które styki z którymi powinny mieć przejście?

4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przelotki sprawdzasz czy mają przejście z jednej na drugą stronę płytki. Te dziurki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.01.2020 o 11:02, Mrowa503 napisał:

Jeśli chodzi o to zdjęcia o ten czerwony element zaznaczony to które styki z którymi powinny mieć przejście?

4.jpg

Witam.

Panowie, ktos podpowie w czerwonym polu w lewym rogu u gory ? Te 2 el. pasywne to ?. Sam juz zglupialem rozebralem w czujniki i na jednym mam 10 - 9 M Ohma tylko w 1 strone, wiec obstawiam ze jest to jakis kondensator ?. 

 

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.02.2020 o 21:06, Isius napisał:

Witam.

Panowie, ktos podpowie w czerwonym polu w lewym rogu u gory ? Te 2 el. pasywne to ?. Sam juz zglupialem rozebralem w czujniki i na jednym mam 10 - 9 M Ohma tylko w 1 strone, wiec obstawiam ze jest to jakis kondensator ?. 

 

Dzieki

To są kondensatory. U mnie jak były skorodowane to wstawiłem 1uF. Niestety nie wiem jakie były ori wstawione. U mnie po wymianie na 1u ruszyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, kkam napisał:

To są kondensatory. U mnie jak były skorodowane to wstawiłem 1uF. Niestety nie wiem jakie były ori wstawione. U mnie po wymianie na 1u ruszyło.

Dziekuje za odpowiedz. Dokopalem sie do watku, gdzie podobny czujnik jest z C5. Zamowilem na chwile obecna 670 pF, zobacze co sie stanie, jak nie to zamowie cos w podobie 1uF. Dzieki kolego

6555701700_1459340390.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Borykam się z błędem 776 g78, przerzuciłem sprawny czujnik tył na przód i zakupiłem używany sprawny tył- zamontowałem go też na tył.
I teraz po skasowaniu błędów, przejadę może 3-4km i wyskakuje mi na nowo błąd sam przód.
Jakie są prawidłowe wskazania w sterowniku kanał 2 grupa 2 chodzi mi o wartości volt między jakimi powinno być ok,
Moje oscylują między 2-2.5V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, MaTeo85 napisał:

Zobacz czy nie masz gdzieś uszkodzonej wiązki, albo wtyczki czy nie są zaśniedziałe piny

Wiązki przedzwoniłem, od sterownika do wtyczek od czujników, zero zwarć, przejścia są każdego kabla.
Wtyczki czyste, zero śniedzi bądź czegokolwiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może przejście jest ale na dziurach podczas jazdy przestaje stykać bo któryś przewód jest pęknięty i daje objawy w ruchu. W innym wypadku masz czujnik lub sterownik bo więcej tam nic nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, słoniu napisał:

Wiązki przedzwoniłem, od sterownika do wtyczek od czujników, zero zwarć, przejścia są każdego kabla.
Wtyczki czyste, zero śniedzi bądź czegokolwiek.

Dognij piny które są na płytce czujnika,z czasem styk słabnie i trzeba je ruszyć.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...