Jump to content

[ALL B5] Alternator nie ładuje - pilne, prosze o pomoc


zizel
 Share

Recommended Posts

wczoraj odpalilem samochod po czym zauwazylem ze kontrolka ladowania nie zgasla, zatrzymalem sie i zauwazylem ze obroty na biegu jalowym troche faluja, ale pojechalem dalej bo nie mialem czasu sie zatrzymac, po jakichś 15 km konrolka aku zgasla, wiec pomyslalem ze juz mu przeszlo ze jakas chwilowa usterka, dojechalem do celu zgasilem samochod i odpalilem kilka godz pozniej po czym konrolka ladowania zgasla normalnie wiec jade i po kilku km zaswiecily sie kontrolki od abs i esp, wiec zgasilem samochod i chcialem odpalic ale mi sie juz nie udalo, chyba za slaby akumlator juz byl, wiec poszedl na popych, jade dalej ale z kazda minuta bylo coraz gorzej przestawaly swiecic swiata nie dzialaly zegary i nawet samochod nie chcial jechac robil sie coraz slabszy ledwo dotoczylem sie na jakis parking.

mierzylem napiecie i alternator nie laduje bo aku na odpalonym pokazuje ok 11.6V, co ciekawe kontrolka aku sie nie swieci, jedynie jak przekrece kluczyk to po jakims czasie wyskakuje kontrolka od abs i esp.

co moze byc padniete? regulator napiecia? mozna to jakos sprawdzic?

Link to comment
Share on other sites

identyczne objawy byly u mnie przy regulatorze, ale nie chce prorokowac. Regulator Bosch 130 PLN

Link to comment
Share on other sites

jak mozna sprawdzic czy to regulator napiecia?

Link to comment
Share on other sites

Samemu to raczej chyba ciężko sprawdzić :kwasny:

Ja ostatnio sprawdzałem regulator w sklepie z alternatorami i częściami. Koleś sprawdził na miejscu w 5 min za darmo :wink4: Może u Ciebie w mieście też jest taka opcja.

Link to comment
Share on other sites

rozumiem...

z tego co sie przygladalem to nie powinno byc problemu z demontazem regulatora napiecia, wystarczy odkrecic go z tyly alternatora, jak sie myle to mnie poprawcie i podpowiedzcie na jakie przeszkody moge trafic. silnik ajm/atj

Link to comment
Share on other sites

Jak masz nasadkę torx to żadnych przeszkód o ile to regulator, ja swój altek regenerowałem i podobny objaw był ale jak się jedno uzwojenie rozlutowało.Najlepiej sprawdź sobie regulator przed zakupem, bo jak zaczniesz regenerować altek to koszty zaczną wzrastać, a w dobrych pieniądzach idzie kupić w dobrym stanie używkę. -lus jest taki że jak wymienisz regulator,łożyska jak się już odzywają, to masz spokój na dłuższy czas.

Link to comment
Share on other sites

musisz udac sie do serwisu albo pozyczyc od kogos regulator :), ja wymontowalem z A3 mojego taty i awaria byla ustalona natychmiastowo :good:

Link to comment
Share on other sites

wymiana regulatora napiecia pomogla

dzieki za odp.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...