Jump to content

[B5 ANA] VAG-COM grupa 030"status sond" - pytanie


ROBERT
 Share

Recommended Posts

Witam. Mam takie pytanie odnośnie drugiej sondy lambda(za katem). Po podpięciu VAG-a w gr. 030 "status sond lambda"(oczywiście z włączonym silnikiem i dobrze rozgrzanym) pierwsza sonda pokazuje 1 1 1 , a druga 1 1 0.

Wiem że pierwsza cyfra oznacza ogrzewanie sondy, druga gotowość sondy, a trzecia ..... ??? No właśnie ma tak być :mysli:

Link to comment
Share on other sites

Trzecia oznacza cyfra czy regulacja od sondy jest aktywna czy nie.

Link to comment
Share on other sites

Trzecia oznacza cyfra czy regulacja od sondy jest aktywna czy nie.

To teraz pytanie: Ma być aktywna czy nie ?

Jak zrobię w gr.043 > BS > hamulec > obr.same idą do 1400RPM > napisze TEST ON > i po minucie > SYSTEM OK

Wtedy w gr.030 druga sonda ma 1 1 1 czyli jest aktywna. Po wyłączeniu zapłonu znowu jest w 1 1 0

To przekłada się na 15 READINESS (kody gotowości) jak zrobię tą gr. 043 to wtedy w kodach gotowości sondy są "PASSED"aktywne i po krótkiej jeździe katalizator (gr.046) też "uaktywnia" się.

Czemu sterownik nie robi tego testu sam,a jak ja go zrobię VAGiem to po wyłączeniu zapłonu kasują się mu te testy ??? Czy wina może stać po stronie sondy za katem ?

Dodam jeszcze że pierwsza sonda zmienia się ~ od 0.1V do 0.8V natomiast druga cały czas jest ~0.66V. Mówię oczywiście o wolnych obrotach,bo po dodaniu gazu druga sonda zaczyna zmieniać przebieg

e99f225607ff0e92m.jpg

Czasami zielona linia(przebieg 2 sondy) jest całkiem prosta

Link to comment
Share on other sites

Sterownik wykonuje test przy określonych warunkach pracy silnika (obroty, obciążenie), za każdym uruchomieniem od nowa.

Link to comment
Share on other sites

Sterownik wykonuje test przy określonych warunkach pracy silnika (obroty, obciążenie), za każdym uruchomieniem od nowa.

W tym właśnie problem że nie robi "sam" niektórych testów. Np. Czasami włącza mi się "POMPA POWIETRZA WTÓRNEGO" a czasami nie. Oczywiście wiem że ma się włączać tylko przy odpalaniu zimnego silnika.

Sterownik nie robi jeszcze "sam" gr. 043-"starzenie II sondy" Vagiem robię ten TEST bezproblemowo. Jak nie jest "B1-S2 OK" w gr. 043 to nie robi wtedy katalizatora "046" Jedynie Vagiem mogę "włączyć" wszystkie te 8 systemów na "PASSED"

A co powiesz o przebiegu sond ? Chyba ok?

Link to comment
Share on other sites

Testy w grupach 043, 046 są przeprowadzane (przynajmniej w moim silniku) przy obrotach silnika między 2300 - 2500, temperaturze katalizatora 350 oC dla testu sondy (550 oC dla testu katalizatora) i przy zmianach napięcia dla testu sondy (odpowiedniej częstość zmian napięcia dla testu katalizatora). Tak więc w czasie zabawy na postoju owe testy nie są przeprowadzane.

Masz jakieś problemy z autem, błędy?

Link to comment
Share on other sites

Testy w grupach 043, 046 są przeprowadzane (przynajmniej w moim silniku) przy obrotach silnika między 2300 - 2500, temperaturze katalizatora 350 oC dla testu sondy (550 oC dla testu katalizatora) i przy zmianach napięcia dla testu sondy (odpowiedniej częstość zmian napięcia dla testu katalizatora). Tak więc w czasie zabawy na postoju owe testy nie są przeprowadzane.

Masz jakieś problemy z autem, błędy?

Ja te testy robię bezproblemowo,tylko czemu sterownik ich nie robi?

fff42af9f97ef0fbm.jpg

Tak to wygląda. Potrafię zrobić wszystkie na "zero" PASSED oprócz EGR(poz.pierwsza po lewej)

Sondy robię gr. 034,036,043

ECO pompa 077

Kat 046 Kat. trzeba podczas jazdy z 3000RPM.

Mam wszystko poustawiane na PASSED oprócz EGR. Wyłączę apłon,załączę ponownie i znowu wygląda to tak jak na zdjęciu.

Dodam jeszcze brak błędów w ECU

Link to comment
Share on other sites

Ja te testy robię bezproblemowo,tylko czemu sterownik ich nie robi?

... a po czym wnosisz, że nie robi?? Przecież wyświetla, że "oblany lub nie skończony (nie kompletny)"

Pozatym ANA ma EGR ?? :mysli:

Link to comment
Share on other sites

Ja te testy robię bezproblemowo,tylko czemu sterownik ich nie robi?

... a po czym wnosisz, że nie robi?? Przecież wyświetla, że "oblany lub nie skończony (nie kompletny)"

Pozatym ANA ma EGR ?? :mysli:

Jak nie ma EGR to nie powinien być w Passed ? Gr. 074 pisze mi ze ADPT OK - to chyba ten niby EGR ?

Zrobi ogrzewanie sond i tak cały czas zostaje Passed

Zrobi "EVAP" i tak zostaje Passed

Zrobi ogrzewanie kata(to taki program ECU) i zostaje potem w Passed

Czasami nie wiem od czego to zalezne zrobi ECO pompę 077 Passed ale po wył. zapł. znowu na Failed ....

Klimy nie robi(nie mam R12) czyli obojętnie, zawsze Passed

Sondy robi 034 i 036 ale nie robi 043 przez to sondy w Failed or Incomplete

Przez to nie robi 046 Katalizator (bo nie zrobione sondy) Failed ...

Udaje mi się to zrobić VAGiem ale po wył. zapłonu wszystko znika i nie robi tego ECU od nowa[br]Dopisany: 20 Listopad 2009, 22:07_________________________________________________To powiedz mi kolego czy kody gotowości mają wpływ na pracę silnika ?

Link to comment
Share on other sites

Chciałem zobaczyć jak 043 i 046 wygląda u mnie w czasie jazdy ale jeszcze nie miałem okazji....

... czy kody gotowości mają wpływ na pracę silnika ?

To jest raczej funkcja diagnostyczna.

Link to comment
Share on other sites

Chciałem zobaczyć jak 043 i 046 wygląda u mnie w czasie jazdy ale jeszcze nie miałem okazji.

OK. jak możesz to sprawdź. Czy po włączeniu zapłonu od razu masz wszystko w PASSED ?

Wiem że jeżeli nie ma jakiegoś "elementu"systemu u mnie EGR to cały czas powinien być w "zero" zdany

Link to comment
Share on other sites

Czy po włączeniu zapłonu od razu masz wszystko w PASSED ?

To już teraz mogę powiedzieć, że nie!

Sterownik wykonuje test przy określonych warunkach pracy silnika (obroty, obciążenie), za każdym uruchomieniem od nowa.

Link to comment
Share on other sites

Sterownik wykonuje test przy określonych warunkach pracy silnika (obroty, obciążenie), za każdym uruchomieniem od nowa.

To mam 2 pytania:

-Jak nie mam EGR (mam tzw.kombizawór współpracujący z ECO pompą) to powinien być w ZDANY a nie jest :mysli:

Z tego co wiem jeżeli nie ma "kontroli jakiś system" to po prostu jest cały czas w "zero"-ZDANY(kompletny,zaliczony)

-Czemu Wtrysk powietrza wtórnego (tzw.ECO pompa) czasami się włącza a czasami nie (raz robi TEST a raz nie) :mysli:

Może jestem przewrażliwiony bo jakby nie było nie mam żadnego błędu, wiec wszystko powinno być ok

Teść ma A3 z 96r. I przed odpaleniem ma wszystko na "zero" ZDANY. Chyba że jego sterownik nie ma jeszcze tej funkcji "kontroli ECO systemów" :mysli:

Link to comment
Share on other sites

Kombizawór od "eco pompy", choć podobny to nie to samo co zawór EGR. Nie wiem czy brakujące systemy są od razu traktowane jako zdane, chociaż byłoby to logiczne. To też mogę, bynajmniej w kwestii EGRu, sprawdzić jutro.

Czemu Wtrysk powietrza wtórnego (tzw.ECO pompa) czasami się włącza a czasami nie (raz robi TEST a raz nie)

Nie wiem ale u mnie też tak jest....

Teść ma A3 z 96r. I przed odpaleniem ma wszystko na "zero" ZDANY. Chyba że jego sterownik nie ma jeszcze tej funkcji "kontroli ECO systemów" :mysli:

W audi z tego rocznika na pewno nie będzie kontroli katalizatora czy drugiej sondy, nie będzie też eco pompy i EGRu, więc jakie testu on wyświetla?

Link to comment
Share on other sites

1 Sprawdź jutro jak z Twoim "EGR-em". Mówię Ci że jak nie ma jakiegoś systemu to powinien być zdany

2Czyli Eco pompa była by ok. Tylko nie rozumiem czemu np. w lecie włącza się każdego dnia rano , a teraz mniej więcej co trzeci dzień

3Mówię Ci że wchodząc w 15 READINESS A3 teścia ma wszystko w zdanym, może przez to że właśnie nie ma tych systemów i przez to są cały czas zdane

Dostałem od takiego gościa z innego forum procedurę "robienia" kodów gotowości dla silnika [ANA]. Z tego co dostałem od niego powinienem mieć 1010 0000 , trochę to dziwne bo wiem że powinno wszystko być w 0000 0000 , tak ma np. silnik [ALZ] bardzo zbliżony do mojego. Trzecia poz. która wedłóg niego powinna być w 1 sama się mi robi w 0

[br]Dopisany: 22 Listopad 2009, 22:08_________________________________________________

Kombizawór od "eco pompy", choć podobny to nie to samo co zawór EGR. Nie wiem czy brakujące systemy są od razu traktowane jako zdane, chociaż byłoby to logiczne. To też mogę, bynajmniej w kwestii EGRu, sprawdzić jutro.

Witam. I jak sprawdzałeś jak to wygląda u Ciebie ?

Link to comment
Share on other sites

Więc tak:

- po włączeniu zapłonu

0010 1001

- po uruchomieniu silnika

1111 1100

- po około 3 minutach pracy

0010 1001

- po około 6 km w ruchu miejskim

0000 1000 , gdzie całą drogę starałem się utrzymać takie parametry aby sterownik sam wykonał test w gr. 046

Grupa 043 w moim aucie jest pusta.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...