skacząca temperatura
0

    2 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Cześć wszystkim.


    Mam dość dziwny problem. 
    Moje Audi to A4 B5 98r. 1.9Tdi przed liftem.
    Problem jest taki i pojawił się dzisiaj :


    Jechałem autostradą ok 110-120 km/h , temp silnika 90C i wszystko ok, nagle powoli wskazówka zaczyna się podnosić i ledwo idzie do drugiej kreski czyli 95C. Zwolniłem , zjechałem z autostrady i podjechałem w miejsce gdzie mogłem zobaczyć czy coś nie cieknie. Do tego miejsca miałem kilka km a temp zaczynała spadać i stanęła na 90C...
    ZOstawilem auto na 10 min wyłączone , sprawdzałem i nie znalazłem żadnych wycieków pod silnikiem. Pojechałem do domu, temp była 90C , dopiero po ok 5 km znowu się podniosła na 95C , zawróciłem i udałem się do znajomego mechanika , miałem do niego ok 10 km i do tego czasu temp spadła na 90C.
    Po bardzo wstępnej diagnozie mechanik stwierdził że wiatrak może nie wyrabiać i późno wchodzi na drugi bieg - jeśli dobrze zrozumiałem. Kazał mi troszkę pojeździć na drugim biegu włączonej klimy ( klimy w sumie nie nabijałem ale mam klimatronika ) . Zrobiłem w ten sposób 15 km i wszystko ok. Mówił też że może termostat pada ale mam mu dać znać gdy dalej będzie problem.


    Chłodnice mam nową, wycieków nie ma, płyn był cały czas.
    Usterka jest ciekawa bo wskazówka po kilku km podnosi się i spada po kilku km.


    Co o tym myślicie ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Dnia 31.05.2017 o 16:58, outmc1985 napisał:

    Usterka jest ciekawa bo wskazówka po kilku km podnosi się i spada po kilku km.

    To znaczy że jak nagrzewasz samochód jadąc, wskazówka załóżmy łapie 65 i raptem spada na 60 z powrotem ? Jeśli tak to możesz jeździć, być może licznik zaczyna się psuć. Moim zdaniem jak nic się nie dzieje to jeździj i obserwuj sytuacje... u mnie auto po 2 tyg. postoju i ruszeniu w trasę raptem pokazało na blacie 120 st. zwolniłem 110 st. wrzucam na luz cisza auto pracuje nic się nie gotuje... przyspieszyłem na długiej prostej 90 st. zwalniam znów w górę... na drugi dzień już wskazówka się nie podniosła i winą okazał się licznik... choć stawiałem na czujnik temperatury.. obserwuj podczas jazdy co się dzieje i sam znajdziesz odpowiedź... bo takich tematów jak twój jest sporo i często koledzy z forum nie wróżą z fusów i nie powiedzą ci że to na 100% to, bo przyczyną może być czujnik temperatury, licznik,  (może) termostat i wiele wiele innych także obserwuj podczas jazdy i w razie nowych podejrzeń pisz. Pozdrawiam ;) 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy