Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] prośba o analizę testu VAG-iem (temperatura silnika)


mcm

Rekomendowane odpowiedzi

Silnik sie nagrzewa ale nie działa mi wskaźnik temperatury na desce rozdzielczej

Zrobiłem taki test:

termostat oraz G2/G62

niniejsza procedura ma na celu określenie źródła niemożności uzyskania przez silnik temperatury roboczej.

w razie wymiany termostatu zaleca się zakup oryginału w ASO.

w razie wymiany czujnika G2/G62 zaleca się zakup oryginału w ASO.

czujniki związane z badaniem termostatu:

G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU;

G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej.

do przeprowadzenia niniejszej diagnostyki konieczne jest dokonanie pomiarów w grupach:

01-Engine: 007;

17-Instruments: 003.

pomiar dokonywany będzie dwuetapowo - na zupełnie zimnym silniku oraz na w pełni rozgrzanej jednostce napędowej.

1. pomiar na zimnym silnku*.

*najlepiej jest dokonać pomiar rano przed rozruchem silnika.

a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury paliwa( u mnie 2,8 stopnia C), powietrza (u mnie 1,8 stopnia C) oraz płynu chłodzącego (m u mnie 1,8stopnia C) [G62] powinny być zbliżone do siebie.

jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega od dwóch pozostałych - możliwe uszkodzenie czujnika G62.

temperatury należy zanotować.

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments (u mnie 30 stopni C) - poznamy odczyt z czujnika G2.

wartość powinna być zbliżona do wartości z punktu 1a.

jeżeli jest różna przy założeniu, że temperatury z pkt. 1a są zbliżone do siebie - możliwe uszkodzenie czujnika G2.

2. pomiar na w pełni rozgrzanym silniku.

a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury płynu chłodzącego [G62] - zazwyczaj poz. 4.

temperaturę należy zanotować.(u mnie 72,9 Stopnia C)

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - sprawdzamy odczyt z G2 - powinien być niemal identyczny jak ten z pkt. 2a.

(u mnie 71 stopni C)

jeżeli odczyt z G2 i G62 jest jednakowy - uszkodzeniu uległ termostat.

jeżeli odczyt z G2 i G62 różni się - uszkodzeniu uległ jeden z tych czujników [zazwyczaj G2 i G62 są połączone ze sobą].

I Pytanie co najprawdopodobniej jest uszkodzone bo ztego co ty pisz to chyba czujnik G2

[br]Dopisany: 11 Listopad 2007, 12:26 _________________________________________________chociaż wydaje mi sie że to może być również termostat bo chyba temperatura na rozgrzanym silniku powinna wynosić 90 stopni C ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewidentnie masz do wymiany termostat - przecież widzisz, że wskazania G2 i G62 się prawie pokrywają. Tutaj jednakowy to nie znaczy co do 0,1 stopnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak a punkt 1a 1,8 stopnia C, a punkt 1b 30 stopni C też powinny być zbliżone ?? a nie są i czy temperatura na VAG przy rozgrzanym silniku powinna być 90 stopni ??

Nie wiem czemu u Ciebie nie są podobne na zimnym silniku.

Ważne, że na rozgrzanym jest dobrze.

Temperatura nie będzie idealnie 90 stopni - ma pewną tolerancję +/- 2 stopnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak ale ja mam na rozgrzanym silniku 74 stopnie C to coś chyba nie tak ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak ale ja mam na rozgrzanym silniku 74 stopnie C to coś chyba nie tak ??

Przecież wyraźnie napisałem w pierwszym moim poście: TERMOSTAT DO WYMIANY.

Jeżeli i w 007 (ENGINE) i w 003 (INSTRUMENTS) temperatura jest podobna tzn to co napisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...