Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam serdecznie, 
Od niedawna posiadam Audi A4 B7 i niestety od początku trapi je problem dotyczący błędów świateł tylnych, z prawej strony. 
Mianowicie czasem pojawiają się błędy prawego światła cofania oraz prawego tylnego kierunkowskazu, ale jednak światła dobrze się palą i z reguły błędy po chwili gasną i jest czysto. 
Pojawia się też błąd Brems licht, czyli światła stopu. Czasem nie ma go wcale, czasem zapala się po 1, 2, 3km. Czasem jak się zapali to po ponownym uruchomieniu auta już się nie pali. 
Jedyne co udało mi się zaobserwować to słabiej palące się prawe światło pozycyjne od lewego z tyłu. Miałem wyciągnięta prawa lampę i styki w oprawce wydają się okej. W pierwszej kolejności chce jeszcze żarówki podmienić z lewej na prawa stronę. Jeśli to nie pomoże to podegnę lekko do góry blaszki od pozycyjnego światła. Jeśli to nie przyniesie skutku to gdzie dalej szukać rozwiązania? Masa słaba - wymiana całej oprawy żarówek? Czy może styki w kostce?
Z góry dzięki za wszelkie wskazówki. 

 

Załączam zdjęcia, które wykonałem:

Foto 1

Foto 2

Foto 3

Foto 4

Posted

Najprawdopodobniej wypaliła Ci się masa w kostce i wielce prawdopodobne, że pociągnęła za sobą oprawę. Odepnij kostkę i sprawdź jak wyglądają piny w oprawie. Kostkę za śmieszne pieniądze kupisz w ASO, oprawę lampy kup nową i oryginalną. Będziesz potrzebował "kluczyka" do wypięcia pinów z kostki ( bez problemów do dostania na allegro, ale polecam kupić cały zestaw z ściągaczami do tapicerki itp. różnica w cenie niewielka a będziesz miał na przyszłość ;). Ja kupiłem zestaw Falon-Tech FT9153 i jestem zadowolony). Wypinanie pinów z kostki może na początku być irytujące, ale jak załapiesz jak się to robi to wychodzą bez problemu. W moim przypadku same piny były okej i po ich oczyszczeniu wsadziłem je do nowej kostki

  • Thanks 1
Posted (edited)

Czyściłeś te piny, które zaciska się na przewodzie? Drobny papierek ścierny i potem contact spray? Czy może da się je jakimś sposobem rozpiąć i potem na nowo zacisnąć zaciskarką? A jakby piny były w kiepskim stanie to jest szansa, że w ASO też dostanę? Wtedy nie wiem, czy lepiej nie byłoby kupić ewentualnie kawałków przewodów z zarobionymi pinami i polutować po obcięciu starych pinów? 

A co do kupna w ASO to tylko osobista wizyta, czy jakoś przez telefon, Internet jest też szansa cokolwiek zamówić? Do najbliższego ASO mam ponad 30km i niezbyt uśmiecha mi się jechać, tym bardziej, że zawsze są korki. 

 

Dowiedziałem się, że można złożyć zamówienie przez Internet. Oprawa 207zl, kostka 30zl.

Edited by MartinTcV
Dodanie informacji
Posted (edited)

Ostatnio pokazało błąd prawego światła pozycyjnego z tyłu i kierunkowskazu prawego tył i faktycznie żarówki się nie palą. Okazuje się, że żarówki są sprawne, ale faktycznie masa jest wypalona i to konkretnie. Załączam zdjęcia wtyczki i pinów w oprawie. Czy to w miarę normalne, że masa aż tak się wypaliła? Czy gdzieś musi być też jakiś inny problem? Tak sobie nawet myślę, że wpływ na to mogły mieć tanie żarówki marketowe, które chwilę wcześniej zamontowałem. 

Wtyczka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Piny oprawy

Edited by MartinTcV
Dodatkowe informacje

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...