Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kopcenie


Gajzer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie , mam od dłuższego czasu problem z kopceniem na biegu jałowym. A wiec kopci na zimnym silniku ( jak ze starego jelcza) gdy odpalę i od razu ruszam kopcenie nie jest tak zauważalne.` Dym jest koloru niebieskawo białego. Błędów brak. Do tej pory zostały zregenerowane wtryski (końcówki) Stwierdzono że były upalone. Został wycięty dpf oraz wyłączony. Chłodniczkę Egr sprawdzałem po przez bajpas przewodów. Brak niepokojących ustrojstw pod korkiem oleju, płyn chłodzący czysty . Nie grzeje się oraz węże miękkie. Przy odłączeniu rury dolotowej brak zmian (dalej kopci). Odma ..  Membrana cała lecz z jednej strony lekko zdeformowana i przy rozciąganiu jej słychać delikatne  jakby "pompowanie" ale nie wiem jak powinna działać. Nie zauważyłem dużego ciśnienia oleju po odkręceniu korka czy wyjęciu bagnetu . Odma nie  "gwiżdże" .Autko nalatane ma już 300 tys. Zauważona usterka kilka dni po regeneracji turbinki ale mechanika stwierdzenie brzmiało "musi się wypalić" zrobione już od wymiany sporo i teraz kilka pytań ;) 

1 Czy warto robić testy na zawarcie Co2 w płynie chłodniczym ? ( choć i tak to zrobie ;) )

2 Czy warto wyciągać turbine do ponownego sprawdzenia?

3 Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie turbiny w aucie ?

4 Czy warto  wymienić sama membranę ?

5 Czy skupić się na odmie ?

Dodam jeszcze że autko się zbiera i  nie czuć utraty mocy. Oleju przed wycięciem dpfa stan pokazywał maks a po usunięciu spadł na 1/3 także obserwuje... Zakładam także że może być to grubsza sprawa typu uszczelka uszczelniacze itp ale chciałbym zasięgnąć waszej opinii oraz zacząć od  tańszych spraw. 
 

 

Pozdrawiam

Edit.  Czy membrana powinna tak wyglądać ? Może być to skutkiem problemu ?

262863217_1272971706518051_8039225651348013755_n.jpg

262384591_195711172755755_114121898314532120_n.jpg

262838137_203980011903676_6561051525136675511_n.jpg

Edytowane przez Gajzer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam te same objawy. Wczoraj wymieniłem membranę i dalej jest to samo a wygadała tak jak na zdjęciu. Wymieniłem EGR, chłodnice EGR, świece żarowe, test na zawartość CO w układzie na zimnym i ciepłym jest ok. Nie wiem jak wygląda u mnie sprawa pompowtryskow bo nie sprawdzałem. Synchronizacja rozrządu jest ok. Moc jest ok. A mimo tego dalej kopci. Jak odpalę to za jakieś pół minuty pojawi się taki dym jak na zdjęciach a po jakimś czasie przestaje kopcić całkowicie. Nie wiem co może być tego powodem 

Screenshot_2021-12-15-10-02-15-076_com.miui.videoplayer.jpg

Screenshot_2021-12-15-10-02-00-755_com.miui.videoplayer.jpg

Screenshot_2021-12-15-10-01-42-705_com.miui.videoplayer.jpg

Screenshot_2021-12-15-10-01-33-594_com.miui.videoplayer.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dymi jak mi .. po wymianie membramy w moim przypadku mam wrażenie że jest delikatnie lepiej .Sprawdze ponownie turbo bo jednak troszkę bierze oleju a teraz wyskoczył mi błąd P2015.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...