buliking 0 Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2008 niedlugo bedzie zmiana b5 na b6 ale chce wiekszego diesla, naczytalem sie juz sporo o awaryjnosci, kosztach eksploatacji silnikow 2.5 ale widzialem gdzies ze jest jakas seria tych silnikow, ktora nie ma problemow z walkami, pewnie ma za to inne widze wersje 150km, 155km, 163km, 180km, ktora jest najmniej klopotliwa? po uzycie opcji szukaj znalazlem tylko odpowiedzi w stylu "podobno" "gdzies slyszalem" itp, potrzebuje konkretnych informacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piechol 0 Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2008 szukaj oznaczeń silnika zaczynających się na B.. oprócz BFC (nie przeszedł wszystkich modyfikacji) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rav 1 Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Jeśli chodzi o szybsze zurzycie wałków rozrządu (w odniesieniu do 1,9TDI) to zdaje się być fakt niezaprzeczlny. Lecz nie zgodzę się, że jest z nimi aż taka tragedia. Moje auto pochodzi z początków produkcji B6 2.5 TDI (2002r.) z potencjalnie największą podatnością na w/w usterkę, aktualnie ma przejechane blisko 200 000 km. Zaraz jak kupiłem auto naczytałem się sporo na forum na temat tych nieszczęsnych wałków. Po tej lekturze czym prędej udałem się do mechanika na kontrolę wałków. No i ku mojemu zdziwieniu okazało się, że najbardziej wytarte krzywki miały zagłębienie około 0,2 milimetra (wartość zmierzona, a nie stwierdzona na "oko"). Co po takim przebiegu nie było szokujące, a wręcz pozytywnie zaskakujące. Mechanik stwierdził, iż taki stan rzeczy był spowodowany dobrym smarowaniem i regularnym wymianom dobrej jakości oleju. Podczas przeglądania książki serwisowej i faktur które dostałem od poprzedniego właściciela auta napotkałem na informację o wymianie hydropopychaczy przy przebiegu około 120 000 - być może ten zabieg był kluczem do spowolnienia zurzycia się wałków. Powyższe spostrzeżenia przedstawiam na przykładzie mojego auta, a nie całej ich "populacji" tak więc w innych przypadkach może być inaczej Podobno w rocznikach po 2004 problem został wyeliminowany, ale czy tak jest, tego nie jestem pewien Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Trzeniu Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2008 kupuj 2.5 z lierką B na poczatku i po problemie są jeszcze wersje 179km -BDH Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buliking 0 Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2008 szukaj oznaczeń silnika zaczynających się na B.. oprócz BFC (nie przeszedł wszystkich modyfikacji) niestet na allegro czy otomoto ludzie nie pisza jaki kod ma ich silnik, myslalem ze po mocy da sie to wylapac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Trzeniu Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Proś o vin i sprawdzaj w dekoderze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piechol 0 Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Proś o vin i sprawdzaj w dekoderze dokładnie po 2002 wszystkie silniki 2.5 mają oznaczenie od literki B no chyba nie dokońca w 2003r były jeszcze na pewno AKE 180km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buliking 0 Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2008 ten ma 163km i 2003r wiec jest na b? a ten jeden na b w ktorym nie poprawiono walkow to ile ma koni? glownie chodzi mi o to czy da sie po mocy i roczniku poznac jaki kod ma silnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arson15 0 Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2008 150KM i 155KM mają napewno oznaczenie A Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rav 1 Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Z tego co słyszałem auta po 2004 miały istotne zmiany m.in w rozrządzie które gwarantowały dobrą wytrwałość wałków rozrządu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piechol 0 Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2008 właśnie ten niepoprawiony do końca BFC ma 163km... sam takiego miałem, ale mi się nic nie działo na szczęście z silnikiem... :gwizdanie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rav 1 Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2008 150KM i 155KM mają napewno oznaczenie A Ok. Ale czy jest sęs kupować V6 o mocy 150 PS z wątpliwymi wałkami i dużo większymi kosztami eksploatacjami (np: rozrząd). Skoro można kupić 1.9 TDI 130 PS i z "niewielkim chipem" osiągnąć 150 PS. Myślę, że jak już się decydować na V6 to przynajmniej z silnikiem o mocy około 170 PS w serii, lub więcej bez przeróbek. Nie mówiąc tu o autach z napędem na 4 koła które są "troche" cięższe i w związku z tym powinny mieć większą moc. Hmmm w końcu PS'y to nie wszystko, przecież dynamicznie przyspieszamy dzięki momentowi obrotowemu ale ta wielkość jest w pewien sposób powiązan z budową i mocą silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się