Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6/B7] Obniżenie zawieszenia sprężynami -> jak dobierać (zakres mas osi)


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Sprężyny są OKi pod 1,8t 

Przód może trochę za wysoko, ale raczej siedzi tył, zmierzcie wysokość do nadkola, powinno być 66 cm z przodu i z tyłu. 

 

Zawiecha to 1BV teraz sprawdzilem z wlepy dawcy. Przód ma 67cm tył 64cm. Tak ma być?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma byc/powinno byc tak jak napisałem wcześniej 66cm na obu osiach.

Poczytaj w dziale zawieszeń o talerzykach sprężyn z B5 (z amorków 1BE) do ori amorów z B6, które obniżają chyba coś około 1,5cm i o podkładkach pod tylne spręzyny do zawieszenia 1BR, które z kolei podnoszą tył też o jakieś 15-20mm. Wychodzi mi, że powinno byc nawet równo po takiej akcji, a koszt znikomy (nie licząc robocizny). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma byc/powinno byc tak jak napisałem wcześniej 66cm na obu osiach.
Poczytaj w dziale zawieszeń o talerzykach sprężyn z B5 (z amorków 1BE) do ori amorów z B6, które obniżają chyba coś około 1,5cm i o podkładkach pod tylne spręzyny do zawieszenia 1BR, które z kolei podnoszą tył też o jakieś 15-20mm. Wychodzi mi, że powinno byc nawet równo po takiej akcji, a koszt znikomy (nie licząc robocizny). 

No tak ale 66cm to i tak koza. Chyba trzeba jakiegoś eibacha wrzucić bo widzę że to or zawieszenie S-line to psu o dupe potłuc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na dawcy to jak auto stało? Też tak wysoko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może dawca miał talezyki z B5? Bo skoro amory i sprężyny i silnik ten sam to chyba tylko to zostaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może dawca miał talezyki z B5? Bo skoro amory i sprężyny i silnik ten sam to chyba tylko to zostaje.

Ale całe zawieszenie dawcy wlecialo do tego auta. Macie numery tych talerzyków? Chyba zaloze to i będzie spokój. Ewentualnie jakich amorow szukać na Allegro żeby miały te talerzyki?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może macie oznaczenia ori z ASO podkładek pod tylne sprężyny do zawieszenia 1BE ?

Po montażu LPG tył usiadł na 63 a przód pieje na 65 :facepalm: Poradzono mi wrzucić podkładki/nakładki na tylne sprężyny i tył pójdzie do góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a jak podnieś moja A4 B6 s-line troche wyżej bo siedzi nisko i chacze wszedzie i mi sie nie podoba.

Chcialbym coś takiego jak na foto u kolegi piotrekb_tt z postu 1339

obecnie mam cos takiego :

przód 1BE/BV  OJE    788-823 kg kat wag 5

tył 1BE/BV OYG       496-519 kg  kat wag 7

jakie spreżyny kupić ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również prosiłbym o pomoc. Aktualnie w A4 B6 1.8tq mam zawias 1be przód kategoria 7 0JG oraz tył 9 0YJ. W zime jazda jest bardzo uciazliwa, dlatego chce zmienic sprezyny. Cel to  min. jakies 3 cm w górę. Czy jak wsadze 1be + 2 katwgorie to jest szansa na taki efekt? Alternatywnie jakiego 1ba szukac, w której kategorii wagowej? Nie mam pewnosci czy mam szukac 1ba dla swoich kategori czyli 0JG i 0YJ czy dla przedzialu kg jaki jest w tabeli czyli 861-899 i 545-570.

Z góry bardzo dziekuje! 

Edytowane przez marhew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ...

Posiadam u siebie w avancie zawieche 1be z klasą wagową:

przód 7 / tył 8 ---według wlepki i oznaczenia sprezyn ...

Na tył wrzuciłem już plastikowe podkładki z ASO ale i tak nadal wygląda to jak g...w lesie.

Jakbym wrzucił sprężyny H&R które według producenta obniżają -35/-35  a dokładniej ze strony=>

(Sprężyny sportowe H&R Audi A4 B6 Lim.+Avant Sedan+SW typ 8E 2WD 11/2000>

obniżenie 35/35mm ...(uwagi producenta: do 1.050 kg dopuszczalnego nacisku na oś przednią, wł. z . Facelift 04/05, ))

 

Co o tym myślicie bedzie to jakoś wyglądać i funkcjonować ?   Może ktoś ma takie zawieszenie i podzieli sie foto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ...
Posiadam u siebie w avancie zawieche 1be z klasą wagową:
przód 7 / tył 8 ---według wlepki i oznaczenia sprezyn ...
Na tył wrzuciłem już plastikowe podkładki z ASO ale i tak nadal wygląda to jak g...w lesie.
Jakbym wrzucił sprężyny H&R które według producenta obniżają -35/-35  a dokładniej ze strony=>
(Sprężyny sportowe H&R Audi A4 B6 Lim.+Avant Sedan+SW typ 8E 2WD 11/2000>
obniżenie 35/35mm ...(uwagi producenta: do 1.050 kg dopuszczalnego nacisku na oś przednią, wł. z . Facelift 04/05, ))
 
Co o tym myślicie bedzie to jakoś wyglądać i funkcjonować ?   Może ktoś ma takie zawieszenie i podzieli sie foto?


Skoro masz 1be to jest sens bawic sie w -35mm? To tylko 1.5cm. Lepiej uderz w -45mm.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, muunv napisał:

Skoro masz 1be to jest sens bawic sie w -35mm? To tylko 1.5cm. Lepiej uderz w -45mm.

Właśnie nie chce tak nisko ... Mam 1be ale tak jak mówie klasy wagowe mam niby : przód 7/ tył 8 i na tył mam wsadzone podkładki jeszcze .

Przód stoi nadal wysoko względem tyłu do tego jakby auto było siadnięte z lewej tylnej strony lub dziwnie wysoko stoi prawa przednia ... Nie wiem ...

 

Dlatego myśle może nad -35 bo takie znalazlem w rozsadnych PLN ale też nie wiem czy nie będzie nisko i dlatego pytam o zdjęcie itp.....

 

Chyba że może na tył wrzucić 1be ale z klasy wagowej 10 i wywalic plastikowe podkładki ...

 

xxxxxx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź tył czy sprężyna nie pękła. Skoro krzywo stoi auto.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałem już to... Sprężyny są całe.

Albo coś jest nie tak z tylną lewą spręzyną że niżej siedzi, albo prawy przód za wysoko stoi.

Nie ukrywam że mam dość kombinacji i zgadywanki w tym zawieszeniu 1be, jest to temat rzeka i żeby uzyskać zadowalający efekt to nie wiem jak to zrobić. :(:(:(

Dlatego już kombinuje ze sportowymi sprężynami i zastanawiają mnie te -35 H&R. Może na takim zawieszeniu auto będzie się dobrze prezentować i stać równo z "każdej" strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,
ostatnio ze względu na pęknietą tylną sprężynę (skutek - ściąganie auta podczas jazdy) postanowiłem wymienić obie + amortyzatory. 
Audi A4 b6 1.9tdi 130KM 2002r 1BE
Tyl: niebieski-niebieski-niebieski 8E0 511 115 DG
Weigh Range 6
Amortyzatory:
Tyl: 8E0 513 036 AF
Ze względu na wysoka cenę ORi i opinię od kilku warsztatów co do zamontowania osprzętu kayaba tak tez zrobiłem. 
Sprężyna kayaba RH6573 miała pasować do tego modelu i róznica miała być minimalna. Okazało się że po zamontowaniu tył ma 680mm do nadkola a przód w oryginale 650mm. Wygląda to źle :( 
Podobno ma to się ułożyć z czasem ale w takie cuda nie wierzę...
Pozostają worki z piaskiem do bagażnika albo wymiana spręzyn (chyba że ktoś coś doradzi ....). Po założeniu sprężyn od tego modelu nowych czy też używanych amortyzatory mogłyby zostać kayaba czy tez to zły pomysł?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymierzam się do wymiany sprężyn z racji siedzącego tyłu.

Mam QUATTRO czy sprężyny z tyłu są inne w ośce i inne w QUATTRO? Czy pasują zamiennie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, BartoszBB napisał:

Przymierzam się do wymiany sprężyn z racji siedzącego tyłu.

Mam QUATTRO czy sprężyny z tyłu są inne w ośce i inne w QUATTRO? Czy pasują zamiennie?

są takie same tylko ze quattro ma wyższe kategorie wagowe ze względu na większą masę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jeśli mam amory 1BV i ktoś z przodu wsadził sprężyny z paskiem niebieski /zielony ,chce je zmienić aby zejść 2-3cm ,jakie sprężyny założyć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...