Witam w moim kolejnym maula. Dzisiaj zajmiemy się montażem systemu HomeLink czyli nadajnika otwierającego bramę wjazdową lub garażową. W pierwszej kolejności sprawdzamy czy nasz moduł komfortu przyjmuje kodowanie!!!. Manual oparty jest na sterowniku komfortu 8K0907064CQ. Poniżej lista części jaka będzie nam potrzebna do pracy.
SPIS CZĘŚCI :
- 8K0 907 410 Sterownik bramy garażowej model 2008-2012
- 4G0 907 410 Sterownik bramy garażowej model 2012-2015
- 8k0 907 179 A Mocowanie sterownika
- N104 066 02 śruby 3 szt.
- 8E0 971 934 Wtyka 4 PIN do sterownika bramy garażowej
- 000 979 009 E PINY 3 szt. (1 kabelek 2 PINY)
- 000 979 135 E PIN 1 szt. do bezpiecznika
- *** np. 8T0 947 139 D PANEL podświetlenia podsufitki w wersji pod HomeLink
*** kupujemy w zależności od wyposażenia !!! (szyberdach , solardach itd.)
- 4B0 971 978 B wtyka 6PIN (do przycisku HomeLinka)
- 000 979 009 E PINY 4 szt. ( 1 kabelek 2 PINY )
KODOWANIA :
MCE 09 ---> Coding 07 ---> Long Coding Helper ---> BYTE 23 Bit 5 zmiana z 0 na 1
KOMFORT 46 ---> Coding 07 ---> Long Coding Helper ---> BYTE 6 Bit 6 zmiana z 0 na 1
Schemat :
Wymontowanie i zamontowanie oświetlenia wnętrza z przodu :
– Wyłączyć zapłon i wyjąć kluczyk zapłonu.
– Otworzyć schowek na okulary 2.
– Wykręcić śrubę 1.
– Oświetlenie wnętrza / oświetlenie do czytania 3 z przodu przechylić w dół i wyjąć z osłony dachu.
– Rozłączyć elektryczne złącza wtykowe.
1 - Zaślepka
2 - Elektryczne złącze wtykowe (Wersja wyposażenia)
3 - Środkowe mocowanie
4 - Osłona
5 - Osłona przeciwsłoneczna
Wymontowanie i zamontowanie osłony przeciwsłonecznej :
– Odczepić osłonę przeciwsłoneczną 2 na środku samochodu od środkowego mocowania osłony przeciwsłonecznej 1.
– Odczepić zaślepkę 3 za pomocą wkrętaka.
– Mocowanie osłony przeciwsłonecznej odchylić w dół strzałka i wyjąć.
– Wersja wyposażenia z oświetleniem: odłączyć elektryczne złącze wtykowe i wyjąć osłonę przeciwsłoneczną.
Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności, przestrzegać przy tym następujących punktów:
– Zaczepić występ mocowania osłony przeciwsłonecznej w wycięciu podsufitki.
– Wcisnąć zaślepkę osłony przeciwsłonecznej aż do całkowitego zablokowania.
Zestawienie montażowe - górna osłona słupka A:
1 - Klamry
- Umieścić w osłonie
- Wymienić w przypadku uszkodzenia lub zniekształcenia
2 - Śruba
- Wymieniać po każdym demontażu
- Otwór gwintowany na śrubę musi być zawsze oczyszczony, np. za pomocą gwintownika
3 - Osłona
- Z symbolem AIRBAG
- Ostrożnie odczepić
- Przyczepiona na stałe do osłony
4 - Górna osłona słupka A
– Odczepić ostrożnie osłonę 1 z symbolem AIRBAG za pomocą wkrętaka z górnej osłony słupka A.
– Wykręcić śrubę 2.
– Rozpoczynając od góry, odczepić ostrożnie górną osłonę słupka A 3.
– Wyciągnąć górną osłonę słupka A z tablicy przyrządów strzałka B i zdjąć ją.
UWAGA !!!
- Przestrzegać przepisów bezpieczeństwa dotyczących podzespołów pirotechnicznych !!!.
- Podczas montażu górnej osłony słupka A nie zakleszczyć poduszki bezpieczeństwa głowy.
Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności, przestrzegać przy tym następujących punktów:
- Jeśli klamry osłony pozostały w punktach mocowania nadwozia, wymontować je i umieścić przed montażem w osłonie.
- Sprawdzić, czy klamry nie są uszkodzone lub zdeformowane, w razie potrzeby wymienić.
– Z otworu gwintowanego na śrubę górnej osłony słupka A usunąć pozostałości środka zabezpieczającego, użyć do tego gwintownika.
- Jeśli otwór gwintowany nie zostanie oczyszczony, istnieje niebezpieczeństwo, że podczas wkręcania nowa śruba zatrze się i zerwie przy ponownym demontażu.
– Umieścić górną osłonę słupka A 1 w mocowaniu 2 tablicy przyrządów i przedniej listwy progowej kierunek strzałki.
– Zaczepić górną osłonę słupka A i wywinąć krawędź uszczelki drzwi.
Demontaż schowka po stronie kierowcy :
Wyjmakiem odczepiamy boczną zaślepkę deski 1
– Wymontować osłonę boczną tablicy przyrządów po stronie kierowcy
– Wykręcić boczną śrubę 1.
– Wykręcić dolne śruby 3.
– Odczepić górną krawędź osłony tablicy przyrządów 2 po stronie kierowcy za pomocą wyjmaka od tablicy przyrządów strzałki.
– Odczepić złącze 16-stykowe (wtyczka diagnostyczna).
– Wersja wyposażenia z oświetleniem przestrzeni na nogi: odłączyć elektryczne złącze wtykowe.
– Zdjąć osłonę tablicy przyrządów po stronie kierowcy.
Na koniec opis zakodowania bram w homelinku, dla wszystkich którzy mordują się z Hormannem.
1. Naciskamy przycisk kodowania nowych pilotów na napędzie Hormann i trzymamy (najpierw zacznie mrugać szybciej potem zapali się na stałe, wtedy puszczamy) w ten sposób kasujemy wszystkie piloty
2. Wsiadamy do samochodu naciskamy dwa skrajne przyciski i trzymamy (najpierw pali się stale, potem zacznie szybko mrugać i na końcu zgaśnie, wtedy puszczamy) w ten sposób kasujemy wszystkie kody ze sterownika
3. Naciskamy wybrany klawisz który chcemy zakodować i trzymamy (mruga na przemian szybko z przerwą na pojedyncze mrugnięcie, aż zacznie mrugać powoli, wtedy puszczamy) jesteśmy w trybie programowania
4. Idziemy na przód samochodu i w odpowiedniej odległości (u mnie około 50cm) naciskamy i trzymamy przycisk na pilocie do momentu 3 krotnego potwierdzenia kierunkami
5. Naciskamy jednokrotnie klawisz programowania na napędzie bramy
6. Wsiadamy do samochodu i naciskamy 2 razy po 3-4 sek. programowany przycisk homelinka
7. Ustawiamy banan na twarzy
8. Programujemy pozostałe piloty do naszej bramy przez jednokrotne naciśnięcie przycisku programowania na napędzie, a potem przytrzymanie odpowiedniego przycisku na pilocie.
Autor manuala dokłada starań, aby publikowane w tym poradniku treści były rzetelne i pomocne, jednakże nie ponosi żadnej odpowiedzialności za skutki działań podejmowanych w oparciu o te treści.
Kopiowanie, cytowanie, przerabianie/edycja tekstu oraz dalsza dystrybucja są zabronione. Wykorzystywanie go w innych miejscach, bez podania źródła (link do manuala), będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich i praw do własności intelektualnej.
Copyright © Audi A4 Klub Polska. Wszelkie prawa zastrzeżone.