Skocz do zawartości
IGNOROWANY

PROBLEMY z ZAPŁONEM Audi A4 B6 3.0 ASN


Artas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Postanowiłem zamieścić swój post bo od pewnego czasu borykam się z pewnym problemem którego już nie ogarniam. Mianowicie mam problemy z zapłonem na cylindrach. Ale opiszę od początku.... dotyczy to AUDI A4 B6 3.0 ASN 220 KM quattro, manual, 2002 rok.

Kiedyś a dokładnie w grudniu :) miałem problem z zapłonem na jednym cylindrze. Co objawiało się nie równą pracą silnika, silnymi wibracjami i migającą kontrolką silnika. Były to chwilowe przerwy zazwyczaj po utrzymaniu stałej prędkości i obrotów silnika problem znikał jak również kontrolka silnika. Po z sczytaniu błędów przez komputer z głowicę VAS 5054A. Pokazał mi następujące błąd. "chwilowa przerwa zapłonu na cylindrze X" Nie wiedziałem co się dzieje ale przymknąłem oko na to gdy błąd już się nie pokazywał i nie było problemów ale... do czasu. Gdy pewnego dnia spokojnie wracając z pracy naglę padła mi całkowicie cewka co zmusiło mnie na powrocie na 5 cylindrach :/ Po sczytaniu po raz kolejny. Ukazał się identyczny błąd plus błąd przerwy zapłonu na innym cylindrze. Ok. Kupiłem nowe cewki w intercarsie do mojego modelu. Wymieniłem również świece na NKG TT również podobno dedykowane do mojego modelu. I ciesząc się że wszystko jest nowe i wymienione pomyślałem że będzie już ładnie śmigał... a tu zonk :/ po uruchomieniu silnika i przejechaniu kilometra zaświeciła mi się na stałe kontrolka silnika mimo że samochód szedł gładko, nie rzucało nim, czułem wyraźną różnicę że jeździ lepiej. No ale zaniepokoiła mnie ta kontrolka która nie gasła... więc z sczytałem po raz kolejny błędy a tu... nowe cudo "wysterowany zapłon na wszystkich cylindrach" + "niesprawny katalizatory nr 2 rzędu 2" :/ załamka w krótkim czasie doszedł również katalizator 1 rzędu no ale teraz od tygodnia powróciła przerwa zapłonu co ciekawe teraz jest regularna a teraz po uruchomieniu samochodu i przejechaniu 10 km następuje przerwa w zapłonie i jedzie na 5 cylindrach albo iluś nie wiem już bo nawet nie mam siły by znów z sczytywać błędy. I muszę się zatrzymać i docisnąć cewki po jednej stronie. W tedy wszystko wraca do normy i już nie zależnie ilę będę kilometrów jechał i jak mu cisnął już nie nastąpi przerwa i nie będzie wpadał w mega drgania. Ale oczywiście kontrolka zostaje i błędy z wysterowanym zapłonem również. Jedna wielka masakra!!! I nie mam już żadnego pkt odniesienia gdzie można szukać problemu :/ Proszę o pomoc w ratunku mojego audi. :( Dodam jeszcze że nie sprawdzałem wymieniając nie które cewki na stare czy zniknie mi błąd wysterowania zapłonu na poszczególnych cylindrach no bo nie miałem siły do tego i oczywiście pogoda nie dopisuje bo jest strasznie zimno na zewnątrz i ciężko przy takiej temperaturze myśleć, a tym bardziej cokolwiek robić :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź moduł zapłonu, jeżeli występuje w audi. W moim poprzednim aucie z silnikiem 2.3v5 mialem taka historię. wymienilem cewki i świece bez wiekszego efektu po naprawie modułu jak reka odjal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe OT. Czy tak trudno wybrać odpowiedni prefix!? gdzie w wątku opisujesz "dotyczy to AUDI A4 B6 3.0 ASN 220 KM", oczekując pomocy od innych. I teraz postaw się w takiej sytuacji, że "wszyscy" przeczytali Twój wątek, ale tylko przeczytali, bo widząc Twoje lenistwo zlali temat. I co Ty na to? Szanujmy się i ułatwiajmy sobie życie. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie też o tym myślałem, ale z tego co zauważyłem nie jest wyposażony w moduł zapłonu. Chyba że znajduje się w komputerze bo tam właśnie prowadzą wszystkie wiązki z cewek. Idąc tym tropem zastanawiam się czy przypadkiem równie dobrze nie zaczął szwankować komputer sterujący silnikiem. :/ No ale już naprawdę nie wiem do czego się przyczepić. Ehh... już nie długo może zacznie być cieplej to go rozbiorę na części pierwsze.

---------- Post dopisany at 19:12 ---------- Poprzedni post napisany at 18:58 ----------

chudineze masz rację! Lenistwo z mojej strony przyznaję się! Ale temat bardzo pilny i ważny dla mnie.(zresztą jak każdy temat dla kogoś kto ma problemy) Więc być może to jest moje umyślne zadziałanie by właśnie wszyscy zauważyli problem. Większa szansa na to, że znajdzie się ktoś kompetentny i znający się na temacie. A ludzi szanuje. Pozdrawiam.

PS: Szanujmy się :) ułatwiajmy sobie życie i proszę o odpowiedzi trzymające się tematu. ;-) Dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe OT. Czy tak trudno wybrać odpowiedni prefix!? gdzie w wątku opisujesz "dotyczy to AUDI A4 B6 3.0 ASN 220 KM", oczekując pomocy od innych. I teraz postaw się w takiej sytuacji, że "wszyscy" przeczytali Twój wątek, ale tylko przeczytali, bo widząc Twoje lenistwo zlali temat. I co Ty na to? Szanujmy się i ułatwiajmy sobie życie. :hi:

kolega ma racje, zmień prefix na ASN to znajdzie rozwiązanie na twój problem :grin:

kilka osób z ASN walczyło z podobnymi objawami a wiec troche cierpliwość

czekam na poprawe prefixa i wysyłam co było u mnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem podobne objawy jak katy sie posypały,

na ile śrub tryma sie listwa z kablami do cewek, bo czasami podczas jazdy gubi napięcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No katy mi padają to fakt bo słyszę i sonda mi to zgłasza... ale listwa trzyma się na 1 śrubce bo pogubiłem :/ ale zamówiłem i... wkręcę i zobaczę czy się poprawi... ale... to nie tłumaczy tego że po wymianie wszystkich cewek pojawia mi się komunikat że jest wysterowany zapłon na wszystkich cylindrach. Cewki kupione po nr-ach starych w aso. I poprawka świece mam też nowe DENSO TT o zmniejszonym oporze. Ale na chwile obecną ważniejsze jest przyczyna odłączania się 1 cylindra. Bo to mało przyjemne jest na drodze :/

---------- Post dopisany at 22:42 ---------- Poprzedni post napisany at 22:40 ----------

Katy myślę że jeszcze na razie nie... bo jak by padły całkiem to bym cały czas miał ten efekt a nie raz 1 uruchomienie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...