Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ASN] Zapalająca się kontrolka ciśnienia oleju


wircik

Rekomendowane odpowiedzi

Tak sobie czytam po forach o silniku 3.0 ASN i zaczynam się bać mojej audiczki. Wiadomo że nikt nie pisze po forach jak silnik się nie psuje, a rozpisują się ci co maja problemy. Ja tak samo borykam się z moim autkiem i troszkę opadają mi ręce. U mnie co jakiś czas (200-400km) pojawiają się takie błędy :

16805 Podgrzany katalizator poniżej progu wydajności strona 1

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

16815 Nie znany kod błędu

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

17925 Przekaźnik silnika - przerwa

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

16684 Losowe wypadanie zapłonu

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

16686 Brak zapłonu cylinder 2

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

16685 Brak zapłonu cylinder 1

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

16689 Brak zapłonu cylinder 5

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

To był pierwszy raz, potem :

16684 Losowe wypadanie zapłonu

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

16685 Brak zapłonu cylinder 1

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

16689 Brak zapłonu cylinder 5

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

16688 Brak zapłonu cylinder 4

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

16805 Podgrzany katalizator poniżej progu wydajności strona 1

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

16815 Nie znany kod błędu

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

i ostatnio :

16815 Nie znany kod błędu

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

16684 Losowe wypadanie zapłonu

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

16686 Brak zapłonu cylinder 2

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

16689 Brak zapłonu cylinder 5

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

To jest bardzo ciekawe. Mechanik wymienił świece na nowe NGK, olej Motul Specyfic. 400km był spokój i znów to samo.Poranny rozruch na zimno to oczywiście słychać głośniejsza prace, ale to chyba tak ma być 3-5s i jest cisza.Rozrząd był robiony przy 140tyś, teraz mam 190tyś. Autem przyjechałem z NIemiec (Monachium, 08.2013) na kołach. ostatni serwis w aso miał przy 174tyś rok temu. Wiec myślę że, auto ma realny przebieg. Dodam że podczas jazdy z Niemiec 1000km z prędkościami 140-210km/h nic się nie działo. Problem zaczął się po 5 dniach jazdy po miejscu. Aktualnie przejechałem tym autem 4tyś km. Nie wiem za co się wziąć pierwsze katalizatory czy mechanizm zmiennej fazy rozrządu. Bo o ile silnik chodzi w miarę cicho to pod obciążeniem w zakresie 3700-4200 obrotów słychać szelest z przedniej części auta. Gdzieś wyczytałem że to raczej zmienna faza rozrządu może takie objawy mieć. Mieszkam 60km pod Krakowem i zastanawiam się gdzie oddać to auto żeby ktoś to ocenił. Nie chce zmieniać wszystkiego po kolei tylko dać auto komuś kto zdiagnozuje w mirę możliwości problem. Podoba mi się to auto i nie chce skończyć jak jedna osoba na forum, która pod koniec walki z tym silnikiem napisała że auto sprzedane i koniec z ASN em. Doradźcie coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich serdecznie, jestem nowy na forum i myślę, że podpinam się pod odpowiedni temat, a mianowicie są tutaj oba problemy jakie mnie dotyczą(tak przynajmniej myślę). Posiadam silnik 3.0 asn, niedawno sprowadziłem auto jako uszkodzone i zostały wymienione zawory, prawa głowica i podstawowe rzeczy tj.: rozrządy, oleje, filtry i tak dalej. Problem jest taki, że wyskakuje mi kontrolka oleju na czerwono z wyciekiem, wycieku nie ma bo było to sprawdzane, czujnik oleju został wymieniony, a ciśnienie i stan jest w porządku(ciśnienie nawet wyższe niż powinien mieć). Na wolnych obrotach może chodzić do wyczerpania paliwa i nic nie pokaże, jak tylko dodam gazu wyskakuje w.w kontrolka. Jeśli ktoś ma takie auto to wie, że przewody odmy nie są tanie więc założyłem zamienniki-może gdzieś w tym leży błąd? Dodam, że przed wymianą czujnika kontrolka zapalała się na pomarańczowo. Drugi problem to praca silnika, wszystko jest ok do momentu aż porządnie nie depnę, jeśli od startu go przykręcę na obrotach to silnik zaczyna chodzić jak diesel do momentu ponownego odpalenia auta, na niżej zamieszczonym filmiku jest to pokazane. Jeśli ktokolwiek może mi jakoś pomóc to byłbym wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mierzyłeś kolego ciśnienie oleju na wysokich obrotach??? Miałem taki przypadek, że pompa na wolnych obrotach miała dobre ciśnienie a na wysokich nie wyrabiała. Poza tym sprawdź koła na wałkach czy są szczelne. i oczywiście smok w misce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mierzyłeś kolego ciśnienie oleju na wysokich obrotach??? Miałem taki przypadek, że pompa na wolnych obrotach miała dobre ciśnienie a na wysokich nie wyrabiała. Poza tym sprawdź koła na wałkach czy są szczelne. i oczywiście smok w misce :)

Z tego co mówił mechanik ciśnienie na wolnych i na wysokich było ok, jedno z kół przeciekało ale została wymieniona uszczelka czy oring i jest ok. Nie wiem jak z tym smokiem, a przewody od podciśnienia mogą mieć na to jakiś wpływ? Ponieważ u mnie są takie troszke zużyte, jutro wstawię zdjęcie.

Poza tym dziś zauważyłem świecącą kontrolkę rozrządu, kiedy jeżdżę spokojnie gaśnie i się nie zaświeca, gdy mu depne po chwili wyskakuje i znów świeci przez kilkadziesiąt kilometrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

k4rm3l - pytanie jaki czujnik został założony, bo w katalogach do tego silnika jest ich klika. U mnie np. był ten FEBI BILSTEIN - 18904 o ciśnianiach załączania1,2-1,6.

k4rm3l - jak wygląda "świecąca kontrolka rozrządu"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest kontrolka rozrządu, a check engine. Czyli usterka silnika. Z ciśnieniem może być tak, że padnięty jest czujnik w misie ten co siedzi, on za to odpowiada, miałem ten sam kłopot, może ponad rok temu i jest ok po zmianie czujnika. Dwa check jak ci się zapala po depnięciu, i zaczyna dusić pracować jak czołg, to odcina zapłon auto nie równo pracuje, drży itp... po zgaszeniu jest ok. Tak to typowa usterka tego silnika a oznacza że masz katy wywalone :wink: już to przerabiałem, identyczne objawy ale katy sobie smacznie zostały, bo po co wycinać smrodzić itp. zaprzyjaźniony kolega zrobił program wywalił w ECU sondy tylne i po kłopocie auto odzyskało duszę.

Sprawdź czy po zapaleniu się checka nie masz błędy związanego z wypadaniem zapłonu, i to może być losowo, raz pierwszy cylinder innym razem dwa na raz np 3/4 itp... jeśli tak to wywalaj ECU.

---------- Post dopisany at 22:49 ---------- Poprzedni post napisany at 22:44 ----------

Tak sobie czytam po forach o silniku 3.0 ASN i zaczynam się bać mojej audiczki. Wiadomo że nikt nie pisze po forach jak silnik się nie psuje, a rozpisują się ci co maja problemy. Ja tak samo borykam się z moim autkiem i troszkę opadają mi ręce. U mnie co jakiś czas (200-400km) pojawiają się takie błędy :

16805 Podgrzany katalizator poniżej progu wydajności strona 1

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

16815 Nie znany kod błędu

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

17925 Przekaźnik silnika - przerwa

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

16684 Losowe wypadanie zapłonu

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

16686 Brak zapłonu cylinder 2

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

16685 Brak zapłonu cylinder 1

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

16689 Brak zapłonu cylinder 5

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

To był pierwszy raz, potem :

16684 Losowe wypadanie zapłonu

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

16685 Brak zapłonu cylinder 1

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

16689 Brak zapłonu cylinder 5

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

16688 Brak zapłonu cylinder 4

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

16805 Podgrzany katalizator poniżej progu wydajności strona 1

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

16815 Nie znany kod błędu

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

i ostatnio :

16815 Nie znany kod błędu

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

16684 Losowe wypadanie zapłonu

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

16686 Brak zapłonu cylinder 2

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

16689 Brak zapłonu cylinder 5

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

To jest bardzo ciekawe. Mechanik wymienił świece na nowe NGK, olej Motul Specyfic. 400km był spokój i znów to samo.Poranny rozruch na zimno to oczywiście słychać głośniejsza prace, ale to chyba tak ma być 3-5s i jest cisza.Rozrząd był robiony przy 140tyś, teraz mam 190tyś. Autem przyjechałem z NIemiec (Monachium, 08.2013) na kołach. ostatni serwis w aso miał przy 174tyś rok temu. Wiec myślę że, auto ma realny przebieg. Dodam że podczas jazdy z Niemiec 1000km z prędkościami 140-210km/h nic się nie działo. Problem zaczął się po 5 dniach jazdy po miejscu. Aktualnie przejechałem tym autem 4tyś km. Nie wiem za co się wziąć pierwsze katalizatory czy mechanizm zmiennej fazy rozrządu. Bo o ile silnik chodzi w miarę cicho to pod obciążeniem w zakresie 3700-4200 obrotów słychać szelest z przedniej części auta. Gdzieś wyczytałem że to raczej zmienna faza rozrządu może takie objawy mieć. Mieszkam 60km pod Krakowem i zastanawiam się gdzie oddać to auto żeby ktoś to ocenił. Nie chce zmieniać wszystkiego po kolei tylko dać auto komuś kto zdiagnozuje w mirę możliwości problem. Podoba mi się to auto i nie chce skończyć jak jedna osoba na forum, która pod koniec walki z tym silnikiem napisała że auto sprzedane i koniec z ASN em. Doradźcie coś.

To co mówiłem wypadanie losowe zapłony, do tego przegrzany kat, bądź pokaże wartość górna osiągnięta itp... zależy jaki komp.

Tutaj katy z reguły nie sypia się w mak, ale zdarza się, zaś sonda czyta skład chemiczny kata, jeśli już jest wiadomo w stanie .... to sonda sczyta i że by nie uszkodzić silnika to losowa rozłączać będzie sobie cylindry w celu zatrzymania silnika, tak sterownik ten ma, dlatego Panowie ECU programik i będzie cacy, ja tak już mam prawie dwa latka i jest idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam przelatane 220 000 - i też nie mogę narzekać na silnik. Jak miałem źle ustawiony gaz też wywalało mi losowo zapłon - dobry gazownik i dało radę ;).

Ja te świeczki wyrzuciłem bo przy gazie szybko się uwalały - po 5 tys czek wywalał że losowo wypada zapłon. Świece zarzuć Bosch - ja mam przeszło 20000 zrobione na nich i spokój z losowo wypadającym zapłonem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam wypowiedz wircika. Jeśli macie LPG, to zdarza się iż gazownicy zakładają jednoelektrodową bo tak prościej, bo lepsza iskra i dobrze pali, ale są herezje później. Świeca do gazu dobra kosztuje 50-90 zł, a najlepiej jest jak będzie dedykowana do pojazdu i to gazownik ma za zadanie zrobić tak by jeździło a nie świece sobie zmieniać. Ja również mam BOSCHA irydowe, zrobione na pewno lekko ponad 20 tyś i śmiga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powaguspisz takie pytanko, kiedy odpalili auto u mechanika zaczął wywalać zapłony na wolnych obrotach, wymieniliśmy paliwo i bylo ok. I wtedy on chodził jak czołg, na filmiku zamieszczonym wyżej on pracuje równo ale jak klekot, czy to może być spowodowane brakiem oleju w kielichach? Czy to bankowo katy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę by były to popychacze, nie słyszałem o takich kłopotach że by szklanki nie napełniały się, na prawdę musiało by być coś mega kaput z silnikiem...

Mógł kat się posypać, zbyt długie zwlekanie z usterką powoduje nawet posypanie go. I wówczas jeśli masz po części zatkaną rurę wydechową za katem to nie dziw się że pracuje jak czołg, bo nie ma mocy jak wywalić spaliny itp, proponuje wyjąć je i sprawdzić, a nie jest to skomplikowane wyjmowałem u siebie.

Inna kwestia to proponuje sprawdzić odmę, może być tak zapchana co powodować będzie głośniejszą prace silnika. Odma to rurka od głowicy lewej do prawej i w dół rozbierania troszkę jest ale warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odmę się sprawdza otwierając wlew oleju i zatykając ręką ktoś niech po zatkaniu przygazuje delikatnie jak zasysa rękę to jeszcze jest drożna. zatkana odma powoduje zazwyczaj wydmuchanie uszczelek i często wyrzuca bagnet olejowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc kontrolka oleju już nie wyskakuje. Czujnik który założyli był na inne ciśnienie. A propos drożności odm, nie sprawdzałem tego aczkolwiek zrobię to na dniach. Jeśli chodzi o katalizatory to wyskoczył błąd czujnika za katem. Z tym, że problem klekotania nie pojawił się już ani razu podczas jazdy, jedynie przy odpalaniu raz na jakiś czas przez chwile słychać klekot. Z tego co mi wiadomo to moment w którym olej dopływa do kielichów, zgadza się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

k4rm3l podaj jaki masz błąd sondy.

Co do klekotu przy odpalaniu - może pomóc płkuanka silnika i valvoline 5w40 maxlife

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo osób to stosuje, ja u siebie robię to co 10 tyś, za każdym razem jak wymieniam olej, inny silnik, inna praca.

Oczywiście jeśli ktoś ma smołę w silniku, lał 15W i zaleje płukankę to niech się nie zdziwi jak syf popłynie i zrobi co zrobi :)

Ogólnie polecam bo na prawdę warto + MOS2 rewelacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, stosuję od kilku lat. Mam jeszcze Mikrę K12 w której po zdjęcu pokrywy zaworowej było widać dużo "szlamu". Wlałem płukankę, później pełen syntetyk, przy następnej wymianie to samo i jak pół roku temu zdjąłem pokrywę to w środku było czysto.

Przy Audi też leję płukankę, na branie oleju niewiele pomogła, ale na "dzwonienie" przy porannym odpalaniu - tak, teraz "dzwoni" przez 0,5 s.

Zazwyczaj stosuję właśnie stosuję Liqui, ale myślę, że każda markowa będzie OK (np. Valvoline)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno wystarczy. Wlewasz całą butelkę przez zmianą oleju na rozgrzanym silniku i niech to sobie chodzi na wolnych obrotach przez 15 minut, potem zlewasz olej i zalewasz nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...