Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6/B7] Obniżenie zawieszenia sprężynami -> jak dobierać (zakres mas osi)


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

W mojej a4 b7 1.8tQ zawieszenie jest 1BE, przód OJG, tył OYL, czyli kl 7 przód i 11 tył. Tył z uwagi na LPG i inne pierdoły siedzi na 62 cm, przód tak jak należy 65 cm. 

Czy lepiej by było na tył wrzucić sprężyny kl. 13, 14 albo i 15, planując przewożenie rowerów na haku. Lepiej nowe sprężyny, nowe amorki czy szukać używki. Jeżeli nowe to chyba Eibach, a może jakiś mix z 1BA?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuję zdjęć a4 b6 Sedan 1.9 po zamontowaniu sprężyn eibach. Najlepiej przy nacisku osi przód 1075, tył 1020kg. Pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. 

Czy sprężyny od 1be s-line wejdą do mnie, chciałbym żeby przód i tył stał równo. Ktoś zamontował jakieś niebieskie sprężyny, ale dla mnie jest za nisko. Jeśli tak prosiłbym o numer części i kat wagowa.

Pozdrawiam.

IMG_20190922_132401.jpg

IMG_20200712_181541.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie robię zawiechę u siebie i zastanawiam się nad wrzuceniem amorków Sachs przód: 558 297, tył: 312 783 i do tego eibach -30.
Obecna zawiecha 1BA, 0JH, 0YK. 
Nie mierzyłem jak wysoko stoi teraz ale obawiam się czy nie siądzie zbyt nisko bo jednak dróg w moich okolicach super nie ma :kwasny:
20190605_111720.jpgnie mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema. 

Posiadam audi a4 b7 1.8t Quattro, pierwsza wlepa moja. Pytanie czy od b7 2.0 podejdą całe amortyzatory sline ze sprężynami? 

IMG_20210107_163531.jpg

IMG_20210107_150740.jpg

Edytowane przez Kamilmmz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zamiar obniżyć auto -30 sedan 1.9 ośka. Naciski : 1. 1075kg, 2. 1020kg. Eibach proponuje 1. 1165kg, 2.1035kg. Nie będzie przód wyżej względem tyłu?  Nie lepiej wybrać od 1.8T 1. 1090kg, 2. 1035kg??

 

EIBACH.PL

Zestaw 4 sprężyn obniżających zawieszenie Eibach Pro-Kit do AUDI A4 (8E2, B6), A4 (8EC...

 

Edytowane przez lukas551
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć! Chciałbym przejść z zawieszenia 1BV na 1BE + springi -30mm w A4 B7 Avant. Jeżeli dobrze wszystko przeczytałem to aktualnie mam:

Przód: 

OJE, klasa wagowa 5, 788-823kg.

Sprężyny: 8E0 411 105 EE

Amortyzator: 8E0 413 031 DJ

Tył:

OYJ, klasa wagowa 9, 545-570kg.

Sprężyny: 8E0 511 115 FL

Amortyzator: 8E0 513 036 G

Chciałbym obniżyć troszkę autko, uzyskać delikatnie lepszy komfort lub nie gorszy niż teraz. Teraz jest fajnie jak auto jest załadowane i obciążone, jak jest puste to mam wrażenie, że amortyzator ugina się w ostateczności. A 90% czasu jeżdżę pustym autem. Autko dostanie na wiosnę nowe kapcie: 235/40R18, 8J, ET35

Jakie amortyzatory i sprężyny polecacie? Wymienię od razu odboje, coś jeszcze warto wymienić od razu? 

Nie oczekuje, że auto będzie równo, nie przeszkadza mi ciut wyższy przód. Nie oczekuje też ogromnej poprawy komfortu, tylko trochę bardziej miękkiego zawieszenia. 

 

Edit. Czy w takim razie poszukuje amortyzatorów o oznaczeniu:

Przód: 8E0 413 031 DF

Tył: 8E0 513 036 T

Bo nie jestem pewien czy dobrze to rozumiem. 

IMG_20200829_092435__01.jpg

Edytowane przez Matel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, czy jest w stanie ktoś mi dobrać sprężyny 1be pod 2.5 v6 quattro sedan? Obecnie mam 1ba i planuje zmienić na 1be i nie wiem jakie kategorie wagowe wziąść 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Panowie!
Pacjent A4 B6 Avant 1.8t (+ LPG butla 70l w miejscu koła). Aktualnie wrzucony komplet TA Technix (gwint).

Potrzebuję wymienić sprężyny z tyłu (chciałbym wrzucić sprężyny z 1BV (gwint z tyłu całkiem wywalić), a przód sobie do tego dostosować gwintem).

Przy okazji przeglądu diagnosta zmierzył nacisk na tylną oś = 738kg (Pół butli gazu). Jak to jest, że wyszło więcej niż przewiduje lista klas wagowych?

Od kilku dni próbuję sam coś rozkminić, ale im więcej czytam tym mniej rozumiem. Może ktoś przerabiał podobny temat i podrzuci jakiś pomysł / numer sprężyn, które by się sprawdziły?
Pozdrawiam.

 

Edytowane przez Karl190
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ostatnio głowę zaprząta mi jedna rzecz. Mianowice w mojej b6 jest zawieszenie 0YK - 10 kategoria wagowa (1BA) ale samochód się bardzo kładzie co mnie dość niepokoi. Po zalaniu całego baku paliwa, bez pasażerów i bagażu samochód już przysiada zauważalnie, po dołożeniu bagażu 4 osób samochód wygląda jak na tym zdjęciu (tutaj mniej niż połowa baku paliwa + bagaż 4 osób bez pasażerów). Z pasażerami z tyłu koło już się chowa w nadkolu. Patrząc na to z boku nie wygląda to ani dobrze, ani bezpiecznie. Zastanawiam się nad założeniem sprężyn z kategorii wagowej 12/13. Myślę nad LESJOFORS 4282930. Myślicie, że po założeniu kompletu tych sprężyn na tył nie będzie już takiego problemu z siadaniem samochodu?

 

Spoiler

Screenshot_2021-06-15-10-52-31-931_com.miui.gallery.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie wina kategorii wagowej tylko wieku obecnych sprężyn. Praktycznie każde b6 w avancie na jeszcze fabrycznych sprężynach ma ten problem. Wymień na nowe tej samej kategorii lub 1 wyżej jeśli często wozisz coś ciężkiego i będzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że dyskusja lekko padła, ale mam nadzieję, że zajrzy tu ktoś ogarnięty i podpowie coś sensownego.

Pacjent to Audi A4 B7  AVANT 1.8t wyposażony w podtlenek LPG (butla w kole 71l + dojazdówka w bagażniku).
Fabryczne klasy wagowe: przód OJE - klasa 5 (788 - 823kg), tył OYH - klasa 8 (520-544 kg).

Byłem dziś na stacji diagnostycznej i zmierzyliśmy nacisk na poszczególne osie (pełny bak gazu, 1/2 benzyny), oto co wyszło:
- przód 855 kg,
- tył 712 kg.

Auto jeździło tak ostanie 4 lata, a wiec jak nie trudno się domyslić - d*pa siedzi.
Z reguły ludzie radzą wymienić sprężyny na o 2 klasy wagowe wyżej (tj. 10-11). Ale jak tak przeglądam dane z pierwszej strony tego wątku to mi wychodzi, że do tej wagi powinienem zastosować co najmniej klasę 13 (655 - ...), bo taka najwyższa jest dostępna do zawieszenia 1BE.

Czy ta cała rozkmina ma sens czy gdzie się pomyliłem?
 

Z góry dziękuję za pomoc.

 

Edytowane przez Niclaus
doprecyzowanie danych
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupuj sprężyny ok 12 klasy które normalnie idą do quattro, one podniosą auto. Pamiętaj że to są używki które już trochę przejechały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do siebie wsadziłem o 4 kategorie wagowe wyżej (z 10 na 14), bo jeżdżę w długie trasy z 4 osobami, bagażem i pełnym bakiem ON i według mniej mogłoby być jeszcze trochę wyżej. Kupowałem Ori od B7 z quattro w dobrym stanie. W porównaniu do starych różnica jest ogromna na plus.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pękła mi 1 sprężyna z tyłu. Mam przód kategoria 5, tył 6. Przy s line ( 1BV ) wydaje mi się dziwnie mały ten weight range, mam rację?

Z tym tyłem jest taki problem, że po symbolu 8E0 511 115 DG nie mogę znaleźć zamienników nigdzie..

Czy mogę zamontować sprężyny z innym weight rangem, jeśli przód 5 to np tył coś z przedziału 7-9?

Ktoś pomoże dobrać?

Dziękuję z góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy jak siedziało auto. Jeśli tył nie siedział niżej to możesz szukać tej samej kategorii, jeśli chciałbyś żeby tył poszedł trochę do góry to szukaj ze dwie kategorie wyżej. Oczywiście weź pod uwagę że jak masz złamaną sprężynę to teraz tył siedzi niżej niż powinien. Sprężyn szukaj po kolorze kropek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłem sprężynki 1 kategoria wyżej i tyłek jest ciut wyżej niż przód, nie jest to duża różnica, ale jestem w stanie to zauważyć.

Dlatego chciałbym kupić komplet na tył tej kategorii która była fabrycznie o oznaczeniu: 8E0 511 115 DG, Zawias 1BV

Problem w tym, że nie mogę zbytnio znaleźć zamienników, ktoś pomoże?

Czy może zainwestować w jakieś inne 4 sprezyny?

Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany jakie sprężyny żeby obniżyć z 3cm autko. Zawieszenie 1BA - przód 0JJ 8E0 411 105 DH (9), tył 0YH : 8E0 511 115 CR (8). Felgi 18stki wzór pompei(225/40) auto dość wysoko stoi :/ da się coś dobrać zeby siadło troszke i nie obcierało jak będzie full auto? Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...