Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Leniwa wskazówka temperatury oleju


lilprincetom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie!

Spotkała mnie właśnie dziwna sytuacja tj. moja B5 stała dość długo bez jeżdżenia (z miesiąc). Ledwo wróciła z przeglądu, geometrii, wymiany łożysk, wspawania nowej plecionki i łącznika na wydechu (z powodu czego stała).

Zaraz po odbiorze odpaliłem ją bez kłopotu ale po dłuższej jeździe zauważyłem że temperatura oleju nie za bardzo chce ruszyć do góry. Po jakimś czasie (20 minut jazdy) ruszyła ochoczo do góry po czym znowu zeszła do 60 stopni.

Co ciekawe, kiedy ponownie ją odpaliłem (bez najmniejszego kłopotu) dzisiaj rano (po zimnej nocy) dzieje się to samo... temperatura nie chce się podnieść, ssanie wyłącza się tak jak zawsze, obroty nie skaczą a silnik pracuje jakby nigdy nic. Poczytałem troszkę o tym ale wciąż nie wiem czy to termostat czy czujnik i ewentualnie jak to sprawdzić własnoręcznie.

Dziś niedziela a w tygodniu wcześnie wyjeżdżam i późno wracam z pracy (4 km do pracy rano i wieczorem powrót:) więc naprawa będzie możliwa dopiero w sobotę.

Proszę powiedzcie mi czy mogę używać do końca tygodnia samochodu bez ryzyka zrobienia mu krzywdy. Z góry dziękuję :D

[EDiT] Dzisiaj nie dawało mi to spokoju i poszedłem sprawdzić to jeszcze raz. Wpierw sprawdziłem czy czujnik temperatury cieczy nie jest poluzowany i na wszelki wypadek go docisnąłem. Zgodnie z tym co wyczytałem w róznych postach odpaliłem samochód i rozgrzewałem go powoli dochodząc do ok. 2000 obr. przez jakies 5 - 7 minut a następnie sprawdziłem temperaturę górnego i dolnego węża wchodzącego do chłodnicy. Górny był gorący i zaczynał parzyć a dolny był gorący ale do wytrzymania. Temperatura na desce wzrosła normalnie do 90 stopni, jedynie włączenie ogrzewania kabiny na maks lekko nią zachwiało. Dzisiaj jest jednak odwilż i nie wiem co mam myśleć. Wczoraj mocno mroziło i zastanawiam się czy brak wygłuszenia na masce (pełni ono jak się domyślam również funkcję izolacji termicznej) miało coś wspólnego z zachowaniem samochodu. Proszę o uwagi lub pomysły...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi ci o temperaturę oleju czy raczej płynu chłodniczego? Moim zdaniem termostat do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba że masz dodatkowe zegary, wtedy po lewej stronie masz dodatkowo temperaturę oleju. Ale na początek to radzę zabrać się za lekturę pod tytułem "instrukcja obsługi A4" bo skoro nie wiesz nawet co jest wyświetlane na zegarach no cóż... O czym my tu mówimy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba chodzi ci o temp. płynu chłodniczego. Więc tak jak kolega wyżej mówi termostat w pierwszej kolejności do wymiany i możesz jezdzić.

Chodzi o temp. cieczy chlodzacej... na razie wymiana termostatu nie wchodzi w gre (brak czasu) stad pytanie czy te pare kilometrow do i z pracy moge jezdzic bez ryzyka powaznej awarii.

Chyba że masz dodatkowe zegary, wtedy po lewej stronie masz dodatkowo temperaturę oleju. Ale na początek to radzę zabrać się za lekturę pod tytułem "instrukcja obsługi A4" bo skoro nie wiesz nawet co jest wyświetlane na zegarach no cóż... O czym my tu mówimy?

Wiem Labiel, chodzilo mi o temperature cieczy chlodzacej. Nie wiem skad wzialem temp. oleju... heh to chyba 'pomrocznosc jasna'.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...