Skocz do zawartości

Grzechu85

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Grzechu85

Informacje

  • Imię
    Grzegorz
  • Miasto
    Wrocław

Auto

  • Model
    A4 B7
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2004
  • Silnik
    2.5 TDI V6
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Osiągnięcia Grzechu85

0

Reputacja

  1. Grzechu85

    Problem przy odpalaniu

    1) Z logów grupy 13 i 14 Proszę o analizę logów - Diagnostyka VAG - Audi A4 Klub Polska wynika że korekty na wtryskach masz ok wiec narazie nie ruszalbym wtryskow... 2) Przestawienie nie jest w BS. W BS 004 sprawdzasz tylko ustawienie kąta wtrysku. Jest on faktycznie za późny (i to sporo) więc tak czy siak zmniejszyłbym go na Twoim miejscu. 3) Jeśli chodzi o świece to oczywiście masz racje - samo iskrzenie nie powie Ci dokładnie w jakiej formie jest świeca, ale wiem jedno - w moim mkIV miałem 2 spalone całkowicie (nawet nie iskrzyły) i silnik odpalał. Dopiero przy -20 były problemy i wymieniłem. Jeżeli wszystkie iskrzą (jest przejście) a temperatury teraz nie oscylują nawet w okolicach 0 to na pewno problemem rozruchu nie są świece - i to był zamysł mojej wypowiedzi (Moze źle się wyraziłem:) ) Generalnie problem świec i przekaźnika narazie bym zostawił bo w tych temperaturach nie maja one nic do rzeczy. Jeżeli masz objawy identyczne jak ja (czyli najgorzej odpala jak silnik jest ostudzony po dłuższym postoju) to ja stawiałbym na złe ustawienie kąta. Jest jeszcze druga opcja - uciekające paliwo z pompy który można obejść założeniem zaworka przy filtrze paliwa ale to raczej nie to. Po pierwsze odpalałby tak samo ciężko jak jest zimno jak o ciepło ( u nas najgorzej jest jak jest cieplo, rano przynajmniej u mnie ok) po drugie stawiałem auto na nos na wzniesieniu i też to nic nie pomogło (a powinno jeżeli problem byłby z uciekającym paliwem). Poczekaj jak chcesz na moje obserwacje. Jeśli u mnie się poprawi to Ciebie również czeka zmiana kąta:) Pzdr Grzesiek [update 12.10.br]: No i wygląda na to że zmiana kąta wtrysku w okolice 0st rozwiązało problem. Wczoraj i dzisiaj w sytuacjach w których na 99% rozruch trwałby kilka sekund moja Audi odpaliła od strzała (postój >8h, 18st temp zewnętrzna. @Slawinio - Dzięki wielkie za porady @20hz - Przestawiaj śmiało kąt wtrysku - będzie git. Aha... dodam że autko faktycznie wydaje się dynamiczniejsze i po odpaleniu ani śladu chmurki... Pzdr Grzechu
  2. Grzechu85

    Problem przy odpalaniu

    Hej, Udało mi się w końcu znaleźć chwilę i przestawić kąt. Chyba jestem szczęściarzem bo po pierwszym przestawieniu koła w prawo o jakiś 1mm i odczytaniu kąta w 004 BS mam 0BTDC na late Przegoniłem auto trochę i wygląda że jest stabilnie. Jutro zobaczymy czy coś pomogło... Narazie wydaje mi się że jest nieco dynamiczniejsza. Wszystko wykonałem oczywiście tak jak napisał Piotruś na forum audi a6. Załączam logi po przestawieniu kąta: http://www.directupload.net/file/d/3770/dtwkctp2_jpg.htm Kolego 20hz jeżeli problem u Ciebie wygląda tak samo jak u mnie - to na pewno nie szukaj problemu w świecach. Ja wymieniłem wszystkie i nic to nie dało (akurat miałem już kupione, tak bym tego nawet nie robił). Sprawdź świece przykładając + z akumulatora do każdej z nich ( po ściągnięciu kapturków). Jeśli iskrzą to prawie na pewno są ok. Możesz też sprawdzić przekaźnik świec zdejmując wtyczkę od czujnika temperatury. Wtedy komputer widzi syberię (~ -40st) i świece grzeją najdłuzszy czas ok 20s. Generalnie Twój problem wygląda tak jak mój, a więc problemem nie jest temperatura na zewnątrz (wtedy były by to prawie na pewno świece) Odczytaj i wrzuć tutaj logi 004 BS. Może też masz zbyt późny kąt? Ja jutro albo pojutrze powinienem wiedzieć czy to pomogło. Za ten czas wrzuć swoje logi i będziemy myśleć co dalej. Pozdrawiam Grzesiek
  3. Grzechu85

    Problem przy odpalaniu

    Niestety nie mialem kiedy sie za to wziazc ale na dniach sie wezme i na pewno dam znac:)
  4. Grzechu85

    Problem przy odpalaniu

    Hej, Dzisiaj odczytałem jeszcze raz 004BS i 004, 001 statyczne. Wrzucam logi: http://www.directupload.net/file/d/3758/i8qt5c8r_jpg.htm http://www.directupload.net/file/d/3758/6r3i5srp_jpg.htm Słabo u mnie teraz z czasem ale mam nadzieje że w tygodniu uda mi się znaleźć troche czasu żeby przestawić ten kąt. To tak jeszcze dla pewności - rozumiem że po poluzowaniu imbusem 3 śrub powinienem przestawić koło pasowe. Czym najlepiej? Pzdr. Grzesiek
  5. Grzechu85

    Problem przy odpalaniu

    Hej, Dzięki wielkie za link (oszczędziłeś mi szukania) - a tak na marginesie, szacun dla Piotrusia za elegancki opis. Tak dla pewności, znalazłem gdzieś logi sprzed miesiąca 004BS. http://www.directupload.net/file/d/3757/fcvxz2j5_jpg.htm Potwierdzę to jeszcze raz odczytując przed zmianą kąta, ale z logów wynikałoby że mam ustawiony kąt ok 1,5 - 2,0 ATDC (ATDC = ujemny, BTDC = dodatni) Powinienem go więc przyśpieszyć a więc regulację wykonać w prawo zgodnie ze wskazówkami zegara aż dojdzie w okolice 0 - 0,5 ATDC zgadza się? Pzdr Grzesiek
  6. Grzechu85

    Problem przy odpalaniu

    Hej slawinio, Dzięki za podpowiedź, spróbuję... Tak dla pewności (nie jestem mechanikiem ale wiele razy się już na "specjalistach" przejechałem dlatego sam próbuję robić większość napraw w swoim aucie) - jest gdzieś dobry opis jak przestawić kąt? Z poprzednich "przygód" z naprawą vp44 podpatrzyłem jak mechanik ustawial kąt, powinienem dać rady, ale wolałbym się upewnić. Po przestawieniu kąta wystarczy odczytanie go vcds'em w grupie 4 czy dynamiczne 004BS ? Jak kupiłem swoją 2.5 TDI BDG czułem wyraźne narywanie na dogrzanym silniku... po jakimś czasie pojawił się błąd nastawnika kąta wtrysku. Diagnoza mechanika - regeneracja vp44. Historia dosyć dłuuuga - cała akcja trwała około 3 miesiące - oddawałem auto na gwarancji chyba z 6 razy. Zakończyło się to zwrotem kasy za regenerację, jednak z pompą nie jest tak źle - aktualnie nie narywa (bardzo żadnko czuję lekkie drgnięcia) i nie ma żadnego błędu. Kąt i dawka wyglądają OK. Nie jest idealnie, ale skoro zwrócono mi koszty to narazie zostawiłem temat w spokoju. Zbyt dużo kasy i nerwów kosztowałoby mnie doprowadzenie tego do idealnego stanu, Jedyna rzecz która mnie wkurza (i to bardzo) to jest to odpalanie na zimnym. Tak jak pisałem wczoraj - auto rano przy 5st odpalilo fajnie, ale już po pracy (8h postoju - ostyglo) jak było cieplej >15st kręciłem z 5s zanim załapał:/ Podczas kręcenia wydaje się ono z czasem coraz wolniejesze - może problem tkwi jednak w akumulatorze bądź rozruczniku, ale nie chciałbym wymieniać po kolei wszystkiego... Dodam że dziś rano przy niskiej temp znowu fajnie odpalił - a więc przy okazji zmniejszenia temp zauważyłem że jest lepiej z porannym rozruchem niż przy wyższej temp. Pzdr
  7. Grzechu85

    Problem przy odpalaniu

    Taaak wiem... Spędziłem na problemie drgawek duuuuużo czasu - aktualnie może nie jest idealnie ale wg mnie OK. Przeczytałem chyba wszystkie posty (między innymi te kolegi Piotrusia z forum a6). Wracając do tematu odpalania - narazie nie zrobiłem z tym nic - czekam na 100% przyczynę i obserwuję. Ostatnio będą na wakacjach auto stało 4 dni, martwiłem się czy odpali a tu - pyk- od strzała Tak samo teraz - zrobiło się już nieco zimniej (dzisiaj rano tylko 5st) - tez odpalil od strzala:) Nie mialem przy sobie kompa w tych 2 sytuacjach zeby sprawdzic co sie zmienilo - ale jedno co zauwazylem to w tych 2 sytuacjach jak audi odpalila elegancko - skoczyla na wyzsze obroty (po 4 dniach postoju i dzisiaj przy 5st). Wyglada na to ze najgorzej jest jak odpalam go po kilkunastu godzinach (calkowicie ostygnie) i jest cieplo na zewnatrz LOL... :/ Niestety obserwacje nie pomagają w ustaleniu przyczyny:/ Czujnik temperatury? Mapa dawki do d*py? @slawinio - Dlaczego myslisz ze zmiana kata w okolice 0 poprawi problem? Aktualny tez jest poprawny...
  8. Grzechu85

    Problem przy odpalaniu

    Witam, Mam podobny problem z moim a4 B7 2.5 TDI (BDG). VP44 mialem regenerowana - kat wtrysku jest wg mnie ok - 2ATDC na Late oraz 14BTDC na Early. Swiece wymienilem na nowe, akumulator sprawny. Problem wyglada tak ze musze zakrecic nim 3-5 sekund zanim odpali po dluzszym postoju (rano). Jak go zgasze i zzakrece jeszcze raz to od strzala. Na dogrzanym tez pali od strzala. Zastanawiam sie nad dawka, ktora jest 3,5mg/str (na dogrzanym) - nie powinna byc nieco wyzsza (3-8), powiedzmy 5? Czasami czuje drgania na biegu jalowym co podejrzewam spowodowane jest spadkiem dawki chwilowej ponizej 3mg/str? Dawka startowa jest ok 17mg/str i utrzymuje sie po odpaleniu na poziomie 10mg/str. Pozniej tak jak napisalem wyzej jest ok 3,5. Poza dawka zastanawiam sie jeszcze nad rozrusznikiem oraz zaworem na powrocie paliwa z pompy (paliwo mogloby po dluzszym postoju uciekac z pompy i stad to dluzsze krecenie zanim odpali). Macie jakies doswiadczenia/wskazowki co moze byc przyczyna? Dodam ze auto zawsze odpala (jak narazie) ale martwi mnie to ze musze nim zakrecic dluzej rano i czasami pojdzie biala chmurka. Wole to rozkminic i zrobic teraz zeby w zimie nie zostac "na lodzie" Pozdrawiam Grzechu
  9. Witam, Mam podobny problem do tych, opisanych przez Was wyżej... Auto: Audi A4 B7 2.5 tdi V6 [bDG] 2004r U mnie VP44 jest po regeneracji, kąt wtrysku OK ale czasami odczuwam lekkie drgania silnika na biegu jałowym - ogólnie nie podoba mi się jego praca. Przed regeneracją pompy drgania występowały zawsze na dogrzanym silniku - teraz występują rzadko ale czasami na dogrzanym a czasami na zimnym. Ogólnie zawsze po odpaleniu auta przez parę sekund drgania są nieco mocniejsze. A więc VP44 zregenerowana, kąt wtrysku OK, rezystancja wtrysku sterującego 118 Ohm (wiec też OK) ale nie podobają mi się korekcje na wtryskach... Dodam że auto straciło też przyśpieszenie/moc. Czy ktoś z Was może mi powiedzieć czy moje korekcje na wtryskach są ok? Jeśli nie to jaka może być przyczyna... Oczywiście odczyt wykonywany na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku: Bez obciążenia: Z obciążeniem (radio, klima, ogrzewanie szyby, światła): ---------- Post dopisany 15-03-2014 at 23:52 ---------- Poprzedni post napisany 26-02-2014 at 20:45 ---------- nikt nic nie poradzi?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...