Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHL] Pedał sprzęgła zapada się do połowy i nie oddaje


maj0525

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich ! :) Jeżdze moim audi a4 1.6 już od roku.Mój problem zaczoł sie na jesień w zeszłym roku a mianowicie polega na tym że,po przejechaniu dłuższej trasy lub staniu dłużej w korkach, pedał sprzęgła nieoddawał do konca. Był on do połowy zapadniety a niekiedy nawet i więcej niż do połowy, ale sprzęgło nadal działało poprawnie biegi chodziły normalnie, tylko czasami szarpneło przy poszczeniu sprzęgła ale jak podniosłem mogą pedał do gory to zostawał w tej górze , chodz nie zawsze chciał zostac.Byłem z tym u mechaników, jeden podejrzewał wysprzęglik ,drugi pompe sprzegłową a trzeci że to całe sprzegło do wymiany. Ten objaw zginoł kiedy zaczeła sie zima działało wszystko poprawnie tylko czasami jedynka i wsteczny cięzko wchodziły, aż do tej pory. Teraz ten problem pojawił się ponownie i zaczyna mnie to denerwowac. Dzisiaj nawet zauważyłem że jedynka i wsteczny nie wchodza tak płynnie jak trzeba,jakby o coś chaczyły ,ale żadnych zgrzytów nie słychać. W tym momencie niewiem od czego zacząć, bo każdy mechanik co innego diagnozuje z góry dziękuje za pomoc. jeżeli okazało by się ze to sprzęgło to jakiej firmy najlepiej kupić żeby niebyło kosmicznie drogo .oglądałem LUKa -co o tej firmie sądzicie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób jeszcze test- wciśnij sprzęgło bardzo wolno i zwróć uwagę czy wtedy wróci do samej góry. Jak zostanie niżej to na 99% stawiam na pompkę sprzęgła. Auto ponad 10 letnie nie wiadomo kiedy miało zmieniany płyn hamulcowy. Często jest już stary i brudy osadzają się na gumkach (uszczelniaczach?) wewnątrz pompki i powodują przepuszczanie płynu, co w efekcie daje właśnie takie objawy jak opisłeś.

Co do haczenia, to może sprzęgło domaga się wymiany? A nie szarpie ci przy ruszaniu jak długo jeździsz w korkach z obciążeniem kilku osób (wtedy też jedynka i wsteczny ciężko się wbijają)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie szarpie przy ruszaniu wszystko ok ,tylko czasami to tak sie dzieje że jakby delikatnie o coś haczyło przy wrzucaniu jedynki, no a w korkach to jezdze tak jak kazdy. A czy te uszczelniacze w tej pompce można wymienić, czy tego sie nie wymienia, i jak odpowietrzyc pozniej układ sprzegłowy.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wyjął pompkę sprzęgłową, rozebrał i zobaczył czy coś z nią nie tak.Po pierwsze to nie kosztuje, a jak będzie dobra to jedno wyeliminujesz. Co do uszczelniaczy w pompce to szczerze powiem, że nie wiem. Nawet nie pytałem o zestaw naprawczy. Jak w środku będą grudki szlamu i gumki ok to wyczyścić i złożyć. Ja wymieniałem (tele że w mercedesie) całą pompkę, ale tylko dlatego że koszt był niewielki i mieli ją na miejscu. Odpowietrza się identycznie jak hamulce tyle że przy użyciu pedału sprzęgła. Popuszczasz sróbkę (jest przy wysprzęgliku) w momencie jak ktoś trzyma wciśnięty pedał sprzęgła. Jak pedał zejdzie do podłogi to śróbkę zakręcasz. Trzeba tylko założyć jakiś wężyk (najlepiej przeźroczysty) na tą śróbkę żeby komory silnika hydrolem nie zachlapać. Jak pompka będzie ok to wyjąłbym wysprzęglik i też go obadał. Przy okazji możnaby wyczyścić zbiorniczek na płyn.

Co do haczenia do nie wim co masz na myśli pisząc, że jedzie jak każy. Ja pytam czy przy długiej jeździe w korkach (czyt. częste ruszanie), często w ciepłe dni, jadąc w kilka osób nie trzęsie autem przy ruszaniu- jeśli nie to ok. Jeszcze trzeba by sprawdzić poziom i jakość oleju w skrzyni- sprawdzałeś?

A teścik robiłeś jak ci pisałem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak robiłem test ale wszystko jest ok, teraz przejechałem 250 km i stałem w Radomiu w sporym korku sprzęgło działało poprawnie nic nie trzęsło przy ruszaniu , tylko raz mi wpadło ale podniosłem nogą i było ok . ale i tak wymienię te pompkę sprzęgłową jak nie pomoże to będę szukał dalej pozdr .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie, troche dlugo nie odpisywalem ale musialem sie upewnic czy ustrka zginela na dobre czy tylko tymczasowo. a otóż usterka o której pisałem wyżej została usunieta poprzez wymiane pompy sprzegłowej , wymienilem na firmy LCC i chodzi poprawnie, sam ja wymienialem i odpowietrzalem zatem jak ktos ma pytania to pisac pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie, troche dlugo nie odpisywalem ale musialem sie upewnic czy ustrka zginela na dobre czy tylko tymczasowo. a otóż usterka o której pisałem wyżej została usunieta poprzez wymiane pompy sprzegłowej , wymienilem na firmy LPR i chodzi poprawnie, sam ja wymienialem i odpowietrzalem zatem jak ktos ma pytania to pisac pozdrawiam

No takie rzeczy to miło czytać. :good: :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten problem i go rozwiązałem.

Przy siłowniczku sprzęgła jest taki aluminiowy kruciec który wchodzi w siłownik, a do niego wkręcony jest przewód z płynem.

I ten aluminiowy element lubi sobie popękać i dlatego jak długo trzyma się wciśnięte sprzęgło albo często sie go używa w korku, sprzęgło łapie powietrze i dlatego pedał nie odskakuje.

Kruciec nie występuje jako osobny element i trzeba go kupić z całą rurką i kosztuje coś koło 280 zł w serwisie. Ja kupiłem na szrocie za 20 zl kruciec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...