Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nieszczelność podciśnienia czy chłodnicy spalin?


Maxim_309

Rekomendowane odpowiedzi

Dobry wieczór.

Mam problem z Audi A4 B8 CAGA 143 KM związany ze świstem/gwizdaniem podczas dodawania gazu.

Wspomniany gwizd pojawia się na postoju oraz podczas jazdy przy dodawania gazu. 

Na postoju od ok 2 tys obrotów pojawia się nieprzyjemny świst z okolic chłodnicy spalin EGR.

Podczas przyspieszania również, z tym że zaczyna się on wcześniej i po ok 3 tys obrotów zanika (podczas ciągłego przyspieszania).

Na początku przy pomocy wody z mydłem zlokalizowałem nieszczelność na rurce chłodnicy spalin przy króćcu na połączeniu z kolektorem wydechowym.

Myśląc że to ona jest przyczyną, chłodniczkę wymontowałem, zawiozłem do pospawania, poskładałem z nowymi uszczelkami, lecz problem nasilił się jeszcze bardziej.

Wymieniłem chłodniczkę na nową(używaną), ponieważ ją zacząłem podejrzewać, poskładałem połączenia wraz z uszczelkami oraz cementem do układów wydechowych (aby dodatkowo uszczelnić połączenia), lecz problem pozostał.

Dodam że oberwały mi się śruby od przykręcania chłodnicy do kolektora wydechowego, musiałem kombinować z rozwiercaniem otworów i gwintowaniem, przez co uszczelka nie leży idealnie "w osi". Pewnie wewnątrz jest delikatny prób ze strony uszczelki. 

Zauważyłem dziś, że po zdjęciu przewodu podciśnienia chłodnicy spalin świst zanika. Po zatkaniu odpiętego przewodu (bez wpięcia w chłodnicę spalin), świst się ponownie pojawia.

Stąd moje pytanie, czy problem leży w chłodnicy spalin/połączeniu z kolektorem wydechowym, czy w układzie podciśnienia (ewentualna nieszczelność)?

Czy ktoś posiada schemat podciśnień w silniku CAGA?

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla potomnych, z podobnym problemem.

Znalazłem nieszczelność. Jest nią przedmuch na połączeniu kolektora wydechowego z turbiną.

Turbina jest pod chłodnicą spalin, także stąd wrażenie że to tam była nieszczelność.

Wymienię uszczelkę, okaże się czy to to.

Pozdrawiam.

 

P.S

Dobra, uszczelniłem połączenie turbiny z kolektorem i dalej gwizda.

Podpowiecie co to może być?

Edytowane przez Maxim_309
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za gwizd odpowiedzialna była uszczelka pod kolektorem wydechowym.

A właściwie urwana jedna szpilka przy jednym z cylindrów, przez co powstała nieszczelność.

Po wymianie szpilki, uszczelki i skręceniu wszystkiego na nowo auto pracuje cichutko.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...