Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Obserwacja sztangi turbiny (na VAG + silniku) w silnikach 1,9 TDI - vid


baskecior

Rekomendowane odpowiedzi

też walczę z tym problemem, powiedz mi czy twoje :a4fan: nie jest przypadkiem z pierwszego kwartału 96 ?

może mamy jeszcze jakiś stary sterownik który nie obsługuje tego bajeru

Jeśli mogę wtrącić to też mam AFNa co prawda golf, ale zawsze to AFN :> i podobnie jak u Was też nie da rady włączyć Basic Settings kanału 011, a pozostałe, czyli 000, 003, 004 można.

Chyba musimy się z tym pogodzić.

Rocznik też 1996.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Profesjonalny film instruktarzowy :oklaski: Ciekawy jestem jak to jest np w silniku 1.8 T czy jest mozliwosc przyspieszenia momentu zalaczania turbo-sprezarki? im wczesniej turbina zaczynapracowac tym lepiej.

Turbina zaczyna pracować z chwilą uruchomienia silnika.

Co do niemożności uruchomienia 011 w BS - niestety sterowniki wczesnych AFN`ów nie miały tej opcji :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam Golfa IV AXR 1.9 TDI 101PS, rocznik 2003. Na biegu jałowym, niezależnie chyba od temperatury silnika, po około 2-3 minutach słychać lekkie tyknięcie w silniku, również jakby inne obroty, i następuje gwizd. Jak dodam lekko gazu to gwizd momentalnie cichnie. Po paru minutach zaś następuje to samo.

Pytanie moje jest następujące, bo jestem raczej pewien że chodzi o zjawisko przedstawione w temacie tego wątku: Czy jest to na pewno w 100% normalne? Na forum vwgolf.pl dostałem linka do tego tematu, a pare innych osób zaczęło mówić, ze to z powodu nieszczelności (moim zdaniem bzdura).

I jeszcze jedno pytanie:

Dlaczego tak się dzieje, że na biegu jałowym silnik odcina(czy daje - nie wiem - pogubiłem się) doładowanie??

Będę bardzo wdzięczny za odpowiedzi na dwa powyższe pytania! :)

Pozdrówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam Golfa IV AXR 1.9 TDI 101PS, rocznik 2003. Na biegu jałowym, niezależnie chyba od temperatury silnika, po około 2-3 minutach słychać lekkie tyknięcie w silniku, również jakby inne obroty, i następuje gwizd. Jak dodam lekko gazu to gwizd momentalnie cichnie. Po paru minutach zaś następuje to samo.

Pytanie moje jest następujące, bo jestem raczej pewien że chodzi o zjawisko przedstawione w temacie tego wątku: Czy jest to na pewno w 100% normalne? Na forum vwgolf.pl dostałem linka do tego tematu, a pare innych osób zaczęło mówić, ze to z powodu nieszczelności (moim zdaniem bzdura).

I jeszcze jedno pytanie:

Dlaczego tak się dzieje, że na biegu jałowym silnik odcina(czy daje - nie wiem - pogubiłem się) doładowanie??

Będę bardzo wdzięczny za odpowiedzi na dwa powyższe pytania! :)

Pozdrówka.

rzecz normalna pracy zaworu EGR na b. jałowym - poobserwuj grupe 3 w blokach pomiarowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź! :)

Mam jeszcze jedno pytanie, z czystej ciekawości. Dlaczego tak się dzieje, że EGR odcina lub daje doładowanie podczas pracy na biegu jałowym, kiedy to przecież nic się nie dzieje?

Z góry dziękuję za wyjaśnienie! :)

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź! :)

Mam jeszcze jedno pytanie, z czystej ciekawości. Dlaczego tak się dzieje, że EGR odcina lub daje doładowanie podczas pracy na biegu jałowym, kiedy to przecież nic się nie dzieje?

Z góry dziękuję za wyjaśnienie! :)

Pozdrawiam!

:shocked:

od kiedy EGR odcina lub dodaje doladowanie .... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, chodziło mi oczywiście o ECU.

Czy ktoś może mi wytłumaczyć czemu tak się dzieje?

Ja mam inny objaw: przy przygazowaniu ciepłego silnika sztanga idzie w dół, ale nie tyle co na filmie, tylko gdzieś o połowę mniej, jak obroty opadają to z powrotem w górę - czy to znaczy że mam zapieczone kierownice - czasem jest notlauf, po zgaszeniu przechodzi, a jak go przegonię na autostradzie i jeżdżę dynamicznie, to go nie łapie... Nie czuję żeby ginęła moc czy coś w tym rodzaju. ??????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, chodziło mi oczywiście o ECU.

Czy ktoś może mi wytłumaczyć czemu tak się dzieje?

Ja mam inny objaw: przy przygazowaniu ciepłego silnika sztanga idzie w dół, ale nie tyle co na filmie, tylko gdzieś o połowę mniej, jak obroty opadają to z powrotem w górę - czy to znaczy że mam zapieczone kierownice - czasem jest notlauf, po zgaszeniu przechodzi, a jak go przegonię na autostradzie i jeżdżę dynamicznie, to go nie łapie... Nie czuję żeby ginęła moc czy coś w tym rodzaju. ??????

Nie interesuje Cię ruch po przegazowaniu, ale w 011 BS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...