Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ASN] Zapalająca się kontrolka ciśnienia oleju


wircik

Rekomendowane odpowiedzi

ALT ma problemy z nadmiernym wciąganiem oleju

poczytaj na forum informacji jest sporo

a swoja drogą rozpędzac sie i hamowac z 230km/h na std hamulcach to trzeba miec cos nie tak z głową :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozpędziłem sie i miałem wolny pas kretyn jakiś mi wyjechał i raczej nie miałem innej opcji jak hamować. Dzięki ci kolego za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ALT mają problem z olejem ale nie wszystkie. Mój motor pobiera 0,8 litra na 10 000 km. Tyle dolałem po przejechaniu takiego dystansu. pawel55 w ALT jest urządzenie "zmienne fazy rozrządu" i jest to z tyłu silnika. U niektórych odzywa się na zimnym silniku i warkot trwa około 2 sekundy, a jak jest motor dobity to warczy cały czas. Ja po przywiezieniu auta do Polski przed wymianą rozrządu przepłukałem silnik preparatem "Engine flush" firmy Ligui Moly. Przy wymianie rozrządu okazało się że pasek w stosunku do nowego był o parę milimetrów dłuższy (nie był wymieniany od nowości) i miałem przestawiony punkt zapłonu. Przy zimnym starcie właśnie miałem krótki warkot potem cisza. Teraz po zrobieniu wszystkiego (rozrząd olej filtry itp) i nawet po tygodniu stania auta odpalam i jest wszystko OK żadnego warkotu. Olej tylko pełny syntetyk i do tego oryginał z banki 5 litrowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pinio60 na jakim oleju jeździsz i jaki masz przebieg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej to Castrol Edge 3w30 long life w 5 litrowej bańce (nie z naszej dystrybucji). Przebieg w tej chwili 82 100 km, gdy kupowałem od niemca prywatnego a nie handlarza to miał 70 800 km. Na razie jest wszystko w porządku choć przeraża mnie dużo plastiku i wężyków gumowych. Stosuję starą zasadę Opla, że autem maksymalnie na dłuższym odcinku jeździ się nie więcej niż 0,75 prędkości maksymalnej katalogowej. W tym przypadku nie przekraczam 150 km/h (to i tak więcej niż można na autostradzie A1 bez mandatu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pinio60, tez tak mam, na całkiem zimnym silniku po odpaleniu jest warkot ok 2-5s. tak jak by tłumik czy coś, ciezko zlokalizowac ten dzwięk. potem juz cisza nic sie nie dzieje. Silnik sie zagrzeje to nie ma nic przy odpalaniu cisza i spokój. no i to klekotanie:kwasny: na wolnych obrotach chodzi jak diesel. słychać to zaraz pod pokrywą. szczerze mówiąc to mam troche stracha wracac do pl zeby nie miec niespodzianek po drodze.[

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawel55 u mnie przed wymianą rozrządu przy odpaleniu ten warkot był, ale po 2 sek. silnik chodził cichutko!!! Jeżeli u Ciebie chodzi jak diesel to ja bym podchodził do tego ostrożnie. Ja bym nie przeciążał silnika, a po przyjeździe do Polski piorunem robił rozrząd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to nie rozrząd terkocze. W alt rozrząd jest napędzany paskiem oraz łańcuszkiem. Wałek zaworów wydechowych jest napędzany paskiem. Natomiast wałek zaworów wydechowych jest napędzany łańcuszkiem od wałka wydechowego. Tak to wygląda:

http://imageshack.us/photo/my-images/41/img0111ls.jpg

Z kolei ta puszka na wałku ssącym to tzw nastawnik wałka rozrządu czyli wariator zmiennych faz rozrządu. I teraz to co może terkotać to albo łańcuszek albo właśnie ten wariator. Najlepiej jeśli nagrasz filmik z nagranym terkotem i wrzucisz go gdzieś tutaj abyśmy mogli ocenić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był wątek z podobnym problemem i po zdjęciu pokrywy okazało się że były pozrywane zęby na jakiś kółkach. Też było podejrzenie z wariatorem. Poszukaj i przeczytaj dokładnie bez rozebrania i sprawdzenia nikt nie jest w stanie dokładnie określić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagrałem dzisiaj to klekotanie silnika:

http://http://www.youtube.com/watch?v=DHc6pFKSD3U&feature=youtu.be

zastanawia mnie ten syf we wlewie oleju:kwasny: czy sama przyszyna moze lezeć w oleju??

tak silnik pracuje cały czas. Jutro rano jeszcze nagram ten kilku sekundowy dzwięk po nocy jak jest całkiem zimny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój też tak pracuje "dziwnie". Co do syfu pod korkiem to tez mam takie jakby "strupy" z nagaru..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie działa mi youtube:kwasny: Posłucham wieczorem na kompie w domu. A odnośnie syfu pod korkiem oleju to niestety Castrol 5W-30. Po tym świństwie silniki wyglądają właśnie jak w polonezie jeżdżącym na selektolu specjal. Dobrze że nie zaglądaliście pod pokrywę głowicy, ja swoją czyściłem i skrobałem po castrolu 3 godziny benzyną, ropą, nawet pastą BHP:kox: Moim zdaniem tylko dobry olej 5W-40 lub 5W-50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A taki dzwięk słychać zaraz po odpaleniu całkiem zimnego silnika. Nie nagrywałem u siebie tylko znalazłem na yt ale niczym sie nie różni. Dokładnie to samojest u mnie:kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy nastawnik wałka rozrządu może wyrzucać kontrolkę oleju? Łańcuszka nie słychać silnik chodzi ładnie. Chodzi o silnik 1.8t avj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy nastawnik wałka rozrządu może wyrzucać kontrolkę oleju? Łańcuszka nie słychać silnik chodzi ładnie. Chodzi o silnik 1.8t avj.

Nie. Zapchany smok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich .Dwa dni temu miałem czyszczone przewody cisnienia i podcisnienia wiekszosc z nich była prawie całkiem zapchana po czyszczeniu po około 80 kilometrach zapalila mi sie kontrolka cisnienia oleju zgasilem silnik i po odpaleniu było ok .jestem posiadaczem audi a4 avant 1.8t multitronik co mogło być przyczyna ,teraz przyjechałem około 200 km i jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapchany smok lub kres pompy.

Ci masz wlane do silnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe ze czujnik ciśnienia i temperatury oleju siedzi w misie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe ze czujnik ciśnienia i temperatury oleju siedzi w misie.

temperatury owszem, ciśnienia w podstawie filtra oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie podepnę się do tematu. Gdzie znajduje się zwór wysokiego ciśnienia w ASN 3.0 i czy to morze być przyczyną klekotniecia około 2s na ciepłym silniku nie na zimnym po upływie około 20min od zgaszenia przy ponownym uruchomieniu czy są tam inne jakieś zaworki lub coś Olej jest valvoline 5W40 smok wyczyszczony.Stało się to po wymianie czujnika poziomu oleju.Z auta został spuszczony cały olej i stało tak beż oleju około dnia . Nowy czujnik żałorzony został hella orginał i zaczeło się to dziać. Auto pobiera 0.5l na 10.000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...