Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ANA] Proszę o interpretację błędu 17831


kozi291

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jak w temacie. Wywala mi błąd 17831 - proszę o praktyczne porady co może być przyczyną i jak to naprawić.[br]Dopisany: 18 Lipiec 2010, 19:29_________________________________________________Witam ponownie,

Trochę poczytałem forum i doszedłem że ten błąd ma coś wspólnego z zaworem EGR oraz z pompą powietrza umieszczoną na dole od strony kierowcy. Sprawdziłem tą pompę i faktycznie nie działa ale jeszcze nie doszedłam czy jest to bezpiecznik czy sama pompa jest uszkodzona. Proszę o informację pod jakim bezpiecznikiem jest ta pompa, oraz za co dokładnie jest odpowiedzialna i czy można bez niej jeździć - czy ona jest odpowiedzialna za spadek mocy w aucie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:szukaj: :szukaj: :szukaj:

17831 P1423 - System wtrysku powietrza wtórnego, bank 1 - niedostateczny przepływ

Sprawdź bezpiecznik tej pompy (nr. 42 - [30A]) , szczelność połączeń, szczelność "kombi-zaworu"

Pompa powietrza wtórnego - SAI (Secondary Air Injection)

Ta pompa jest po to aby zaraz po uruchomieniu samochodu, silnik spełniał normy czystości spalin (u ciebie - EURO 4) .Pompa ta ma za zadanie dostarczenie dodatkowej ilości tlenu do kolektora wydechowego w celu utlenienia niespalonych w komorze węglowodorów co również powoduje szybsze nagrzewanie się katalizatora i dopalanie spalin , załącza się zawsze na zimnym silniku.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

U mnie niestety jest jakiś inny układ bezpieczników i w miejscu 42 jest puste miejsce (rocznik 99 po facelifcie). Niestety nie znalazłem bezpiecznika od tej pompy.

Z tego co rozumiem to ta pompa nie ma wpływu na moc samochodu - jest jakiś mułowaty i szukam przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

U mnie niestety jest jakiś inny układ bezpieczników i w miejscu 42 jest puste miejsce (rocznik 99 po facelifcie). Niestety nie znalazłem bezpiecznika od tej pompy.

Z tego co rozumiem to ta pompa nie ma wpływu na moc samochodu - jest jakiś mułowaty i szukam przyczyny.

To nie ma znaczenia ze masz "po lifcie" widocznie brakuje tego bezpiecznika, może ktoś go specjalnie wyjął :mysli:

Możesz zrobić test elementów wyk. VAGiem (jest tam też m.in. pompa SAI)

Jakieś błędy na VAG-u ? Jeżeli będzie nieszczelność np. na "zaworze kombinowanym" sinik będzie dostawał "lewe" powietrze a VAG będzie zgłaszał błąd sondy lambda dotyczący zbyt ubogiej dawki paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na VAGu tylko błąd 17831 i nic więcej. Jutro zrobię ten test wyjść na VAGu i sprawdzę. Przyglądałem się tym bezpiecznikom i pozycji 42 ale tam wogule nie ma pinów w gnieździe jest to poprostu puste gniazdo. A co ciekawe na klapce od bezpieczników mam orginalną naklejkę z rozmieszczeniem i numeracją bezpieczników (oczywiście po niemiecku) i na pozycji 42 jest coś napisane Electric ....................(ESP) nie pamiętam dokładnie co tam jest ale coś takiego. U mnie nie ma ESP tak więc to gniazdo jest puste. Za chwilę zamieszcze Logi z VAGa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy ten bezpiecznik nie jest umieszczony przypadkiem w "puszcze" gdzie masz sterownik , sprawdź też przekaźnik tej pompy ale niestety nie wiem jaki ma nr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpiecznik pompy SAI najprawdopodobniej będzie w obudowie ECU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

ECU - to komputer ?

Sprawdzałem tam gdzie siedzi komputer i tam są tylko trzy bezpieczniki dwa takie duże po 40A jeden mniejszy ale wszystkie są ok. Szukałem już wszędzie nawet pod kierownicą ściągnołem tapicerkę i tam też są trzy bezpieczniki i kilka przekaźników ale wszystkie są dobre - wszystkie sprawdzałem miernikiem. Odpiołem nawet wtyczkę od tej pompy żeby sprawdzić czy dochodzi napięcie do pompy ale niestety cały czas zero voltów. Myślę że tu problem leży w sterowaniu - tzn. co steruje tą pompą ? Bo jak rozumiem to ona nie działa cały czas. Dodatkowo zrobiłem Logi (nie wiem czy dobrze bo robiłem je pierwszy raz) prosze o analizę.

Statyczne 003; 004:

ENg89.jpg

UiGui.jpg

Dynamiczne 003-010-011; 001-002-004:

ENv60.jpg

Uj4qJ.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z logów to niestety nic ci nie powiem oprócz tego że masz bardzo słabe ładowanie rzędu ~ 13 V ( powinno wynosić ~ 14.3-14.4 V ) :cool1: Co do lmm musiałbyś pociągnąć LOG DYN 003 do odcięcia :wink4: wartość w tab. 2 powinna wynosić ~ 0.80 * 101 PS ... czyli ~ 80 g/s

Jak już pisałem pompa SAI włącza się tylko na chwilę po uruchomieniu zimnego silnika aby "dopalić" bogatą mieszankę i tym samym szybciej rozgrzać katalizator i sondy, ta pompa nie ma wpływu na osiągi, spalanie ... jedynie troszeczkę bardziej zatruwasz środowisko na zimnym silniku :wink4:

Podłącz tą pompę na "sztywno" (bierzesz kabel podłączasz do pompy i do "-" i "+" zac. aq) ... jak masz VAGa zrób test elementów wykonawczych w "01 ENGINE" w którymś z testów powinna być pompa SAI ... bezpiecznik tej pompy jest w obudowie ECU - Engine Control Unit "Jednostka Sterująca Silnikiem"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem że zrobić logowanie w grupie 003 - na trzecim biegu od 1500 obr/min do odcięcia zapłonu ?[br]Dopisany: 24 Lipiec 2010, 01:07_________________________________________________Czy ktoś może przeanalizowac te Logi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...