Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Błędy klimatronik-a 8.7 i 15.5


adek1983

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych użytkowników. Ostatnio znalazłem na tym forum znalazłem w jaki sposób zdiagnozować klimatronik. Postanowiłem sprawdzić swojego i okazało się, że mam dwa błędy:

1. 8.7 Klapa regulacji temperatury, czasem zablokowana.

Moim zdaniem, to mam ją cały czas zablokowaną, bo z nawiewu leci tylko ciepłe powietrze, nawet jak ustawię klimatronik na LOW to wentylator dmucha całą mocą, ale leci gorące powietrze.

2. Klapa powietrza, ciągła blokada, a dalej w opisie mam Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę.

I teraz mam pytanie do światłych umysłów w tym zakresie. Gdzie szukać i jak naprawić usterkę z błędem 8.7 i 15.5.

Szukałem opisu w książce "Sam naprawiam Audi A4", ale jakoś nie udało mi się znaleźć tego czego szukałem.

Pierwsze co to przelutowałem styki złączy w komputerze klimatronika i przeczyścilem go w środku alkoholem izopropylowym sprzedawanym pod nazwą CLEANSER.

Jak tylko zrobi się cieplej, to zabieram się za czyszczenie silniczków (lektura forum popłaca).

20 marca postanowiłem pooglądać miejsca gdzie znajdują się silniczki od klap nawiewu. I okazało się, że ten z białym ramieniem nie pracuje niezależnie od regulacji temperatury. Problem więc mam namierzony. Teraz muszę znaleźć wolną sobotę i do roboty.

Dnia 23 kwietnia znalazła się wolna sobota więc zacząłem rozbierać kokpit. Najpierw schowek, potem strona od kierowcy pod kierownicą. Następnie podłokietnik i osłona hamulca ręcznego. Potem radio, dekor i panel od klimatronika. Następnie konsola centralna i już miałem dostęp do obu silniczków (białe i niebieskie ramię). Zajęło mi to ok 2-3 godziny z przerwami na łyk napoju bogów :). Potem z niewielkim trudem zdjąłem mocowania silniczków do klapek w nadmuchu, odkręciłem silniczki i zabrałem się do czyszczenia. Najpierw odkręciłem 5x imbus, potem zdjąłem pokrywę obudowy silniczka, wyjąłem dwie zębatki i silniczek. Od razu było widać sporą ilość syfu od szczotek. Kolejny krok to odgięcie skrzydełek na obudowie silniczka, wyjęcie szczotek (precyzyjna robota, przydaje się pęseta). Potem alkohol izopropylowy i szczoteczka do zębów zrobiły swoje. Potem poskładałem to w odwrotnej kolejności i wykonałem próbę na akumulatorze 6V. Silniczki pracują. Następnie zrobiłem próbę po zamknięciu obudowy silniczków. Ostatnia próba była już w aucie. Na szybko podłączyłem klimatronika przekręciłem zapłon ustawiłem temperaturę i... zadziałało :naughty:. Potem 1 godzina na poskładanie wszystkiego (a trzeba to robić z głową, żeby o czymś nie zapomnieć i nie rozbierać ponownie połowy auta). Gdyby były jakieś pytania, to służę pomocą również osobistą w okolicach Zielonej Góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...