Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6/B7] Obniżenie zawieszenia sprężynami -> jak dobierać (zakres mas osi)


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panowie, Posiadam audi a4 b7 1.9 TDI. Moje zawieszenie to 1BA kategoria wagowa przód i tył - 8 . Chciałbym je obniżyć bo auto wygląda strasznie jak dla mnie ( wysoko). Czy te sprężyny eibach pro kit obniżą ładnie auto? Czy wymieniać wraz ze sprężynami też amortyzatory, jeśli tak to na jakie? Jak po wymianie na tych sprężynach bedzie prowadziło sie auto? Czy bardzo czuć różnice?  Czy uciepri na tym komfort jazdy?

Edytowane przez dominik91
Z przodu i z tyłu wysokość po 69 cm, czy po zmianie sprężyn obniży się równomiernie czy może tak być że przód i tył będzie miał inną wysokość?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

założysz einachy to Ci w momencie amorki polecą bo będą pracować w innym zakresie - dedykowane  są o skróconym skoku. to co piszesz 69cm to strasznie wysoko, ktoś tu kiedy,ś pisał że z fabryki wyjezdzało 1ba na 68cm a nawet po 10-11 latach jazdy powinno się uklepać jeszcze. do tej pory ludziska zawsze pisali, że tył zawsze niżej siadał u mnie też tak było, pierwsze słysze u Ciebie, że 1ba równo stoi, jaki masz rozmiar felga/opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 17 cali opony 215/50. No strasznie wysoko i fatalnie to wygląda dlatego chcę to zmienić, dlatego pytam co i jak bo niestety nie znam się na tym..

Edytowane przez dominik91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowałem sie na spręzyny eibach pro kit do zawieszenia 1BA, jak amorki wysiada to wymienie. A jak panowie z odbojami wymieniac na te z 1BA czy może 1BE ? Czy oprócz odboji trzeba coś jeszcze wymieniać? Może ktoś miał podobny problem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaką wysokość powinien mieć odbój na tył i na przód przy 1BE? szukam w necie ale nie moge znaleźć..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysokości odboju Ci nie podam bo nie pamiętam, ale w katalogu Sachs'a znajdziesz odboje pod 1BE 1BV czyli do zawieszenia sportowego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszę do gościa żeby podał kategorie wagowe, a on do mnie, że pasują do sedana 2.0TDI, wszystkie mają te same kategorie?

Dodatkowo prośba o wypowiedzenie się co to jest...:

https://allegro.pl/jamex-sprezyny-obnizajace-audi-a4-b6-b7-sedan-i7429629418.html

I ostatnie pytanko "obniżenie -45/35mm (przód/tył)" czy nie będzie siedział z wysoko z tyłu?

 

Dodatkowo czy takie coś będzie pasować:

https://www.olx.pl/oferta/komplet-sprezyn-obnizajacych-h-r-29369-audi-a4-b6-b7-CID5-IDwsZ9f.html#4d5fc04c3b

 

Edytowane przez papadziordzio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem u siebie sprężyny z tyłu (używki w dobrym stanie z allegro od cabrio za 20 zeta :D ), przed wymianą przód stał równo na 65cm a,tył z prawej 61 cm a z lewej 58,5cm ! Pęknięta sprężyna. Po wymianie na 4 klasy wyżej tył idealnie z przodem 65cm. 

received_10216357327788497.jpeg

Edytowane przez pila24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuje pomocy. W moim B7 1.8T Quattro PB mam zawieszenie 1BA przód 0JJ tył 0YL. Jako, że straszna koza to chce posadzić niżej. Efekt jaki bym chciał uzyskać to lekki klin z przodem niżej.

Chciałbym kupić używane zawieszenie od S-Line 1BE i wrzucić talerzyki od B5. Wg tego tematu powinienem zakupić amortyzatory 1BE ze sprężynami:

 

przód 0JJ : 8E0 411 105 CJ/EJ

tył 0YL : 8E0 511 115 DN/FN

 

1. Czy mam racje? Uzyskam zmierzony efekt powiedzmy -30/-20?

2. Czy zawieszenie 1BV wymaga jeszcze jakiś dodatkowych ingerencji w zawieszenie czy mogę je założyć również jeśli mam komplet amortyzatory+sprężyny? W tym temacie wyczytałem, że są jakieś dodatkowe elementy usztywniające...

3. Gdybym chciał żeby siadło jeszcze niżej to sprężyny powinny być wyższej klasy wagowej czy niższej klasy wagowej? W poście #3 @Bart-S napisał, że wyższa klasa = lżejsze auto czego nie mogę zrozumieć. Powiedzmy klasa 9 (0JJ) przód przy 1BA 886-918 kg czyli sprężyna przeniesie 918 kg, a klasa 10 (0JK) przód przy 1BA 919-952 kg czyli sprężyna przeniesie 952 kg. Reasumując klasa 10 jest wyższa niż 9 a auto cięższe... Czyli mi wychodzi, że wyższa klasa = cięższe auto więc odwtornie niż @Bart-S. Zatem, żeby siadło niżej trzeba by dać klasę 8 (niższą) żeby sprężyna pod większym ciężarem bardziej się ugięła? Chyba, że to się inaczej czyta?

4. Czy kategorie wagowe B6 i B7 są inne? Bo np. moj przód 0JJ pokazuje, że w B7 mogę założyć 8E0 411 105 BH/DH  0JJ ale w B6 ten sam 8E0 411 105 BH pokazuje 0JK czyli już kategoria wyżej.

Edytowane przez Damianq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawiły się w sieci sprężyny i chętnie bym je przygarnął ale zastanawiam się czy są takiej samej wysokości jak w 1BE? oznaczenie jakie znalazłem do tych sprężyn to 8E0511115DQ  - PR-1BD+0YP

1BE = sportowy układ jezdny (obniżony o 20 mm w stosunku do 1BA)
1BD = sportowy układ jezdny S4

Czy zwieszenie 1BD jest takiej samej wysokości jak w 1BE bo nigdzie nie mogę doszukać się informacji.

Wydaje mi się po zdjęciach i porównaniach że wysokość mają taką samą ale może ktoś coś doradzi.



 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8E0511115DQ niebieski pomarańczowy ,kat.wagowa 14 ,1be-1bv, różnica między 1be,1bv,1bd są amortyzatory,sprężyny są takie same tylko mają różne kategorie wagowe i najlepiej je dobrać wg tej co masz we wlepce

   
 
 
1
Edytowane przez greg2505
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

greg2505 dziękuję za informację. Potwierdziły się moje przypuszczenia że będą pasowały i wyglądem będzie jak 1BE :)  tylko dupka od ciężaru już nie usiądzie tak jak obecnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.10.2018 o 23:38, dawids22 napisał:

Amory 1be + spręzyny h&r, dobra opcja czy zmieniać amortyzator na inny ?

Śmiało możesz łączyć jedno z drugim

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie odnoście montażu tylnych sprężyn.
Kolorowe znaczniki kategorii wagowej są zawsze widoczne u góry (przy nadwoziu) czy na dole (przy wahaczu) jak sprężyna jest zamontowana, nie ma znaczenia czy to A4 b6 Avant czy Cabrio ?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam małe pytanko.

Posiadam zawieszenie S-line 1BV. Wkladając sprężyny sportowe -30 lub -40 osiągnę parę cm w - doł? Jeśli tak to ile miej więcej? Dodam że mam Q jeśli to ma jakieś znaczenie (bo napęd trochę kg waży)

Rozkminiam już na lato jakąś 18 lub 19 ale chce dać autko trochę niżej dla lepszego efektu :whistling:

Z góry dzięki za konkretne odpowiedzi Panowie .

Edytowane przez Dandusiek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Dandusiek napisał:

Mam małe pytanko.

Posiadam zawieszenie S-line 1BV. Wkladając sprężyny sportowe -30 lub -40 osiągnę parę cm w - doł? Jeśli tak to ile miej więcej? Dodam że mam Q jeśli to ma jakieś znaczenie (bo napęd trochę kg waży)

Rozkminiam już na lato jakąś 18 lub 19 ale chce dać autko trochę niżej dla lepszego efektu :whistling:

Z góry dzięki za konkretne odpowiedzi Panowie .

Przy doborze nowych sprężyn musisz uwzględniać to, że auto już masz niżej od "zwykłego". Więc od wartości obniżeń podanych na stronach / sklepach musisz odjąć wartość swojego fabrycznego obniżenia. Jak dobierzesz sprężyny z agresywniejszym zejściem (jakiś Eibach Sportline np) to od Twojego stanu aktualnego auto jeszcze siądzie o niewielką wartość. Quattro nie jest problemem, pod warunkiem że prawidłowo dobierzesz sprężyny do nacisków na osie (naciski z tabliczki znamionowej porównujesz z naciskami podawanymi na stronach ze sprężynami).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Trewor87 napisał:

Przy doborze nowych sprężyn musisz uwzględniać to, że auto już masz niżej od "zwykłego". Więc od wartości obniżeń podanych na stronach / sklepach musisz odjąć wartość swojego fabrycznego obniżenia. Jak dobierzesz sprężyny z agresywniejszym zejściem (jakiś Eibach Sportline np) to od Twojego stanu aktualnego auto jeszcze siądzie o niewielką wartość. Quattro nie jest problemem, pod warunkiem że prawidłowo dobierzesz sprężyny do nacisków na osie (naciski z tabliczki znamionowej porównujesz z naciskami podawanymi na stronach ze sprężynami).

Tak właśnie sobie to inpretowałem, że jeżeli mam już -20 a kupie -40 to wyjdzie mi że auto siądzie ok. 2cm na nowych sprężynach.

Raczej będę celował w znane marki i sprawdzone typu np. Eibach bo one chyba się kształtują cenowo dosyć rozsądnie, chyba że ktoś jeszcze może coś ciekawego polecić? Tylko że Eibach ma chyba max -30cm, natomiast przy moim zawieszeniu S-line potrzebowałbym bardziej -40. Ktoś coś?

I czy ktoś się orientuje jakie to wartości w przypadku A4 Q BRD z naciskiem na osie?

 

Edytowane przez Dandusiek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...