Postanowiłem znów coś napisać, dla tych którzy chcą podłączyć spryskiwacze lamp. Już kiedyś zrobiłem to u siebie i komuś na pewno się przyda. Ja zmieniałem standardowy zderzak na S-line, zaopatrzony w otwory na spryskiwacze, dlatego dedykuje manuala właśnie tym rezaczom. Musimy pamiętać żeby mieć odpowiedni moduł centralnej elektryki z obsługą na spryskiwacze reflektorów.
Co będziemy potrzebować :
- nakładka górna zderzaka z otworami na spryskiwacze 1 szt.
- spryski lamp 8E0 955 101 C lewa 8E0 955 102 C prawa cena ASO 325 PLN szt. używka 100-150 PLN
- pompka spryskiwaczy 3B7 955 681 ASO 195 PLN
- zbiornik dodatkowy 8E0 955 453 AH ASO 69 PLN
- nakładka 8E0 955 275 D lewa AS0 42 PLN szt.
- nakładka 8E0 955 276 D prawa ASO 42 PLN szt.
- rama prowadząca 8E0 807 787 lewa 8E0 807 788 prawa ASO 9.40 PLN szt.
- blachowkręt 8HO 807 199 A 4 szt. ASO 0.80 PLN
- trójnik 113 955 975 B 1 szt. ASO 8.80 PLN
- opaska 6 szt. każdy sklep motoryzacyjny
- wąż około 2 m dopasować do średnicy końcówki spryskiwaczy i pompki do nabycia w każdym dobrym sklepie motoryzacyjnym
- uszczelka 431 955 465 A 2 szt. ASO 4.30 PLN
- przewód odpowietrzający (od małego zbiornika poprzez trójnik) 8E0 955 197 A 1 szt. ASO 34.40 PLN
- przewód łączący zbiorniki 8E0 955 197 1 szt. ASO 37.30 PLN
- wtyka 2PIN do pompki 1J0 973 722 A 1 szt.
- 1 kabelek ( dwa piny w zestawie ) do wtyki 000 979 021 E 1 szt.
Oczywiście na początku rezania musimy mieć zdjęty przedni zderzak, lampy, koło lewe, nadkole aby ułatwić montaż. W pierwszej kolejności montujemy do zderzaka tzn. nakładki, prowadnice i przykręcamy.
Po przykręceniu spryskiwaczy przykładamy zderzak do auta i mierzymy odpowiednią długość węża i przycinamy go, łącząc trójnik a potem do dodatkowego zbiorniczka. Oczywiście wszystko zakręcamy opaskami.
Po wstępnym przymierzeniu, zabieramy się za odkręcanie koła i demontaż nadkola. Odkręcamy wszystkie śrubki i wyciągamy nadkole.
Po ściągnięciu będziemy mieć łatwy dostęp do zbiornika spryskiwaczy i montażu małego dodatkowego.
Powyżej widzimy zaznaczone strzałką łączenie miedzy dwoma zbiornikami. Wyjmując białą zaślepkę łączymy wężykiem oba zbiorniki.
Po wciśnięciu dodatkowego zbiorniczka nie zapominamy dać uszczelkę pod pompkę.
Ważna rzecz. W małym dodatkowym zbiorniczku jest malutki otworek na górze, który łączymy przewodem do przewodu odpowietrzania zbiornika. W przeciwnym wypadku po zalaniu płynu będzie nam się wylewał. Dodatkowo kupiłem jeszcze trójnik. Nie wiem jak inni, ale pewnie zaślepili ten otworek.
Po zamontowaniu i połączeniu wszystkich elementów, przystępujemy do sprawy podłączenia pompki do prądu. Przed zamontowaniem nadkola puszczamy przewody do środka auta prowadząc przewód od pompki spryskiwaczy poprzez gumowe wejście do auta. Zdjęcia zapożyczyłem od Bartka z jego manuala.
Dostajemy sie do MCE i wtykę 10 PIN-ową PIN 2 zasilanie, a masę gdzie nam pasuje.
Schemat podłączenia:
Autor manuala dokłada starań, aby publikowane w tym poradniku treści były rzetelne i pomocne, jednakże nie ponosi żadnej odpowiedzialności za skutki działań podejmowanych w oparciu o te treści.
Kopiowanie, cytowanie, przerabianie/edycja tekstu oraz dalsza dystrybucja są zabronione. Wykorzystywanie go w innych miejscach, bez podania źródła (link do manuala), będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich i praw do własności intelektualnej.
Copyright © Audi A4 Klub Polska. Wszelkie prawa zastrzeżone.