ROBERT Opublikowano 19 Listopada 2009 Opublikowano 19 Listopada 2009 Witam. Mam takie pytanie odnośnie drugiej sondy lambda(za katem). Po podpięciu VAG-a w gr. 030 "status sond lambda"(oczywiście z włączonym silnikiem i dobrze rozgrzanym) pierwsza sonda pokazuje 1 1 1 , a druga 1 1 0. Wiem że pierwsza cyfra oznacza ogrzewanie sondy, druga gotowość sondy, a trzecia ..... ??? No właśnie ma tak być
mateogda Opublikowano 19 Listopada 2009 Opublikowano 19 Listopada 2009 Trzecia oznacza cyfra czy regulacja od sondy jest aktywna czy nie.
ROBERT Opublikowano 19 Listopada 2009 Autor Opublikowano 19 Listopada 2009 Trzecia oznacza cyfra czy regulacja od sondy jest aktywna czy nie. To teraz pytanie: Ma być aktywna czy nie ? Jak zrobię w gr.043 > BS > hamulec > obr.same idą do 1400RPM > napisze TEST ON > i po minucie > SYSTEM OK Wtedy w gr.030 druga sonda ma 1 1 1 czyli jest aktywna. Po wyłączeniu zapłonu znowu jest w 1 1 0 To przekłada się na 15 READINESS (kody gotowości) jak zrobię tą gr. 043 to wtedy w kodach gotowości sondy są "PASSED"aktywne i po krótkiej jeździe katalizator (gr.046) też "uaktywnia" się. Czemu sterownik nie robi tego testu sam,a jak ja go zrobię VAGiem to po wyłączeniu zapłonu kasują się mu te testy ??? Czy wina może stać po stronie sondy za katem ? Dodam jeszcze że pierwsza sonda zmienia się ~ od 0.1V do 0.8V natomiast druga cały czas jest ~0.66V. Mówię oczywiście o wolnych obrotach,bo po dodaniu gazu druga sonda zaczyna zmieniać przebieg Czasami zielona linia(przebieg 2 sondy) jest całkiem prosta
mateogda Opublikowano 20 Listopada 2009 Opublikowano 20 Listopada 2009 Sterownik wykonuje test przy określonych warunkach pracy silnika (obroty, obciążenie), za każdym uruchomieniem od nowa.
ROBERT Opublikowano 20 Listopada 2009 Autor Opublikowano 20 Listopada 2009 Sterownik wykonuje test przy określonych warunkach pracy silnika (obroty, obciążenie), za każdym uruchomieniem od nowa. W tym właśnie problem że nie robi "sam" niektórych testów. Np. Czasami włącza mi się "POMPA POWIETRZA WTÓRNEGO" a czasami nie. Oczywiście wiem że ma się włączać tylko przy odpalaniu zimnego silnika. Sterownik nie robi jeszcze "sam" gr. 043-"starzenie II sondy" Vagiem robię ten TEST bezproblemowo. Jak nie jest "B1-S2 OK" w gr. 043 to nie robi wtedy katalizatora "046" Jedynie Vagiem mogę "włączyć" wszystkie te 8 systemów na "PASSED" A co powiesz o przebiegu sond ? Chyba ok?
mateogda Opublikowano 20 Listopada 2009 Opublikowano 20 Listopada 2009 Testy w grupach 043, 046 są przeprowadzane (przynajmniej w moim silniku) przy obrotach silnika między 2300 - 2500, temperaturze katalizatora 350 oC dla testu sondy (550 oC dla testu katalizatora) i przy zmianach napięcia dla testu sondy (odpowiedniej częstość zmian napięcia dla testu katalizatora). Tak więc w czasie zabawy na postoju owe testy nie są przeprowadzane. Masz jakieś problemy z autem, błędy?
ROBERT Opublikowano 20 Listopada 2009 Autor Opublikowano 20 Listopada 2009 Testy w grupach 043, 046 są przeprowadzane (przynajmniej w moim silniku) przy obrotach silnika między 2300 - 2500, temperaturze katalizatora 350 oC dla testu sondy (550 oC dla testu katalizatora) i przy zmianach napięcia dla testu sondy (odpowiedniej częstość zmian napięcia dla testu katalizatora). Tak więc w czasie zabawy na postoju owe testy nie są przeprowadzane. Masz jakieś problemy z autem, błędy? Ja te testy robię bezproblemowo,tylko czemu sterownik ich nie robi? Tak to wygląda. Potrafię zrobić wszystkie na "zero" PASSED oprócz EGR(poz.pierwsza po lewej) Sondy robię gr. 034,036,043 ECO pompa 077 Kat 046 Kat. trzeba podczas jazdy z 3000RPM. Mam wszystko poustawiane na PASSED oprócz EGR. Wyłączę apłon,załączę ponownie i znowu wygląda to tak jak na zdjęciu. Dodam jeszcze brak błędów w ECU
mateogda Opublikowano 20 Listopada 2009 Opublikowano 20 Listopada 2009 Ja te testy robię bezproblemowo,tylko czemu sterownik ich nie robi? ... a po czym wnosisz, że nie robi?? Przecież wyświetla, że "oblany lub nie skończony (nie kompletny)" Pozatym ANA ma EGR ??
ROBERT Opublikowano 21 Listopada 2009 Autor Opublikowano 21 Listopada 2009 Ja te testy robię bezproblemowo,tylko czemu sterownik ich nie robi? ... a po czym wnosisz, że nie robi?? Przecież wyświetla, że "oblany lub nie skończony (nie kompletny)" Pozatym ANA ma EGR ?? Jak nie ma EGR to nie powinien być w Passed ? Gr. 074 pisze mi ze ADPT OK - to chyba ten niby EGR ? Zrobi ogrzewanie sond i tak cały czas zostaje Passed Zrobi "EVAP" i tak zostaje Passed Zrobi ogrzewanie kata(to taki program ECU) i zostaje potem w Passed Czasami nie wiem od czego to zalezne zrobi ECO pompę 077 Passed ale po wył. zapł. znowu na Failed .... Klimy nie robi(nie mam R12) czyli obojętnie, zawsze Passed Sondy robi 034 i 036 ale nie robi 043 przez to sondy w Failed or Incomplete Przez to nie robi 046 Katalizator (bo nie zrobione sondy) Failed ... Udaje mi się to zrobić VAGiem ale po wył. zapłonu wszystko znika i nie robi tego ECU od nowa[br]Dopisany: 20 Listopad 2009, 22:07_________________________________________________To powiedz mi kolego czy kody gotowości mają wpływ na pracę silnika ?
mateogda Opublikowano 22 Listopada 2009 Opublikowano 22 Listopada 2009 Chciałem zobaczyć jak 043 i 046 wygląda u mnie w czasie jazdy ale jeszcze nie miałem okazji.... ... czy kody gotowości mają wpływ na pracę silnika ? To jest raczej funkcja diagnostyczna.
ROBERT Opublikowano 22 Listopada 2009 Autor Opublikowano 22 Listopada 2009 Chciałem zobaczyć jak 043 i 046 wygląda u mnie w czasie jazdy ale jeszcze nie miałem okazji. OK. jak możesz to sprawdź. Czy po włączeniu zapłonu od razu masz wszystko w PASSED ? Wiem że jeżeli nie ma jakiegoś "elementu"systemu u mnie EGR to cały czas powinien być w "zero" zdany
mateogda Opublikowano 22 Listopada 2009 Opublikowano 22 Listopada 2009 Czy po włączeniu zapłonu od razu masz wszystko w PASSED ? To już teraz mogę powiedzieć, że nie! Sterownik wykonuje test przy określonych warunkach pracy silnika (obroty, obciążenie), za każdym uruchomieniem od nowa.
ROBERT Opublikowano 22 Listopada 2009 Autor Opublikowano 22 Listopada 2009 Sterownik wykonuje test przy określonych warunkach pracy silnika (obroty, obciążenie), za każdym uruchomieniem od nowa. To mam 2 pytania: -Jak nie mam EGR (mam tzw.kombizawór współpracujący z ECO pompą) to powinien być w ZDANY a nie jest Z tego co wiem jeżeli nie ma "kontroli jakiś system" to po prostu jest cały czas w "zero"-ZDANY(kompletny,zaliczony) -Czemu Wtrysk powietrza wtórnego (tzw.ECO pompa) czasami się włącza a czasami nie (raz robi TEST a raz nie) Może jestem przewrażliwiony bo jakby nie było nie mam żadnego błędu, wiec wszystko powinno być ok Teść ma A3 z 96r. I przed odpaleniem ma wszystko na "zero" ZDANY. Chyba że jego sterownik nie ma jeszcze tej funkcji "kontroli ECO systemów"
mateogda Opublikowano 22 Listopada 2009 Opublikowano 22 Listopada 2009 Kombizawór od "eco pompy", choć podobny to nie to samo co zawór EGR. Nie wiem czy brakujące systemy są od razu traktowane jako zdane, chociaż byłoby to logiczne. To też mogę, bynajmniej w kwestii EGRu, sprawdzić jutro. Czemu Wtrysk powietrza wtórnego (tzw.ECO pompa) czasami się włącza a czasami nie (raz robi TEST a raz nie) Nie wiem ale u mnie też tak jest.... Teść ma A3 z 96r. I przed odpaleniem ma wszystko na "zero" ZDANY. Chyba że jego sterownik nie ma jeszcze tej funkcji "kontroli ECO systemów" W audi z tego rocznika na pewno nie będzie kontroli katalizatora czy drugiej sondy, nie będzie też eco pompy i EGRu, więc jakie testu on wyświetla?
ROBERT Opublikowano 24 Listopada 2009 Autor Opublikowano 24 Listopada 2009 1 Sprawdź jutro jak z Twoim "EGR-em". Mówię Ci że jak nie ma jakiegoś systemu to powinien być zdany 2Czyli Eco pompa była by ok. Tylko nie rozumiem czemu np. w lecie włącza się każdego dnia rano , a teraz mniej więcej co trzeci dzień 3Mówię Ci że wchodząc w 15 READINESS A3 teścia ma wszystko w zdanym, może przez to że właśnie nie ma tych systemów i przez to są cały czas zdane Dostałem od takiego gościa z innego forum procedurę "robienia" kodów gotowości dla silnika [ANA]. Z tego co dostałem od niego powinienem mieć 1010 0000 , trochę to dziwne bo wiem że powinno wszystko być w 0000 0000 , tak ma np. silnik [ALZ] bardzo zbliżony do mojego. Trzecia poz. która wedłóg niego powinna być w 1 sama się mi robi w 0 [br]Dopisany: 22 Listopad 2009, 22:08_________________________________________________ Kombizawór od "eco pompy", choć podobny to nie to samo co zawór EGR. Nie wiem czy brakujące systemy są od razu traktowane jako zdane, chociaż byłoby to logiczne. To też mogę, bynajmniej w kwestii EGRu, sprawdzić jutro. Witam. I jak sprawdzałeś jak to wygląda u Ciebie ?
mateogda Opublikowano 24 Listopada 2009 Opublikowano 24 Listopada 2009 Więc tak: - po włączeniu zapłonu 0010 1001 - po uruchomieniu silnika 1111 1100 - po około 3 minutach pracy 0010 1001 - po około 6 km w ruchu miejskim 0000 1000 , gdzie całą drogę starałem się utrzymać takie parametry aby sterownik sam wykonał test w gr. 046 Grupa 043 w moim aucie jest pusta.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się