discovery Opublikowano 13 Listopada 2017 Opublikowano 13 Listopada 2017 Hej w minionym tygodniu miałem okazję wymieniać uszczelkę pokrywy zaworów, prosta z pozoru czynność okazała się koszmarem. Nie jestem mechanikiem, a przy samochodzie grzebię bo lubię, nie jest to żadna próba szukania oszczędności. Być może ktoś już opisywał tu jak zdemontować tę pokrywę (chociaż nie znalazłem tej informacji, brakuje jej też w książce "Sam naprawiam samochód"), albo to co opisałem jest oczywistą oczywistością. Może jednak znajdzie się jedna osoba której się to przyda. [Poniższą wskazówkę znalazłem na forum myturbodiesel.com, jest tam mnóstwo inforamcji ale niestety tylko po angielsku, nie każdy zna angielski, dlatego opisałem to swojemu, na dole dodałem też link do źródła.] Jeżeli nie chcecie aby pokrywa po wymianie uszczelki wyglądała tak: Proponuję okleić dolot jakąś taśmą (ja użyłem taśmy malarskiej do stosowania na zewnątrz): Wykręciłem też rurkę która idzie od chłodnicy spalin do zaworu EGR, można dzięki temu zyskać trochę więcej miejsca, ale wydaje mi się że można to pomiąć. I sprawa najważniejsza, cały trik który umożliwia wyjęcie pokrywy bez uszkodzenia jej, polega na tym, aby dobrze ustawić wałek rozrządu. Na piaście (038109239K) za kołem zębatym od wałka rozrządu znajdują się ząbki, (jeśli się mylę to proszę, poprawcie mnie) używane do wykrywania pozycji wałka rozrządu. Niestety ząbki te skutecznie utrudniają wyciągnięcie pokrywy. Trzeba tak pokręcić wałkiem korbowym aby ząbki schowały się na tyle, aby możliwe było wysunięcie pokrywy. Po odkręceniu pokrywy, należy ją lekko unieść i przesunąć w kierunku zbiornika z płynem chłodnicznym. No i to w zasadzie tyle. Ja swoją pokrywę uszkodziłem wyciągając ją na siłę (pękła w górnej części, gdzie stykała się z dolotem). Ja zamiast kręcić wałkiem korbowym, pchnąłem troszkę samochód na 6 biegu, nie wiem na ile jest to zgodne lub niezgodne ze sztuką, ale na pewno zaoszczędziło mnóstwo czasu który trzeba poświęcić na zdemontowanie przedu. źródło: http://www.myturbodiesel.com/wiki/camshaft-lobe-wear-inspection-and-replacement-on-tdi-pd-engine/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się